Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nja, men jag provade den här som hastigast: Urverket (som verkar vara samma) tuffade på riktigt bra med ganska stabil drift (så men lite ruckning skulle det nog kunna bli ypperligt)Är det ingen som provat en vostok GMT? Tänker på 650539
Jag har inte tittat så mycket på den där men spontant får jag lust att kapa av pilen, ytterst på den röda visaren.Nja, men jag provade den här som hastigast: Urverket (som verkar vara samma) tuffade på riktigt bra med ganska stabil drift (så men lite ruckning skulle det nog kunna bli ypperligt)
Däremot störde jag mig på den glansiga (om än snygga!) tavlan, och visare som jag mer än en gång förväxlade med varandra...
Wow; den såg ut som sju svåra år.Nytt band-ny bild.
Brutal patina på bezeln! Passar bra med klockan på nå't sätt. Vill du prova med en ny bezel så har jag nå'n över, även om det inte är orginal. Den liknar orginalet ganska mycket.Nytt band-ny bild.
Trevlig!Nytt band-ny bild.
Den är fin även om det inte är en dykare!Brutal patina på bezeln! Passar bra med klockan på nå't sätt. Vill du prova med en ny bezel så har jag nå'n över, även om det inte är orginal. Den liknar orginalet ganska mycket.
Dammar av en Raketa från samlingen. Det är ingen "dykare" men gillar den ändå.
Jag var tvungen att vänta till jag kom hem att komentera ditt fina strap!Nytt band-ny bild.
Snygg match!Tvingade på ett 20mm som Beo länkade till tidigare i tråden på mitt hobbyvisbytarprojekt. Är ju inte klockrent(ha!) men fan så sköna de där banden är.
Grattis till en fin Vostok Komandirskie paratrooper!den tavlan är ju kalas i solljuset!min våriga Vostok mod hälsar!Dubbelpostar lite på nyfördärvet, blev liksom tvungen att köpa den när jag blev erbjuden. Vi får se om den stannar i klocklådan men kul med kronan placerad klockan 2.
Fantastiskt fin, den också. Du som är mer insatt i ryska klockvärlden, kronans placering på dessa är väl inte jättevanlig? Vid 3:an brukar vara det man ser på dessa.Grattis till en fin Vostok Komandirskie paratrooper!den tavlan är ju kalas i solljuset!min våriga Vostok mod hälsar!
Tack!här har du 3 varianter på din "paratrooper"från Juri Levenbers bok,Russian Watches och din boettform är väl den mindre vanliga på den för de flesta jag sätt är nr 149 eller ljuger jag? @Vostok ,@Samlarn och @FixoflexFantastiskt fin, den också. Du som är mer insatt i ryska klockvärlden, kronans placering på dessa är väl inte jättevanlig? Vid 3:an brukar vara det man ser på dessa.
Ser ju strålande ut! Din variant är helt ok! Avsaknad av text under index 6 indikerar bara att den tillverkades under en övergångstid! Tidigt 90-tal!Dubbelpostar lite på nyfördärvet, blev liksom tvungen att köpa den när jag blev erbjuden. Vi får se om den stannar i klocklådan men kul med kronan placerad klockan 2.
Kompletterar med bild på baksidan också @Beo .
Grattis!mycket smutt klocka!Har fått hjälp att serva en gammal favorit av en kompis. Hade glömt bort hur mycket jag gillade den här klockan. Den är helt omöjlig att fotografera med min mobilkamera så att det syns hur bra den ser ut. Urtavlan blänker som ett fiskedrag liksom. Kanske den snyggaste urtavlan som gjorts till en sovjetisk klocka?
Wow, mycket bra. Förtjänar mycket handledstid.Vostok Neptune
Har fått hjälp att serva en gammal favorit av en kompis. Hade glömt bort hur mycket jag gillade den här klockan. Den är helt omöjlig att fotografera med min mobilkamera så att det syns hur bra den ser ut. Urtavlan blänker som ett fiskedrag liksom. Kanske den snyggaste urtavlan som gjorts till en sovjetisk klocka?
Kul! Känns jättebra det där. Du bekräftar och stärker det jag själv lyckats ta reda på om klockan.Ser ju strålande ut! Din variant är helt ok! Avsaknad av text under index 6 indikerar bara att den tillverkades under en övergångstid! Tidigt 90-tal!
Var det lädret som syntes på bilden såg det lite slitet och trist ut. Det finns ju snygga och proffsiga i (förslagsvis) svart läder som skulle göra den prydlig.Ska äntligen hämta upp min Vostok Komandirskie 431021 VDV från postombudet idag!
Tänkte byta ut armbandet och tänkte fråga er om vettiga smakråd, funderar att köpa en länk eller nåt i läder.
Är inte så mycket för gummi/Nato/tyg.
Vad tycker ni passar till den?