• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Bozz

Panerai
2-Faktor
IMG_1967.JPG
Dagens ryss är Vostok Neptune.
 

Samlarn

Rolex
Senaste tillskottet skiner i det vackra vädret
IMG_20190604_181435.jpg
Grattis! De där är sköna. Jag tog precis av min. Den har suttit på i en vecka. :)
Ett reissue projekt där förebilden är NVCh-30 type 350. Några deltagare blev inte nöjda eftersom den inte blev så lik förebilden. Tur för dig och mig. Jag köpte min av en amerikansk advokat som inte tyckte att bezeln satt rakt. :watching: Jag höll med honom och beklagade och erbjöd mig att ta över den. ;) Den "växer" hela tiden på mig. Tycker att den blir snyggare och snyggare.
20160723_reissue.jpg

Det blev dags att rotera klockorna i samlingen och nu känner jag för lite vintage. Väntar på en ny "konstig" klocka som borde komma vilken dag som helst. Jag lägger upp bilder när/om den kommer. Den här sitter på så länge:
20190604_boctok.jpg
 

Samlarn

Rolex
20190608_fram1.jpg
20190607_handled.jpg

Vostok Amfibia Scuba 070449
Jag försöker alltid att hitta det unika och ovanliga i klockorna till min samling. Hittade den här dykarklockan i rostfritt stål och mineral glas. Vostoks automatiska 2416b urverk med 31 stenar som har en frekvens på 19800 svängningar per timme. Vattentät ner till 200 meter. Bakboetten har inte samma låsring som klassiska vostok-boetter ska ha så jag antar att boetten inte är en klasssk kompressor-boett på det sätt som Vostok Amphibian ska vara. Aldrig sett en rysk klocka som ser ut så där. Ingen annan heller för den delen. Forskade lite efter information om klockan och den är ovanlig eftersom den togs ur sortimentet ganska snabbt. Problemet var att den fanns på en rysk annonssajt. Min ryska är väldigt begränsad. :facepalm: Säljaren snackade engelska men ville inte gärna skicka den utomlands. Lyckades övertala honom iallafall.
Idag kom den hem! Köpte den begagnad men den här klockan har aldrig använts. Plasten sitter kvar på klockan - än så länge. :)
20190607_fram.jpg

20190607_bakboett.jpg

20190607_sidan.jpg

20190607_trio.jpg
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
Vostok Amfibia Scuba 070449
Jag försöker alltid att hitta det unika och ovanliga i klockorna till min samling. Hittade den här dykarklockan i rostfritt stål och mineral glas. Vostoks automatiska 2416b urverk med 31 stenar som har en frekvens på 19800 svängningar per timme. Vattentät ner till 200 meter. Bakboetten har inte samma låsring som klassiska vostok-boetter ska ha så jag antar att boetten inte är en klasssk kompressor-boett på det sätt som Vostok Amphibian ska vara. Aldrig sett en rysk klocka som ser ut så där. Ingen annan heller för den delen. Forskade lite efter information om klockan och den är ovanlig eftersom den togs ur sortimentet ganska snabbt. Problemet var att den fanns på en rysk annonssajt. Min ryska är väldigt begränsad. :facepalm: Säljaren snackade engelska men ville inte gärna skicka den utomlands. Lyckades övertala honom iallafall.
Idag kom den hem! Köpte den begagnad men den här klockan har aldrig använts. Plasten sitter kvar på klockan - än så länge. :)
20190607_fram.jpg

20190607_bakboett.jpg

20190607_sidan.jpg

20190607_trio.jpg
Grttis!den var trevlig!:)
 
Vostok Amfibia Scuba 070449
Jag försöker alltid att hitta det unika och ovanliga i klockorna till min samling. Hittade den här dykarklockan i rostfritt stål och mineral glas. Vostoks automatiska 2416b urverk med 31 stenar som har en frekvens på 19800 svängningar per timme. Vattentät ner till 200 meter. Bakboetten har inte samma låsring som klassiska vostok-boetter ska ha så jag antar att boetten inte är en klasssk kompressor-boett på det sätt som Vostok Amphibian ska vara. Aldrig sett en rysk klocka som ser ut så där. Ingen annan heller för den delen. Forskade lite efter information om klockan och den är ovanlig eftersom den togs ur sortimentet ganska snabbt. Problemet var att den fanns på en rysk annonssajt. Min ryska är väldigt begränsad. :facepalm: Säljaren snackade engelska men ville inte gärna skicka den utomlands. Lyckades övertala honom iallafall.
Idag kom den hem! Köpte den begagnad men den här klockan har aldrig använts. Plasten sitter kvar på klockan - än så länge. :)
20190607_fram.jpg

20190607_bakboett.jpg

20190607_sidan.jpg

20190607_trio.jpg
Grymt cool:woot:
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
20190607_handled.jpg

Vostok Amfibia Scuba 070449
Jag försöker alltid att hitta det unika och ovanliga i klockorna till min samling. Hittade den här dykarklockan i rostfritt stål och mineral glas. Vostoks automatiska 2416b urverk med 31 stenar som har en frekvens på 19800 svängningar per timme. Vattentät ner till 200 meter. Bakboetten har inte samma låsring som klassiska vostok-boetter ska ha så jag antar att boetten inte är en klasssk kompressor-boett på det sätt som Vostok Amphibian ska vara. Aldrig sett en rysk klocka som ser ut så där. Ingen annan heller för den delen. Forskade lite efter information om klockan och den är ovanlig eftersom den togs ur sortimentet ganska snabbt. Problemet var att den fanns på en rysk annonssajt. Min ryska är väldigt begränsad. :facepalm: Säljaren snackade engelska men ville inte gärna skicka den utomlands. Lyckades övertala honom iallafall.
Idag kom den hem! Köpte den begagnad men den här klockan har aldrig använts. Plasten sitter kvar på klockan - än så länge. :)
20190607_fram.jpg

20190607_bakboett.jpg

20190607_sidan.jpg

20190607_trio.jpg
Wow, grymt cool ju!
 

Samlarn

Rolex
Snygg bild!
Har lite dåligt samvete för att jag inte har kommit längre än till balkongen här hemma. :sorry: Jag är för "tung" efter en tuff jobbvecka. :wideyed: Det är skönt att bara "softa" ibland. Utflykterna får komma senare.
20190608_handled1.jpg

Väntar på att nå'n ska ta en handledsbild av en klocka under vatten där man ser skrovet av en båt "sväva" ovanför. Gärna med en "pelare" av syrebubblor som lyfter mot ytan i bakgrunden. :)
 
Senast ändrad:

Samlarn

Rolex
Lite rolig boett på den där. Inte så vanliga, tror jag.
Förra veckan "snubblade" jag över den här, när jag skummade eBay. Egentligen behöver jag inga flera klockor men samlar man så samlar man. :pompus:
Klockan har den svarta aluminiumbezeln som de äldsta exemplaren av Vostok Amphibian hade. Den är från ungefär vid slutet av 60-talet. Ganska ovanligt att man ser dem. Urtavlan med den kyrilliska loggan är ännu ovanligare. Urtavlan är lite skadad men det såg jag redan på bilderna i annonsen. Kronan och urverket kommer från en modernare "tunna". Kanske jag återställer klockan till orginalskick senare? Den här var för billig och jag har lite plats kvar för en 350-boett med aluminiumbezel i min samling. :)
20190613_urtavlan.jpg

20190613_bakboett.jpg

20190613_kronan.jpg

20190613_sidan.jpg

20190613_urverk.jpg

20190613_armband.jpg
 
Senast ändrad:
Topp