Samlarn
Silver
Jag ser fram emot att besöka Ryssland en vacker dag. Besöka museer i St Petersburg. Raketas fabrik skulle vara häftig att se. Människorna i Ryssland verkar trevliga. Iallafall de som jag interagerar med i samband med mitt samlande. Många av dem har varit fantastiska och några av dem har hjälpt mig att bygga en unikt bra samling av klockor.Om du eller någon annan vill besöka Ryssland, så är det väldigt lätt, man kan enkelt söka ett elektroniskt visum, och de ges definitivt ut. Trevlig resa!
Nyheterna förmedlar en helt annan bild. Det är krig, död och elände. Som turist i St Petersburg kommer jag aldrig att få se det men jag vet att det finns.
Påstådd motståndare är ett grannland som kulturellt är så tätt integrerad med Ryssland att de borde vara som en familjemedlem för Ryssland. Det är en så schizofren situation att det blir sjukt.
Det skulle vara enkelt för mig att sitta och häva ur mig en massa oförskämdheter och hat mot det ryska folket men det kommer inte att "träffa" de det berör. Det skulle bara irritera och såra människor som inte har med saken att göra. De flesta ryssar ( misstänker jag ) hyser inte ett så stort hat mot sina grannländer att de skulle vilja ta till militärt våld.
Det verkar handla om så abstrakta och "flummiga" saker som politiska idéer och ideologier. Geopolitik? Idéer och ideologier som jag inte riktigt förstår.
Det verkar som att det är en rysk politisk elit som driver på det militära våldet. Det ryska folket åker bara med på "tåget" just för tillfället. Hoppas att "tåget" har en nödbroms som ryssarna kan dra i, när de märker att det "spårar ur".
"Luften eller atmosfären" i Ryssland känns "förgiftad" av något som jag inte förstår och därför kommer jag inte att turista där så länge miljön känns "giftig". Tyvärr tror jag att det här består under lång tid.
Den dag som det ryska folket har bestämt sig för att de inte är hotade av omvärlden så kommer jag att turista i St Petersburg.
Senast ändrad: