Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man får ju ändå väldigt mycket klocka för pengarna! Många verkar ligga runt 1000kr på ebayHmmm. Förstår vad du menar, tror många på detta forumet har just det problemet, eller som jag ser det, som en möjlighet!![]()
Man får ju ändå väldigt mycket klocka för pengarna! Många verkar ligga runt 1000kr på ebay
Vad är du ute efter? En begagnad antar jag?
Amphibia - Rostfri boett.
Komandirskie - Nästan uteslutande mässing med chrome, titannitrid (guldfärgat).
Fastnat för dessa tre (670922, 120512 och 720073). Samtliga finns nya på ebay för runt 1200kr-1500kr.
Har lite svårt att bestämma mig, men just nu lutar det åt den första av dem![]()
Kör en badklocka idag.![]()
Önskar jag vore duktig på sånt, men risken är att jag pajar både klocka och händerSnygga!
670 boetten är ju lite annorlunda med, jag gillar den skarpt!
Sedan kan du ju byta bezel också om du vill modda!
Nja. Har I princip slutat fira jul så badandet har ju blivit därefter senaste 8 åren eller så. Strela med fusktavla idag.Snygg!
Skall du redan bada, det är ju långt kvar till jul?![]()
Rätt otippad tavla. Vad sitter i?I fädernas spår..
![]()
Rätt otippad tavla. Vad sitter i?
Alltså det är enklare än vad man tror. Bar å kör.Önskar jag vore duktig på sånt, men risken är att jag pajar både klocka och händer![]()
THE MORE THE MERRIER!!!
Härligt!dina bilder är saknade!
Shit vilken läcker patinaHärligt!dina bilder är saknade!![]()
![]()
MAGI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ligger nedbäddad i en ”man flu”. Roat mig med att pyssla med lite bilder.![]()
![]()
![]()
ligger nedbäddad i en ”man flu”. Roat mig med att pyssla med lite bilder.![]()
![]()
![]()
Inte roligt så krya fort!ligger nedbäddad i en ”man flu”. Roat mig med att pyssla med lite bilder.![]()
![]()
![]()
Alltså, ordnar du själv i photoshop typ eller kör du AI till detta? Coolt oavsett.ligger nedbäddad i en ”man flu”. Roat mig med att pyssla med lite bilder.![]()
![]()
![]()
Den nedersta verkar vara till avdelningen för geofysik vid National university of science i Ukraina. Samma logga. http://www.igph.kiev.ua/index.htmlEn titt på den sista klockan i senaste paketet, en Poljot Ukraina!!
Fungerar, saknar sekundvisare. Kom utan glas, men med glasring. Hade inget platt mineralglas som passade, så det fick bli ett doomat plast istället. Fungerar.
![]()
Notera Ukraina längst ner på urtavlan!
![]()
Urverk
![]()
Varför i hela friden står det Ukraina längst ner på tavlan?
För drygt 20 år sedan fanns ett bolag som hette Kiev Watch Factory (startat 1997) som hjälpte Moscow watch factory med slutmonteringen av klockor, därav Ukraina. Skulle gissa att allt var tillverkat i Ryssland, kanske t.o.m. urtavlan precis som den är, men att den helt enkelt sattes ihop i Kiev.
Kiev watch factory bytte namn till Kleynod 2002 och slutade med att använda ryska urverk. Kleynod tillverkar fortfarande klockor i Kiev, men med schweiziska urverk.
Gjorde en sökning, hittade några exempel till. Verkar hitta en del med specialanpassad urtavla för något företag lr liknande i Ukraina.
![]()
![]()
![]()