• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Du måste ha en kronograf för exakt tidshållning 😂 En bärs tar exakt 22 sekunder i puben bredvid. Snygg dinka. /P

Beställde den här igår på C24.

IMG_4622.jpeg

Fin klocka. Ingen Amphibia dock som det står under bilden, men det har du säkert redan koll på.

Vet e fasen om jag sett just den tavlan innan, finns ju flera olika som är rätt lika.
 
Du måste ha en kronograf för exakt tidshållning 😂 En bärs tar exakt 22 sekunder i puben bredvid. Snygg dinka. /P

Beställde den här igår på C24.

IMG_4622.jpeg
Kan verkligen inte alla boetter som Vostok gjort, men den där är väldigt lik Komandirskie-modellen som kallas 331 och som är från tidigt 90-tal.
Just 331 har dock kronan "klockan 2" - men annars väldigt lik.
Så "Amphibian" är jag lite sjalur på att den skulle vara, nog mer troligt en Komandirskie!
Vostok är den nog i alla fall! ;)
Finns säkert ngn Vostoknörd som kan just din boett?
1720110726990.png
 
Kan verkligen inte alla boetter som Vostok gjort, men den där är väldigt lik Komandirskie-modellen som kallas 331 och som är från tidigt 90-tal.
Just 331 har dock kronan "klockan 2" - men annars väldigt lik.
Så "Amphibian" är jag lite sjalur på att den skulle vara, nog mer troligt en Komandirskie!
Vostok är den nog i alla fall! ;)
Finns säkert ngn Vostoknörd som kan just din boett?
1720110726990.png

Det är en Komandriskie. Det verkar som att 33x är korrekt för båda versionerna (i allafall enligt ett cert med tillhörande en klocka med kronan kl 3 som jag såg på wus).

Undrar om jag har båda versionerna? Får ta och kolla någon dag
 
På väg hem nu från första semesterveckans vistelse i tyska Konstanz. Vid ett besök i en second hand-butik hittade jag överraskande nog två olika Slava-klockor. En av dessa blev efter en kort prutning min. Hyfsat skick och går bra (testade med min timegrapher-app på plats i butiken 😎)
20240705_234608.jpg
 
Senast ändrad:
På väg hem nu från första semesterveckans vistelse i tyska Konstanz. Vid ett besök i en second hand-butik hittade jag överraskande nog två olika Slava-klockor. En av dessa blev efter en kort prutning min. Hyfsat skick och går bra (testade med min timegrapher-app på plats i butiken 😎)
20240705_234608.jpg

Kul fångat och fint skick!

Inte ofta man ser gamla sovetiska klockor på loppis (inte de jag besöker iallafall)!
 
Brukar vara så förbaskat svårt att hitta nato- och zuluarmband till annat än ”damklockor” (det är så Zlatoust definierar allt mindre än 53 mm). Då tvingas man att bli händig och göra sina egna. Det senaste blev klart idag 🙂 Inte de snyggaste sömmarna direkt (jag har alltid varit usel på att sy)
IMG_1929.jpeg
 
Brukar vara så förbaskat svårt att hitta nato- och zuluarmband till annat än ”damklockor” (det är så Zlatoust definierar allt mindre än 53 mm). Då tvingas man att bli händig och göra sina egna. Det senaste blev klart idag 🙂 Inte de snyggaste sömmarna direkt (jag har alltid varit usel på att sy)
IMG_1929.jpeg
Var inte så blyg!det blev ju hur bra som helst ju!👌😊
image.jpg
 
Tillbaka
Topp