• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Ackee

Panerai
2-Faktor
Ha en fin kväll, bästa tråd! 😊 Fullt upp här just nu.. Fixade ny el till min kära farmors gamla Strindbergslampa imorse, som jag fått äran att ta över. En av den sedan två år bortgångne 20-talistens favoriter får nu lysa hemma hos mig som ett minne av att hon alltid är med oss. Hade rätt hett temperament och var extremt frispråkig, vilket jag nog dessvärre ärvt... 😬😅 Hon fick uppleva det gamla "fattig-Sverige" och resan mot modern välfärdsstat. Historierna från hennes uppväxt med allt från att göra leksaker av kottar och tändstickor, till att ha sett den första bilen 1934, till den långa vägen mot byskolan i Närke, till 40-talets vimmel i Stockholm, ja, de kommer man alltid minnas...

Strela hälsar!

1000009828.jpg
 

Samlarn

Rolex
Ha en fin kväll, bästa tråd! 😊 Fullt upp här just nu.. Fixade ny el till min kära farmors gamla Strindbergslampa imorse, som jag fått äran att ta över. En av den sedan två år bortgångne 20-talistens favoriter får nu lysa hemma hos mig som ett minne av att hon alltid är med oss. Hade rätt hett temperament och var extremt frispråkig, vilket jag nog dessvärre ärvt... 😬😅 Hon fick uppleva det gamla "fattig-Sverige" och resan mot modern välfärdsstat. Historierna från hennes uppväxt med allt från att göra leksaker av kottar och tändstickor, till att ha sett den första bilen 1934, till den långa vägen mot byskolan i Närke, till 40-talets vimmel i Stockholm, ja, de kommer man alltid minnas...

Strela hälsar!

1000009828.jpg
Det är ju något visst med gamla saker som går vidare till nya generationer. Såna föremål görs inte längre. Det är "slit och släng" för det mesta.
Gamla föremål knyter ihop generationer och skapar traditioner. Kult.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ha en fin kväll, bästa tråd! 😊 Fullt upp här just nu.. Fixade ny el till min kära farmors gamla Strindbergslampa imorse, som jag fått äran att ta över. En av den sedan två år bortgångne 20-talistens favoriter får nu lysa hemma hos mig som ett minne av att hon alltid är med oss. Hade rätt hett temperament och var extremt frispråkig, vilket jag nog dessvärre ärvt... 😬😅 Hon fick uppleva det gamla "fattig-Sverige" och resan mot modern välfärdsstat. Historierna från hennes uppväxt med allt från att göra leksaker av kottar och tändstickor, till att ha sett den första bilen 1934, till den långa vägen mot byskolan i Närke, till 40-talets vimmel i Stockholm, ja, de kommer man alltid minnas...

Strela hälsar!

1000009828.jpg

Lampan blev ju riktigt fin! Klart bättre än med blommor på skärmen!

Antagligen blir jag inspirerad att renovera elen nu på två gamla lampor hemma. En 50/60-tal och en 70-tal...

Badklockan är på!
20240629_103710.jpg


Passerade lite kronärtskocka på vägen till stranden 😁
20240629_101219.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hann med en sväng till stranden idag med.
20240701_110333.jpg


Syvota har levererat, trevlig, mysig och lugn by! Varmt och skönt! Gekerna är väldigt trevliga och maten är god!
20240701_105010.jpg


Nu på väg i buss mot flygplatsen och sedan hemmåt!
20240701_175352.jpg

20240701_175422.jpg
 
Topp