• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Är tvungen att spamma lite!:p
20190310_170133.jpg
Spam är oönskat, den där tål att ses på mer än en bild!!
 

Samlarn

Rolex
Hemma idag med en jätte "mancold" men får glädjas åt att rätt strap anlände till min no date scuba!:p
20190311_112345.jpg
Ja, den där klockan skulle jag tycka var snygg även om du satte den på en gummisnodd. :) Just den där förkylningen tror jag att jag blivit av med precis. En stadig whiskey och en varm dusch ( inte samtidigt dock ) är det enda som biter på den. :hungover:
 
Senast ändrad:

Samlarn

Rolex
Själv har jag ett par lediga dagar efter en tuff helg. Det är soffläge just nu men samtidigt har grannen tydligen bestämt sig för att renovera på andra sidan väggen. Det går ju inte att vara kvar i soffan i det här oljudet.
Rotade fram den här godbiten ur samlingen. Det ser ut som en NVCh-30 men det är inte en så'n. Glaset är för tunnt och bakboetten är fel. Klockan går väldigt bra ändå eftersom jag inte har några planer på att gå ner till 300 meters djup idag.
20190311_dykare.jpg
 
Senast ändrad:

Daniel80

Cartier
Brukar kika in på Meranoms hemsida då och då. Som om min förvåning när en Neptune SE dök upp på sidan. Två veckor senare är den här.
20190313_160935.jpg

The Green Beast no date .
Mycket nöjd med byggkvalitet, färg, design etc. För att inte talan om länken. Snart ska den sitta på armen också. Ännu en ryss som kan strykas från listan. Lång lista dock...
 
Senast ändrad:

FahdAsk

Breitling
IMG_20190315_193602.jpg
Är rätt nybliven medlem och tänkte posta min första ryssfredag.

Det här är min första Vostok, Vostok Komandirskie Zakaz 1945-1990 med 3AKA3-märkning från Tradera.
Enligt säljaren fungerade den inte men jag fick den att ticka rätt snabbt dock kom motståndet väldigt snabbt. Och datumet går inte att ställa in, tror att den behöver får lite kärlek. Tar gärna emot tips på ställen i Sthlmsområdet som kan Vostoks. I bakgrunden ser ni kvittot från 1990.

Men kontentan är att jag är sjuuuukt nöjd med detta inköp. Nu väntar jag på min nyproducerade Komandirskie med VDV urtavlan. :D
 

Beo

Patek
IMG_20190315_193602.jpg
Är rätt nybliven medlem och tänkte posta min första ryssfredag.

Det här är min första Vostok, Vostok Komandirskie Zakaz 1945-1990 med 3AKA3-märkning från Tradera.
Enligt säljaren fungerade den inte men jag fick den att ticka rätt snabbt dock kom motståndet väldigt snabbt. Och datumet går inte att ställa in, tror att den behöver får lite kärlek. Tar gärna emot tips på ställen i Sthlmsområdet som kan Vostoks. I bakgrunden ser ni kvittot från 1990.

Men kontentan är att jag är sjuuuukt nöjd med detta inköp. Nu väntar jag på min nyproducerade Komandirskie med VDV urtavlan. :D
Grattis till en trevlig Komandirskie och välkommen i gänget!:happyhappy:
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Brukar kika in på Meranoms hemsida då och då. Som om min förvåning när en Neptune SE dök upp på sidan. Två veckor senare är den här.
20190313_160935.jpg

The Green Beast no date .
Mycket nöjd med byggkvalitet, färg, design etc. För att inte talan om länken. Snart ska den sitta på armen också. Ännu en ryss som kan strykas från listan. Lång lista dock...
Apsnygg, t.o.m. bättre än min pepsi :)
 
Topp