• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Mera paket, även denna ifrån Tyskland.

Bara 1 klocka i paketet även denna gång! 😱

Nåja, en lite annorlunda Vostok! Ett slags fickur med inbyggd ställning.

Mindre än vad jag förväntade mig. Tickar, men behöver service. Polerat glaset lite snabbt och tvättat boetten.

Innan
20250217_175942.jpg

Efter
20250217_190455.jpg
20250217_190508.jpg

20250217_190529.jpg

20250217_190536.jpg

Åker lite tåg med Poljot Sport som sällskap. Denna klocka har en speciell plats i mitt klockhjärta eftersom det dels var min första kronograf från Sovjetunionen och dessutom min första mekaniska kronograf över huvud taget.
Detta med Sovjetunionen är fö på ett hår, eftersom modellen kom precis i skarven mellan Sovjetunionen och det nya Ryssland. Det finns en annan variant med vit urtavla märkt "RUSSIA" och jag har självklart en av varje 😎
20250219_160947.jpg

Åker lite tåg med Poljot Sport som sällskap. Denna klocka har en speciell plats i mitt klockhjärta eftersom det dels var min första kronograf från Sovjetunionen och dessutom min första mekaniska kronograf över huvud taget.
Detta med Sovjetunionen är fö på ett hår, eftersom modellen kom precis i skarven mellan Sovjetunionen och det nya Ryssland. Det finns en annan variant med vit urtavla märkt "RUSSIA" och jag har självklart en av varje 😎
20250219_160947.jpg

Gryyyymt! Kul!

Hej klockomaner! All min vakna tid har ägnats åt jobb och familjen den senaste tiden. Har nu suttit och läst ikapp allt jag missat här under flera timmars tid 🙂 Kan nu i efterhand inte förstå att jag klarat månader utan min dagliga rutin att kolla den här tråden.

Tänkte rekommendera en 40 min lång video från klocktillverkningen på Agat i Zlatoust. Riktigt intressant och snyggt gjord.

Hej klockomaner! All min vakna tid har ägnats åt jobb och familjen den senaste tiden. Har nu suttit och läst ikapp allt jag missat här under flera timmars tid 🙂 Kan nu i efterhand inte förstå att jag klarat månader utan min dagliga rutin att kolla den här tråden.

Tänkte rekommendera en 40 min lång video från klocktillverkningen på Agat i Zlatoust. Riktigt intressant och snyggt gjord.

Ibland finns det viktigare saker än klockor (😱).

Välkommen tillbaka!

Tack! ❤️
Ja, ibland behöver man påminna sig om det när man trillat långt ner i kaninhålet (snöat in sig på klockor). En tröst är att det åtminstone är en till i familjen som nu mera tycker det är lite spännande med klockor 🙂
IMG_4644.jpeg

Kanske två i familjen som klocknördar framöver då! 😁

Dottern har blivit lite intresserad här, men det skall vara guld o quartz, inget annat...

Rätt ensamt här hemma med, förstår inte alls när jag visar senaste klockan... Visar dock inte alla.

Tillbaka
Topp