• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Börjat på nytt jobb idag! Fick också ett paket, bara en klocka denna gång...

Podeda, har inte gjort något med denna (än), inte ens gjort rent boetten.

Denna väntar på nästa paket där rätt tavla kommer. Med den, samt byte av minutvisare och sekund från två andra donatorer kommer klockan bli exakt som första klockan i rymden!!! 👨‍🚀🐕

20240909_181102.jpg
 
Rotat runt i min projektlåda. Det ligger t.o.m. oöppnade förpackningar där. :bag: Den här hade jag glömt bort att jag köpt. Brevet är från Mariupol. Finns det ens kvar längre? :( Det måste vara de graverade bryggorna som väckte mitt intresse? Balansen svänger fritt men den går inte igång när jag drar upp fjädern. Det här kan vara ett bra projekt för att lära sig urverket. Synd att det inte var en Raketa 2623 - som i den Raketa Polar som jag måste få igång senare - men de är väldigt ovanliga. Skillnaden är väl att 2609 är vanliga 12-timmars klockor och 2623 är 24-timmars klockor? Isåfall är det väl bara olika dimensioner på de olika hjulen?

20240909_212909.jpg
 
Tillbaka
Topp