• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

freddee

Breitling
Fick hem en sliten liten kille i dag.
B646B4D6-6363-4AA4-AC28-EC611DEFF744.jpeg
Riktigt cool tavla på denna!:woot:
 
  • Like
Reactions: Beo

Beo

Patek
Hej!
Funderar lite kring vostok, hur står sig dagens nya vostok mot vintage?
Är det nån skillnad? :)
Mors!nej jag tycker att ett servat vintage verk står sig lika bra som de nya verken om det var det du tänkte på?annars är der mer tycke och smak som gäller:D.Vill du ha badvänligt så titta efter amphibian efter billigt/snidigt packningsbyte så är de garanterat 10 atm täta och annars så är det typ 3 atm på de övriga.:)
 
Senast ändrad:

Daniel80

Cartier
Hittade en Radio room som jag gillar men känner inte igen tavlan. Har koll på de nya på bla Meranom, deras LE och de gamla från Sovjet-tiden.
Har jag köpt en kopia? Eller vad är detta?
Visarna, boetten, baklocket och urverket ser reko ut. Vridringen ser lite ut som från en Neptune men inte riktigt.
Tacksam för all input.
20190708_140634.jpg
 

ky3mikael

Cartier
Hittade en Radio room som jag gillar men känner inte igen tavlan. Har koll på de nya på bla Meranom, deras LE och de gamla från Sovjet-tiden.
Har jag köpt en kopia? Eller vad är detta?
Visarna, boetten, baklocket och urverket ser reko ut. Vridringen ser lite ut som från en Neptune men inte riktigt.
Tacksam för all input.
20190708_140634.jpg
Är det en Scuba Dude på boetten?
 

Vostok

Audemars
Hittade en Radio room som jag gillar men känner inte igen tavlan. Har koll på de nya på bla Meranom, deras LE och de gamla från Sovjet-tiden.
Har jag köpt en kopia? Eller vad är detta?
Visarna, boetten, baklocket och urverket ser reko ut. Vridringen ser lite ut som från en Neptune men inte riktigt.
Tacksam för all input.
20190708_140634.jpg
Köpt från Ukraina?
 

MAz_666

Rolex
Hittade en Radio room som jag gillar men känner inte igen tavlan. Har koll på de nya på bla Meranom, deras LE och de gamla från Sovjet-tiden.
Har jag köpt en kopia? Eller vad är detta?
Visarna, boetten, baklocket och urverket ser reko ut. Vridringen ser lite ut som från en Neptune men inte riktigt.
Tacksam för all input.
20190708_140634.jpg
Bezelen ser NÄSTAN ut som den som Meranom säljer löst, men som också återfinns på deras nyare SE.
kndbnvqr7l9fnjm8v7p2tlqhk3_avatar_phpYFHl2b-810x1000.jpg

(T.ex. https://meranom.com/en/amphibian-classic/spare-parts/bezels/vostok-amphibia-black-bezel.html) Men där din ser aningen "smäckrare" ut på siffrorna och strecken. Men det kanske är en synvilla.
När det gäller urtavlan går iaf. jag bet på att hitta den. Alla "vanliga" har ankare och/eller text nedtill. Hittar en gammal cashad sida där det skulle funnits en sådan på brittiska eBay, men inget mer.
Så antingen en riktigt ovanlig pjäs, eller så ... Men en stabil Rysskunnig kanske vet mer.
Förresten hittade jag denna bezel jag inte hade sett tidigare. Nästan "samma som din", men med siffror och streck i relief. Cool satan om du frågar mig!
upload_2019-7-9_8-31-34.png
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Japp.
Är det en fake.
Ja urtavlan är troligen fake.
Det saknas lite text plus att det rödaktiga fältet ovanför kl 6 ser lite ojämn ut i kanten.. Har sett någon förr och även den i Ukraina och även den hade lite ojämt fält ovanför kl 6 så troligen tryckt på samma ställe...
Tror även att bezel är någon slags efterproduktion.. Har lite annat typsnitt på siffrorna än de som Meranom säljer.
Men den är ju snygg så det där går väl att leva med :)
 

Daniel80

Cartier
Ja urtavlan är troligen fake.
Det saknas lite text plus att det rödaktiga fältet ovanför kl 6 ser lite ojämn ut i kanten.. Har sett någon förr och även den i Ukraina och även den hade lite ojämt fält ovanför kl 6 så troligen tryckt på samma ställe...
Tror även att bezel är någon slags efterproduktion.. Har lite annat typsnitt på siffrorna än de som Meranom säljer.
Men den är ju snygg så det där går väl att leva med :)
Tack för info, mycket bra.

Misstänkte det på förhand men köpte den ändå för att jag gillade den. Behåller den som den är men ska hålla utkik efter en gammal tavla med ankaret. Om någon har en eller ser en får man gärna hojta.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Köpte denna på en garageloppis här i Umeå idag. Ser att det är en komandirskie från sovjettiden, men nu undrar jag om någon av er har lust att fylla på med mer information. Går det att datera den noggrannare än "före 1989"? Ser visarna riktiga ut? Är litet tveksam själv... Original eller franken - vad blir församlingens dom? :)
20190709_204258.jpg
20190709_204223.jpg
20190709_203933.jpg
20190709_204021.jpg
 
Topp