branting
Silver
Var rastlös och redigerade dem med några appar på iPhonen.Alltså, ordnar du själv i photoshop typ eller kör du AI till detta? Coolt oavsett.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var rastlös och redigerade dem med några appar på iPhonen.Alltså, ordnar du själv i photoshop typ eller kör du AI till detta? Coolt oavsett.
Den nedersta verkar vara till avdelningen för geofysik vid National university of science i Ukraina. Samma logga. http://www.igph.kiev.ua/index.html
Bund när det är kallt. Det är se'n gammalt!!!Våren är på g, får använda den här innan all snö o kyla är borta...
Ha en bra helg!
![]()
Bund var det ja. Ny dag ny Strela.Bund när det är kallt. Det är se'n gammalt!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Bund när det är kallt. Det är se'n gammalt!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Bund var det ja. Ny dag ny Strela.
![]()
Modigt. Eller jag vet ju inte hur pass duktig du redan är. Drog själv isär ett par Vostok jag tänkte fixa till men de är i delar ännu... hela verkstan är nerpackad sedan typ 2 år dessvärre. Men jag önskar dig lycka till! Kör så det ryker!![]()
Roade mig med att plocka isär och rengöra ett gammalt skrotverk från Raketa. Nu gäller det bara att lära sig att smörja det det och sätta ihop det igen. Det kan ta flera år.![]()
Modig är jag men skickligheten saknas. Det är därför jag jobbar med ett "skrotverk". Mitt tålamod är nästan obegränsat när det gäller sånt här "pill". Det är får ta den tid det tar. Det kan ta flera månader. Målsättningen är att få ihop alla delarna. Funkade gjorde den inte innan.Modigt. Eller jag vet ju inte hur pass duktig du redan är. Drog själv isär ett par Vostok jag tänkte fixa till men de är i delar ännu... hela verkstan är nerpackad sedan typ 2 år dessvärre. Men jag önskar dig lycka till! Kör så det ryker!
Modig är jag men skickligheten saknas. Det är därför jag jobbar med ett "skrotverk". Mitt tålamod är nästan obegränsat när det gäller sånt här "pill". Det är får ta den tid det tar. Det kan ta flera månader. Målsättningen är att få ihop alla delarna. Funkade gjorde den inte innan.
Skulle den fungera efter det är så är det ju en ren bonus. skrattar
Underbar patina!Postar väl här med. Våren är här trots allt.
![]()
Njaäejomenvasåatt. Fråga mig om något mer jag inte vet. Har alltid sett tavlan som efterproduktion. De brukar dyka upp lite var stans och alltid i nyskick. Så jag betraktar den här klockan som plockepinn. Men jag gillar den. Och kan ha fel. Men tavlan är omöjlig att läsa om man i te får ljuset i helt rätt vinkel. Inte så läsvänlig.Underbar patina!
Ser på ngt sätt grymt sliten ut, samtidigt som den är i underbart skick!
CRAVINGS!!!
Det ser ut som att lilla visaren vä är aningen kortare är den till hö. Är dom så "från förr"?
Leonov var en unik kosmonaut på flera sätt. Medan många kosmonauter hade en militär bakgrund så hade Leonov en lite mer konstnärlig bakgrund.På dagens datum, den 18 mars 1965, idag exakt 60 år sedan, lyfte "Voschod-II" från kosmodromen i Bajkonur. Ombord fanns kosmonauterna Pavel Beljajev och Alexei Leonov. Under den dygnslånga färden runt jorden genomförde Alexei Leonov mänsklighetens första rymdpromenad. Med sig hade kosmonaut Leonov en mekanisk kronograf av modellen "Strela", tillverkad vid "Moskvas första urfabrik", senare döpt till "Poljot". Time flies!
Alexei Leonov ute på rymdpromenad...
![]()
![]()
Min "Leonov" hälsar...
![]()
Ja men då tar vi väl en till.Njae. Jag har sålt några av mina klockor men en så'n där har jag aldrig ägt. Den är rätt snygg ändå.