• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Idag på semestervecka 2 av 7 luftats min Desert Shield Gen 1:a.
På Vietnam-kanvas.
IMG_3928.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Brukar vara så förbaskat svårt att hitta nato- och zuluarmband till annat än ”damklockor” (det är så Zlatoust definierar allt mindre än 53 mm). Då tvingas man att bli händig och göra sina egna. Det senaste blev klart idag 🙂 Inte de snyggaste sömmarna direkt (jag har alltid varit usel på att sy)
IMG_1929.jpeg
Väldigt bra jobbat och en riktigt snygg kombo!
 

MAz_666

Rolex
Idag kör vi min halvt olämpliga KGB-Generalskie i NOS-skick från mitten av/sent 80-tal.
Jag gillar klockan, inte KGB.
Generalskies var Komandirskies med automat-verk.
Vostokboetten heter 091 (en ngt större 341).
Urverket: ett automatiskt 21-juvelers 2416B.
Kupol-krona som de flesta Generalskies hade.
På det hemska men hemskt coola tidstypiska svarta läderbandet.
IMG_3930.jpeg
 

Samlarn

Rolex
Semester med rivingsarbete. :hungry: Den här 2209:an brukar hänga med på sommaren.
Tänkte börja med att ta ned taket i rivningen. Tidigare har jag stått på en racklig, rinky-dink-stege, när jag sågat i bjälkarna med motorsågen. Inte så bra för nerverna. :nailbiting: Nu impulsköpte jag en byggställning på kampanj för många år sen. Den har stått inplastad sen jag köpte den. Det här måste vara ett perfekt tillfälle för att använda den? En fågel hade byggt bo i paketet, upptäckte jag när jag packade upp. Riggade upp den till lämplig höjd. Därifrån kan jag såga av takstolarna. Imorgon vet vi hur det gick. Då får vi se om den hållit för en 100-kilos klumpeduns.
Hurra för gamla impulsköp va?
20240710_161424.jpg
20240710_201518.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Mycket... läder där... 😎

Mmm. Klockan är inte så stor så då behövs mycket läder!!!

Semester med rivingsarbete. :hungry: Den här 2209:an brukar hänga med på sommaren.
Tänkte börja med att ta ned taket i rivningen. Tidigare har jag stått på en racklig, rinky-dink-stege, när jag sågat i bjälkarna med motorsågen. Inte så bra för nerverna. :nailbiting: Nu impulsköpte jag en byggställning på kampanj för många år sen. Den har stått inplastad sen jag köpte den. Det här måste vara ett perfekt tillfälle för att använda den? En fågel hade byggt bo i paketet, upptäckte jag när jag packade upp. Riggade upp den till lämplig höjd. Därifrån kan jag såga av takstolarna. Imorgon vet vi hur det gick. Då får vi se om den hållit för en 100-kilos klumpeduns.
Hurra för gamla impulsköp va?
20240710_161424.jpg
20240710_201518.jpg

Oj! Impulsköp är bra ibland!

Bra jobbat och mycket bra sällskap!
 
Topp