Jag köpte en stuga på landet för flera år sen. "Huset som aldrig blev klart", stod det i annonsen.
Jag har undersökt stugan noga - både innan och efter köpet. Det är stora felkonstruktioner redan i grunden. Efter flera misslyckade försök att rädda stugan bestämde jag mig för att riva stugan. Det är den andra stugan på den här tomten som jag river. Tomten har sett ut som en, igenvuxen, soptipp sedan jag köpte den och förmodligen långt innan dess.
Jag betalade bara för tomten så det är ingen ekonomisk katastrof. Mycket jobb bara.
Förra året fällde jag en massa träd. De är upphuggna sen länge men det jobbiga med att fälla stora tallar och granar är inte att hugga upp dem till ved. Det är att ta hand om riset efter träden. Resultatet efter trädfällningen blev en över två meter hög hög med gran- och tallris.
Somrarna härute brukar ge eld- och bevattningsförbud så det är inte bara att elda. Igår eftermiddag var det någorlunda vindstilla och samtidigt lite fuktigt i marken. Idealiskt för eldning, tänkte jag. Började elda strax före kl 4 igår eftermiddag.
Gick ut ut nu på morgonen och kollade. Det ryker fortfarande ur kratern efter elden.

Jag kanske kompletterar det här inlägget med en bild på kratern senare?