• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Fick hem min första ryss igår. Blev en 710634. Eftersom jag inte kan bestämma mig för om det skall inhandlas nato eller gummi (eller båda) till den så kör jag den på originallänk så länge. Mycket polerat blir det... :D
IMG_20190314_152855.jpg

Är det ingen som provat en vostok GMT? Tänker på 650539
Nja, men jag provade den här som hastigast: Urverket (som verkar vara samma) tuffade på riktigt bra med ganska stabil drift (så men lite ruckning skulle det nog kunna bli ypperligt)
Däremot störde jag mig på den glansiga (om än snygga!) tavlan, och visare som jag mer än en gång förväxlade med varandra...
IMG_20181212_095940.jpg

Nja, men jag provade den här som hastigast: Urverket (som verkar vara samma) tuffade på riktigt bra med ganska stabil drift (så men lite ruckning skulle det nog kunna bli ypperligt)
Däremot störde jag mig på den glansiga (om än snygga!) tavlan, och visare som jag mer än en gång förväxlade med varandra...
IMG_20181212_095940.jpg
Jag har inte tittat så mycket på den där men spontant får jag lust att kapa av pilen, ytterst på den röda visaren. :pirate::bag:

Senast ändrad:
Fantastiskt fin, den också. Du som är mer insatt i ryska klockvärlden, kronans placering på dessa är väl inte jättevanlig? Vid 3:an brukar vara det man ser på dessa.
Tack!här har du 3 varianter på din "paratrooper"från Juri Levenbers bok,Russian Watches och din boettform är väl den mindre vanliga på den för de flesta jag sätt är nr 149 eller ljuger jag? @Vostok ,@Samlarn och @Fixoflex
20190324_095341.jpg
20190324_095356.jpg

Senast ändrad:
PSX_20190324_085048.jpg
Dubbelpostar lite på nyfördärvet, blev liksom tvungen att köpa den när jag blev erbjuden. Vi får se om den stannar i klocklådan men kul med kronan placerad klockan 2.
PSX_20190324_111220.jpg

Kompletterar med bild på baksidan också @Beo .
Ser ju strålande ut!:) Din variant är helt ok! Avsaknad av text under index 6 indikerar bara att den tillverkades under en övergångstid! Tidigt 90-tal!

Vostok Neptune
Har fått hjälp att serva en gammal favorit av en kompis. Hade glömt bort hur mycket jag gillar den här klockan. Den är helt omöjlig att fotografera med min mobilkamera så att det syns hur bra den ser ut. Urtavlan blänker som ett fiskedrag liksom. Kanske den snyggaste urtavlan som gjorts till en sovjetisk klocka?
20190324_fiskedraget.jpg

Senast ändrad:
Har fått hjälp att serva en gammal favorit av en kompis. Hade glömt bort hur mycket jag gillade den här klockan. Den är helt omöjlig att fotografera med min mobilkamera så att det syns hur bra den ser ut. Urtavlan blänker som ett fiskedrag liksom. Kanske den snyggaste urtavlan som gjorts till en sovjetisk klocka?
20190324_fiskedraget.jpg
Grattis!mycket smutt klocka!:D

Vostok Neptune
Har fått hjälp att serva en gammal favorit av en kompis. Hade glömt bort hur mycket jag gillade den här klockan. Den är helt omöjlig att fotografera med min mobilkamera så att det syns hur bra den ser ut. Urtavlan blänker som ett fiskedrag liksom. Kanske den snyggaste urtavlan som gjorts till en sovjetisk klocka?
20190324_fiskedraget.jpg
Wow, mycket bra. Förtjänar mycket handledstid.

Ska äntligen hämta upp min Vostok Komandirskie 431021 VDV från postombudet idag!
Tänkte byta ut armbandet och tänkte fråga er om vettiga smakråd, funderar att köpa en länk eller nåt i läder.
Är inte så mycket för gummi/Nato/tyg.
Vad tycker ni passar till den?

Bilagor

• s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    211.1 KB · Visningar: 3
Ska äntligen hämta upp min Vostok Komandirskie 431021 VDV från postombudet idag!
Tänkte byta ut armbandet och tänkte fråga er om vettiga smakråd, funderar att köpa en länk eller nåt i läder.
Är inte så mycket för gummi/Nato/tyg.
Vad tycker ni passar till den?
Var det lädret som syntes på bilden såg det lite slitet och trist ut. Det finns ju snygga och proffsiga i (förslagsvis) svart läder som skulle göra den prydlig.
Annars vore kanske ett sailcloth med blå rand (då din klocka går i grönt/blått) ngt att testa?!
113838-c263a07e4ae84045832378ea09363373_300x.jpg

Sedan finns det ju Nato och Nato. Kanske ett snyggt med dova färger som återfinns i klockan ändå skulle kunna testas?
Som t.ex. ett sådant här:
597610ad-a195-4a70-a91e-7df99c8b21ce.jpg

Tillbaka
Topp