Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Missade på din första "kolla mitt köp-bild" att boetten såg ut så där.
Gillar kombinationen mer o mer
TackarMissade på din första "kolla mitt köp-bild" att boetten såg ut så där.
GRYM!!!
Lite svårt att se i telefonen, men är den brons, mässing, målad, eller gjord "rostig"?
Underbar kombo med boettens färg mot bezelens, och sedan den klassiska klara turkos/blå tavlan.
Bäst på länge!!!
Tackar
Tycker det blev en helt ok kombo .
Han jag köpte den av menar att det är mässing, vilket mycket väl kan stämma (dock inte kunnat hitta så mycket info om den).
Tackar Det kan mycket väl stämma med de teorier o ”efterforskningar” jag gjortDet är mässingen som tittar fram under titannitriden (ser ut som guld) eller chrome (någon har tagit bort det)
Klockan är lite av ett ihopplock, vissa kallar det franken, andra moddad klocka.
Komandirskie boett 420 med eftermarknadsbezel och tavla ifrån en Amphibia. Amphibiavisare. Vostok 2414 urverk gissar jag på!
Tackar Det kan mycket väl stämma med de teorier o ”efterforskningar” jag gjort
2416 verk har jag fått info om. Men inte öppnat o kikat - ännu.
Sadko och jag spanar efter Nessie!
Okej, automat. Då bör du ha ett baklock som buktar ut.
Ja verkligen!fantastisk omgivning och historia i landet.Kul! Där har jag med vart! Fint sällskap!
Hur ser det där baklocket till Ubåtsklockan ut? Antar att det är 020-boetten. Det känns för mig mer som en Amphibian med Komandirskie-urtavla. Snygg är den oavsettDe tre sista nya.
Vostok 2414 ubåt, med stort baklock (samma storlek som amphibia). Fungerar några minuter, behöver service.
Innan
Efter
Vostok VDV Commandos
Står still, behöver ny balansfjäder
Innan
Efter
Sista. Vostok Cadet Ukraina Dnepr
Behöver service
Innan
Efter
Hur ser det där baklocket till Ubåtsklockan ut? Antar att det är 020-boetten. Det känns för mig mer som en Amphibian med Komandirskie-urtavla. Snygg är den oavsett
Yes, 020 används till många manuella Amphibian och har, vad jag kan se, alltid det stora baklocket. 020 är ju en sorts manuell variant av 420.Ja, känns mer som Amphibia än Komandirskie, både med stort baklock och stor krona. Ah, 020-boetten kanske alltid har stort baklock?
Ni som byter era glas till Komandirskie (och liknande) själva, varifrån beställer ni glas?
Tack så mycket för tipsen!eBay, Vostok-watches24.com, meshok, meranom. Dock svårare att beställa ifrån Ryssland nu för tiden.
Oftast går det att putsa upp de gamla glasen så de ser ut som nya, är det inga sprickor igenom hela glasen (eller torrsprickor mitt inne i plasten) funkar det fint.
Jag kör med slippapper, dvs 400-, 800-, 1500- papper följt av polering med polywatch. Har man ingen polywatch kan man köra med Autosol följt av Häxans polermedel för metall (silver).
Ryska klockor på KS?
Lite modernare ryska tillverkare? Nika? Denna var ju all in kan man säga. mer pynt någon? Rätt cool ändå.klocksnack.se
Går även och polera mineralglas med, men det tar längre tid...
Dagens fix och trix!
Jag har antingen hittat felet på det här Lemania cal. 3000, eller mer sannolikt, haft sönder en grej och orsakat ett fel till. Jag fick den nya fjädern idag, och den funkar bra. Det fick palletforken uppleva då jag försökte demontera den med fjädern spänd. Jag tror att den övre axeln gick av...klocksnack.se
Shell Cordovan är vattentätt va??
Jobbat där två (olika) år. Skulle köpt lite vänskaps-klockor!Hittade något udda. Lite klockor med afgansk anknytning...
Vostok
Dotsi