Jag har tänkt tanken, tro migKoppla lite el till staketet, så blir det inget stök!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har tänkt tanken, tro migKoppla lite el till staketet, så blir det inget stök!!!
42 grader låter helt rättHar pillat lite nu men är osäker på lift angle. Tror det är 42? Och bandbyte.
P
42 grader låter helt rätt
Brunt zulu eller svart bund? Vad lirar bäst med klockan?
Från +46 till + 2-4. Det får duga. 571 bagis inkluderat leverans från Frankrike42 grader låter helt rätt
Brunt matchar riktigt bra!
Håller med de andra,brunt!
Mmmmmmm, ett litet UFO!Tillbaka på jobbet för en veckas arbete innan semestern fortsätter.
Då återstår det bara en justering till - ser jag.Servade denna för ett tag sedan, men haft lite problem. Försökte tajta till minutröret igår, men lyckades dra av axeln till minuthjulet så tog både minutrör och minuthjul från donatorverk. Försökte även tajta till minutvisaren, det gick lite väl bra så den fick jag inte på igen , fick ta en annan visare tillfälligt.
Nu går den iallafall som den skall.
Ja, skärpning med datumet!Då återstår det bara en justering till - ser jag.
Då återstår det bara en justering till - ser jag.
Snyggt kap och dessutom en skulptur med ett både bra och aktuellt budskap.Hemma i "människobyn" igen och kollar igenom posten. Byter klocka bl.a. Paket har kommit efter de senaste inköpen från nätet.
Jag fortsätter att kolla på saker från gamla sovjettiden och den här skulpturen går i så'n otakt med tiden just nu att jag ville ha den. Det är en kopia av en staty som står i New York, i närheten av FN-skrapan. Den heter "Swords to ploughshares" skapad av Evgeny Vuchetich.
Min skulptur är såklart en replica men den är bra arbetad. Den ger bra effekt i bokhyllan. Det kan bli fler framöver.
Den går i så härlig "otakt med tiden".Snyggt kap och dessutom en skulptur med ett både bra och aktuellt budskap.
Hjälp sökes!
Min danske klockkompis har kommit över en relativt ovanlig Buran med katedral-visare. De flesta (nästan alla jag har sett) har svart tavla och en sådan finns tex i min egen samling. Den nu aktuella kronografen delar till synes alla attribut med den svarta bortsett från att tavlan är vit. Det finns andra Buran-kronografer med vit tavla, men dessa har dels raka visare men även en tavla med helt annat utseende. Frågan är om detta utförande är korrekt (i sådana fall ovanligt) eller om det är hittepå/franken?
Den vita som är aktuell för mitt rop på hjälp ser ut såhär:
Nedan den svarta (min egen), som betydligt mer vanlig. Tim-siffrorna skiljer lite granna, men i övrigt ser tavlorna väldigt lika ut. Visarna ser ut att vara helt identiska mellan klockorna.
Det finns en vit Buran hos https://www.poljot24.de/buran-chronograph4116.html, som vid en snabb anblick är en kronograf i exakt ett sådant utförande. En närmare titt avslöjar dock ett denna skiljer sig på flera väsentliga punkter:
1. Tavlan ser helt annorlunda ut. Bland annat är texten "MADE IN RUSSIA" både betydligt större och även mer tydligt rundad.
2. Visarna är i annat utförande.
3. "Bezeln" med myntkanten, eller vad det nu kallas, är inverterad jmf med de man alltid ser på Poljot-klockorna (konvexa ribbor istf konkava inåtgående jack).
4. Boetten ramar in tavlan med en blank fasad ring, som inte finns på någon av de andra klockorna.
Den sistnämnda klockan har av allt att döma ingenting direkt med de två översta att göra. Dessa delar över huvud taget betydligt fler detaljer med varandra.
Frågan är alltså: Finns belägg för att det har släppts korrekta Buran-kronografer med vit tavla i kombination med de snygga katedrals-visarna?
Som jämförelse finns även dessa svarta resp vita Buranerna. Båda är ganska vanliga, men som synes skiljer tavla och visare jmf med de ovanstående klockorna: (från min egen samling)
Såja! En stor fin tunna, på ett sladdrigt SU-band!God morgon!
Denna från (också) "tyska" Poljot är väl identisk?Hjälp sökes!
Min danske klockkompis har kommit över en relativt ovanlig Buran med katedral-visare. De flesta (nästan alla jag har sett) har svart tavla och en sådan finns tex i min egen samling. Den nu aktuella kronografen delar till synes alla attribut med den svarta bortsett från att tavlan är vit. Det finns andra Buran-kronografer med vit tavla, men dessa har dels raka visare men även en tavla med helt annat utseende. Frågan är om detta utförande är korrekt (i sådana fall ovanligt) eller om det är hittepå/franken?
Den vita som är aktuell för mitt rop på hjälp ser ut såhär:
Nedan den svarta (min egen), som betydligt mer vanlig. Tim-siffrorna skiljer lite granna, men i övrigt ser tavlorna väldigt lika ut. Visarna ser ut att vara helt identiska mellan klockorna.
Det finns en vit Buran hos https://www.poljot24.de/buran-chronograph4116.html, som vid en snabb anblick är en kronograf i exakt ett sådant utförande. En närmare titt avslöjar dock ett denna skiljer sig på flera väsentliga punkter:
1. Tavlan ser helt annorlunda ut. Bland annat är texten "MADE IN RUSSIA" både betydligt större och även mer tydligt rundad.
2. Visarna är i annat utförande.
3. "Bezeln" med myntkanten, eller vad det nu kallas, är inverterad jmf med de man alltid ser på Poljot-klockorna (konvexa ribbor istf konkava inåtgående jack).
4. Boetten ramar in tavlan med en blank fasad ring, som inte finns på någon av de andra klockorna.
Den sistnämnda klockan har av allt att döma ingenting direkt med de två översta att göra. Dessa delar över huvud taget betydligt fler detaljer med varandra.
Frågan är alltså: Finns belägg för att det har släppts korrekta Buran-kronografer med vit tavla i kombination med de snygga katedrals-visarna?
Som jämförelse finns även dessa svarta resp vita Buranerna. Båda är ganska vanliga, men som synes skiljer tavla och visare jmf med de ovanstående klockorna: (från min egen samling)
Ja, tack, exakt samma! Den delar även samma skruvade bakstyckeDenna från (också) "tyska" Poljot är väl identisk?
Buran Chronograph, new and unworn!
caliber: Poljot 3133watchcase: chromeddiameter: 38 mmheight: 12 mmdial: whitewww.poljot24.de
Då måste den danske soldäääätens vara kosher?Ja, tack, exakt samma! Den delar även samma skruvade bakstycke