• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

M26

Rolex
2-Faktor
Kikade på Meranom men där ser det ut som den nya modellen med annan tavla är listad på den urlen.
La till den i wait list hur som helst, men jag föredrar ju den "gamla" tavlan. Dock ser det ut som att den nya kommer att ha kupat glas, och det är ju nice.
Ja det stämmer, det missade jag :arghh: Hade också helst sett den gamla tavlan men är inte villig att betala 10tkr på begmarknaden för den :rage:

Nåja jag är nöjd med det jag kan få :D

Vostok_Amphibia_1967_Bronze_196500-01-480x480.jpg
 

FOQ

Audemars
Mycket, mycket bra på lädret! :hungry: Mitt utfall är klart, den gråa är helt klart bäst och känns att den funkar som så mycket mer än bara en dressare. Den blåa känns inte alls på samma sätt. Måste ställa mig på ny lista hos Meranom och därefter avyttra min blåa haha

Alltså, den blåa är ju inte fy skam! :)
Haha, man spårar lätt ur med klocksamlingar!
 

M26

Rolex
2-Faktor
Kikade på Meranom men där ser det ut som den nya modellen med annan tavla är listad på den urlen.
La till den i wait list hur som helst, men jag föredrar ju den "gamla" tavlan. Dock ser det ut som att den nya kommer att ha kupat glas, och det är ju nice.
Läste nu på deras sida på ett av svaren från Meranom där de anger vad som är nytt i denna modell, bl.a har dom korrat stifthålen som flyttats utåt sett från boetten så man kan ha tjockare band, nya läderbandet har ett brons spänne medan föregående modell hade ett guldfärgat stål, kupat safirglas, limiterad till 300 vilket även står på bakboetten och viktigast av allt urtavlan :arghh: men jag antar att de var tvungna att särskilja denna modell på något sätt från den föregående.
 
  • Like
Reactions: Beo

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Läste nu på deras sida på ett av svaren från Meranom där de anger vad som är nytt i denna modell, bl.a har dom korrat stifthålen som flyttats utåt sett från boetten så man kan ha tjockare band, nya läderbandet har ett brons spänne medan föregående modell hade ett guldfärgat stål, kupat safirglas, limiterad till 300 vilket även står på bakboetten och viktigast av allt urtavlan :arghh: men jag antar att de var tvungna att särskilja denna modell på något sätt från den föregående.
Jo, man förstår ju att den måste särskiljas från den tidigare modellen.
Bortsett från att jag gillar den gamla tavlan mer, så låter det som trevliga förbättringar.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Jo, man förstår ju att den måste särskiljas från den tidigare modellen.
Bortsett från att jag gillar den gamla tavlan mer, så låter det som trevliga förbättringar.

Nya modellen, ser inte allt för tokigt ut. De konstiga är att på 40års jubeleums modellerna i rostfritt stål så föredrog jag denna urtavla framför den med siffror, här är det precis tvärtom o_O

 

John P

Omega
2 snabba frågor som säkert har besvarats i tråden otaliga gånger, sorry för det.
Brukar ni få betala moms/tull från meranom? Hur lång tid brukar ni få vänta innan klockan dyker upp?

Tack :)
 

Daniel80

Cartier
2 snabba frågor som säkert har besvarats i tråden otaliga gånger, sorry för det.
Brukar ni få betala moms/tull från meranom? Hur lång tid brukar ni få vänta innan klockan dyker upp?

Tack :)
Moms och tull ja men Meranom skriver det som gåva så mest är det postens avgift som svider lite.

Två till tre veckor inkl postnords hantering men det är lite olika, jag har haft lite tur tror jag.
 
Köpte min Amphibia Scubadude på ebay ny för mindre än 500 SEK, men det tog nästan 1,5 månader att få klockan.
Har ingen brådska att få klockan, får vara där det blir billigast.batt vänta har jag inga större problem med.

Nu är det bara att bestämma vilken klocka det ska vara. Tar gärna emot tips!

Mina krav är att den ska vara mellan 40-42 mm, datum, Inga krig eller Sovjetunionen symboler. Helst nån detalj i urtavlan (t.ex. vostok 291167).
 

jazon506

Omega
Det är tyvärr en ganska normal leveranstid från Ryssland... :meh::bored:
Kan ju vara säljarna på ebay som segar också :) Jag har köpt 4 ggr från meranom oftast är paketen i sverige på några dagar sen får man vänta på svenska tullen den har blivit seg dock. Meranom skriver att klockan är lagad så man får tulla minimum beloppet 111 kr :) kan bara rekomendera meranom
 
Topp