• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Förlåt en säkert dum fråga men hur är responsen om ngn frågar vad ni har för klocka och ni svarar att den är rysk? Förr tänker jag att många kanske svarade att de inte visste att det fanns ryska klockor eller att det var en ovanlig klocka men idag när Ryssland som jag gissar har blivit mer kontroversiellt på många håll. Återspeglas det i synen på ryska klockor tänker jag eller är det en icke-fråga?
Jag skulle påstå ett det i stort sett är ingen annan som bryr sig om eller över huvud taget tycks reagera på vad som sitter på min handled.
Det kan ha inträffat ett par gånger totalt att det uppstår ett samtal angående armbandsur och då har jag upplevt att det blir en intressant konversation som kan handla om allt från historien bakom klockindustrin under Sovjettiden till möjligheten att stötta Ukraina under en svår genom att köpa Sovjetiska/Ryska klockor från Ukraina.

Jag skulle påstå ett det i stort sett är ingen annan som bryr sig om eller över huvud taget tycks reagera på vad som sitter på min handled.
Det kan ha inträffat ett par gånger totalt att det uppstår ett samtal angående armbandsur och då har jag upplevt att det blir en intressant konversation som kan handla om allt från historien bakom klockindustrin under Sovjettiden till möjligheten att stötta Ukraina under en svår genom att köpa Sovjetiska/Ryska klockor från Ukraina.
Det lutar nog åt att man är så hemmablind att man inbillar sig att ens egna tankar också är andras och att ständigt snegla på folks handleder är normalt... ;)

Bjuder på en vostok amphibian som jag köpte från KlockanEtt för 5 år sedan, har inte fått så mycket tid på handleden

Bilagor

• IMG_8703.jpeg
    IMG_8703.jpeg
    559.7 KB · Visningar: 1
  • IMG_8700.jpeg
    IMG_8700.jpeg
    512.5 KB · Visningar: 1
  • IMG_8694.jpeg
    IMG_8694.jpeg
    870.9 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp