• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Kul med tigersågen. Som vi alla vet kan man knappast underskatta nyttan av en sådan vid service av urverk 🤣
Haha Nä, den har en ruggig precision men urverket håller jag den ifrån. Den skakar för mycket. :woot:
Jag är faktiskt jäkligt nöjd. Nu har jag kört ca. 9 timmar och batteriet är kört i botten. Första laddningen pågår. Jag vet inte hur det är med nya batterier men de gamla skulle man köra helt i botten innan man laddar. Spelar det någon roll med nya batterier? Kan man ladda ett halvfullt batteri utan att skada det?
 
Haha Nä, den har en ruggig precision men urverket håller jag den ifrån. Den skakar för mycket. :woot:
Jag är faktiskt jäkligt nöjd. Nu har jag kört ca. 9 timmar och batteriet är kört i botten. Första laddningen pågår. Jag vet inte hur det är med nya batterier men de gamla skulle man köra helt i botten innan man laddar. Spelar det någon roll med nya batterier? Kan man ladda ett halvfullt batteri utan att skada det?

Bara ladda på hur du vill, tror inte det spelar någon stulle roll nu för tiden. Iallafall har jag inte märkt något med mina två batterier till skruvdragaren (Dewalt), har även en grästrimmer som kör samma batterier och där tar de ofta helt slut innan man laddar.

Det bästa är också att de kan ligga länge utan att tappa laddning.
 
Jaaaaa! Har suktat länge efter den! Den e ju grym!!! Nu finns det två på forumet 😁
Jepp!😍
image.jpg
å
 
Haha Nä, den har en ruggig precision men urverket håller jag den ifrån. Den skakar för mycket. :woot:
Jag är faktiskt jäkligt nöjd. Nu har jag kört ca. 9 timmar och batteriet är kört i botten. Första laddningen pågår. Jag vet inte hur det är med nya batterier men de gamla skulle man köra helt i botten innan man laddar. Spelar det någon roll med nya batterier? Kan man ladda ett halvfullt batteri utan att skada det?
Om sågen har ett Li-Jon-batteri (vanligast idag) bör du undvika att tömma det helt. Däremot finns det inga nackdelar med att ladda batteriet ofta och/eller bara lite granna. Ska du långtidsförvara batteriet utan att det används bör det inte vara fulladdat. Ungefär ellan 50-80% är perfekt för lagring.
 
Mera "nytt", fungerar.

Пензтекстильмаш - 60 år
20240818_101306.jpg


Zaria 2009B
20240816_121307.jpg




The Penztekstilmash plant is one of the leading enterprises in the Russian Federation. It is a manufacturer of the best block-modular roller mill complexes in Russia and the CIS and occupies a leading position in the production of belt machines and equipment for the production of cable and wire products.
 
Tjuvstartar ministry-måndag redan ikväll.
Ofiserskie:n som jag tänkte köra i några dagar nu är ovanlig på fler sätt än namnet. Det syns inte så bra på bilden med det är en "Zakaz MO CCCP". Oficerskie är det enda märke - förutom Amphibian då såklart - som ligger i en Amphibian-boett och samtidigt är en "Zakaz", vad jag har sett.
Det var länge sen jag använde den här. Ingen aning om hur den går. Vi får se de närmaste dygnen.
20240818_153754.jpg
 
Senast ändrad:
Tjuvstartar ministry-måndag redan ikväll.
Ofiserskie:n som jag tänkte köra i några dagar nu är ovanlig på fler sätt än namnet. Det syns inte så bra på bilden med det är en "Zakaz MO CCCP". Oficerskie är det enda märke - förutom Amphibian då såklart - som ligger i en Amphibian-boett och samtidigt är en "Zakaz", vad jag har sett.
Det var länge sen jag använde den här. Ingen aning om hur den går. Vi får se de närmaste dygnen.
20240818_153754.jpg

Grymmt!!! 🤩
 
Godafton på er alla! 🤗

En bild på ett stycke Zlatoust så här på måndagskvällen tänkte jag bjuda på. 😃

Tror ni som gillar ryska ur att denna kan inbringa en någorlunda vettig peng på exempelvis Tradera eller är det för vågat tror ni?

Är i perfekt skick men nu behövs det säljas av och betalas räkningar istället så bara att gallra i kloclsamlingen. 😳
Minns att jag även köpte någon riktig graal här i tråden för länge sedan som kanske oxå får lämna.

IMG_0654.jpeg
 
Godafton på er alla! 🤗

En bild på ett stycke Zlatoust så här på måndagskvällen tänkte jag bjuda på. 😃

Tror ni som gillar ryska ur att denna kan inbringa en någorlunda vettig peng på exempelvis Tradera eller är det för vågat tror ni?

Är i perfekt skick men nu behövs det säljas av och betalas räkningar istället så bara att gallra i kloclsamlingen. 😳
Minns att jag även köpte någon riktig graal här i tråden för länge sedan som kanske oxå får lämna.

IMG_0654.jpeg
Synd att du måste gallra i klocksamlingen men ibland måste man prioritera. Din Zlathoust bör du inte sälja billigt. En så'n unik klocka borde kunna hitta köpare även utanför gruppen som samlar på ryska klockor. Helt unik design.
 
Synd att du måste gallra i klocksamlingen men ibland måste man prioritera. Din Zlathoust bör du inte sälja billigt. En så'n unik klocka borde kunna hitta köpare även utanför gruppen som samlar på ryska klockor. Helt unik design.

Ja, det känns väldigt tråkigt att gallra och sälja bort sån speciella pjäser som varit svåra att finna men som du säger, ibland måste man och nu är det så efter jag fick ett samtal från Skatteverket som vill ha in en större summa pengar för att jag skrev över halva bostaden på min fru och det gick inte för sig för jag hade ju fått skjuta upp vinstskatt från förra boendet men nu ska hälften av det betalas eftersom jag bara äger en halv bostad. 🙈😬

Hade vi vetat det kunde vi lika bra låtit det vara men tyckte det kändes bra att båda skulle stå på bostaden. Jaja… bara sälja och sedan betala och fortsätta vara positiv. 🤔😃

Får jag fråga vad som vore en rimlig prisbild för Zlatousten?
 
Senast ändrad:
Ingen aning. Det beror på hur snabbt du behöver sälja. Följer dokument och lådan med? Om du har tålamod och kan låta en annons ligga ute länge? Lägg ut den för 10 000 kr eller förslag.
Det är svårt att hitta de här klockorna I Sverige.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp