• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Nej, någon äkta är det inte. Man får rotera bezeln för att få till den andra tidszonen. Men visst funkar den bra! Den tvärstannade på skidresan när det var neråt -18 och 25 sekundmeter i byarna, men det är väl inte konstigt. Så fort oljan tinade igen så startade den. Har för mig den höll sig bra i tid när jag mätte den som ny också.

I stort helnöjd, inte minst för 900:- ny. Bytt armband, för originalet är väldigt skramligt och ganska obekvämt.
Haha jag som trodde de vart gjorda för vandringar genom tidszoner på den sibiriska tundran.. (ryssromantik)
Men helt klart nått ballt o ha i samlingen!

Hej.
Ny dag, nya frågor... :facepalm:
Kanske har ni redan diskuterat detta, men inte som jag hittat.
Köpte en Raketa Big Zero på tradera som kom idag. Frågan är förstås: är den äkta?
För en novis som mej så verkar det som, men jag kan inte garantera, att det är applicerade pilar och siffror på tavlan, rätt form på visare och glas, rätt boett och verk. Förpackningen känns övertygande och bandet som följde med är bara hemskt!
Men allt går ju att nytillverka, och att det står "MADE IN USSR" samtidigt som dekoren säger CCCP känns ju lite suspekt.
Säljaren har sålt en hel drös med sådana här, så kanske att någon av er tom sett den irl...
Mvh

Glömde visst bilderna...
IMG_20190308_101152.jpg
IMG_20190308_101118.jpg
IMG_20190308_101038.jpg
IMG_20190308_101003.jpg
IMG_20190308_100651.jpg

Ok, så nu är den där tjatiga jä...n igång igen. Var nämligen och hämtade ut ett paket också. Den här köpte jag först, sen läste jag på lite, och så köpte jag den Raketan jag redan visat eftersom den hade rätt visare. Men hur som helst:
IMG_20190308_151045.jpg

IMG_20190308_151015.jpg

Allt verkar ju ok, tavlan ser ut att ha applicerade pilar och siffror, case, glas och verk är rätt såvitt jag kan bedöma. Men så var det visarna... Sekundvisaren är väl rätt, men har inte hittat någonstans att dom någonsin levererades med andra än korta o tjocka visare?
Tips och idéer emottages tacksamt.
Och nej, normalt sett så trillar det inte in 2 klockor/dag hos mej. Tyvärr. :oops:
Mvh

Bilagor

• IMG_20190308_151132.jpg
    IMG_20190308_151132.jpg
    153.1 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp