Wow, har jag aldrig sett! Är det en officiell Vostok-boett?Inte mina, men de här boetterna är lite kul...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wow, har jag aldrig sett! Är det en officiell Vostok-boett?Inte mina, men de här boetterna är lite kul...
Wow, har jag aldrig sett! Är det en officiell Vostok-boett?
Coin edge boett. De finns och jag tror att du har störst chans att hitta dem bland Komandirskies. Du kanske ska söka med sökordet "bottle cap" eller "bottle cap case".Ja, verkar vara så. Ända källan är en kalender ifrån 1992 som jag tror getts ut av Vostok. Antagligen ganska liten produktion.
Nu vill jag hitta en
Coin edge boett. De finns och jag tror att du har störst chans att hitta dem bland Komandirskies. Du kanske ska söka med sökordet "bottle cap" eller "bottle cap case".
Grattis till läckerheten!Raketa Polar
Det har blivit svårt att hitta intressanta sovjetiska klockor på sistone. Nu har jag haft tur igen. Det här är den andra polarklockan som jag lyckats köpa den senaste tiden. Den här Raketan är extremt svår att hitta. Den gavs till deltagare på en polarexpedition till Nordpolen 1970. Inte många exemplar har överlevt till idag.
Det var dåliga bilder i annonsen och jag misstänkte att det var en fejkad klocka. Jag tog en chansning och köpte den. Nu när jag har den i handen så ser jag att det är "the real thing". Tyvärr så går den inte... Den får hamna i projektlådan till framtida projekt. Jag har en reissue sedan tidigare som jag kan använda.
Urtavlan är väldigt skadad och det syntes väldigt tydligt i annonsen.
Hur ska man göra med skadade urtavlor på "kultklockor" tycker ni? Ska man renovera dem eller ska man låta dem vara? Det här är en 50 år gammal klocka. Jag tycker själv att man ska låta dem vara när slitaget har gått så långt som det gjort på den här urtavlan.
Är det någon som har hela den där kalendern? Jag vill minnas att vi har haft den uppe i tråden tidigare någon gång i komplett utförande, men jag kan ju även minnas fel...Ah, kanon!
De var visst ifrån 2002. Se längst upp till höger i bild.
Raketa Polar
Det har blivit svårt att hitta intressanta sovjetiska klockor på sistone. Nu har jag haft tur igen. Det här är den andra polarklockan som jag lyckats köpa den senaste tiden. Den här Raketan är extremt svår att hitta. Den gavs till deltagare på en polarexpedition till Nordpolen 1970. Inte många exemplar har överlevt till idag.
Det var dåliga bilder i annonsen och jag misstänkte att det var en fejkad klocka. Jag tog en chansning och köpte den. Nu när jag har den i handen så ser jag att det är "the real thing". Tyvärr så går den inte... Den får hamna i projektlådan till framtida projekt. Jag har en reissue sedan tidigare som jag kan använda.
Urtavlan är väldigt skadad och det syntes väldigt tydligt i annonsen.
Hur ska man göra med skadade urtavlor på "kultklockor" tycker ni? Ska man renovera dem eller ska man låta dem vara? Det här är en 50 år gammal klocka. Jag tycker själv att man ska låta dem vara när slitaget har gått så långt som det gjort på den här urtavlan.
Jag tror mig ha de flesta kataloger som utgivits, och har försökt att lägga dom på rätt årtal. Inte alltid lätt.Ja, verkar vara så. Ända källan är en kalender ifrån 1992 som jag tror getts ut av Vostok. Antagligen ganska liten produktion.
Nu vill jag hitta en
"Bottle cap" boetterna är ganska unika. "Coin edge" även på botten. Det vore kul om en så'n hittade hit till forumet.Jag tror mig ha de flesta kataloger som utgivits, och har försökt att lägga dom på rätt årtal. Inte alltid lätt.
Kalendern från 1992 har ingen "tagg-bezel" som den där, om jag ser rätt, men Vostok har liknande sådana i bl.a. 1993 års vanliga katalog.
Jag tror mig ha de flesta kataloger som utgivits, och har försökt att lägga dom på rätt årtal. Inte alltid lätt.
Kalendern från 1992 har ingen "tagg-bezel" som den där, om jag ser rätt, men Vostok har liknande sådana i bl.a. 1993 års vanliga katalog.
"Bottle cap" boetterna är ganska unika. "Coin edge" även på botten. Det vore kul om en så'n hittade hit till forumet.
Mycket snygg klocka och även härlig omgivning!Ny! Servad häromdagen.
Полёт українська держава
Poljiturverk. Saknar baklock, så limmat dit ett glas (syns inte på bild).
Raketas Amphibian, och denna, är nog mina topp två på cravings-listan.Mycket snygg klocka och även härlig omgivning!
Kör lite söndagsklocka idag igen,Slava Sadko 28/300.
Haha!ja den är skön faktiskt!Raketas Amphibian, och denna, är nog mina topp två på cravings-listan.
Hade den (nästan) i min hand, men tyckte där o då att jag hade för många ur redan, och att den var lite dyr.
Dum? Absolut!
Överlever jag? Absolut!
Men attans så anti-cool den är!!!
Grattis till Tratten vinsten!visa gärna den i tråden!Det grillas, bäst att jag kollar tiden med kronografen.
Grattis till Tratten vinsten!visa gärna den i tråden!
Mycket snygg klocka och även härlig omgivning!
Kör lite söndagsklocka idag igen,Slava Sadko 28/300.
Спасибо!Den är inte så illa den klockan heller
Jag tror att Slava Sadko kommer att bli dyrare och dyrare. Vi har inte ens sett upplösningen på Sadkos projektet. Det finns fortfarande folk som väntar på sitt exemplar.Raketas Amphibian, och denna, är nog mina topp två på cravings-listan.
Hade den (nästan) i min hand, men tyckte där o då att jag hade för många ur redan, och att den var lite dyr.
Dum? Absolut!
Överlever jag? Absolut!
Men attans så anti-cool den är!!!
Ja, sju kr plus frakt känns nästan överkomligt. Självklart kommer det bilder vad det lider.Missade helt den. Grattis @Johanaxe66! Bra pris!