Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! De där är sköna. Jag tog precis av min. Den har suttit på i en vecka.Senaste tillskottet skiner i det vackra vädret
Urpremiär?Utepremiär för fridykning igår
Grttis!den var trevlig!Vostok Amfibia Scuba 070449
Jag försöker alltid att hitta det unika och ovanliga i klockorna till min samling. Hittade den här dykarklockan i rostfritt stål och mineral glas. Vostoks automatiska 2416b urverk med 31 stenar som har en frekvens på 19800 svängningar per timme. Vattentät ner till 200 meter. Bakboetten har inte samma låsring som klassiska vostok-boetter ska ha så jag antar att boetten inte är en klasssk kompressor-boett på det sätt som Vostok Amphibian ska vara. Aldrig sett en rysk klocka som ser ut så där. Ingen annan heller för den delen. Forskade lite efter information om klockan och den är ovanlig eftersom den togs ur sortimentet ganska snabbt. Problemet var att den fanns på en rysk annonssajt. Min ryska är väldigt begränsad. Säljaren snackade engelska men ville inte gärna skicka den utomlands. Lyckades övertala honom iallafall.
Idag kom den hem! Köpte den begagnad men den här klockan har aldrig använts. Plasten sitter kvar på klockan - än så länge.
Grymt coolVostok Amfibia Scuba 070449
Jag försöker alltid att hitta det unika och ovanliga i klockorna till min samling. Hittade den här dykarklockan i rostfritt stål och mineral glas. Vostoks automatiska 2416b urverk med 31 stenar som har en frekvens på 19800 svängningar per timme. Vattentät ner till 200 meter. Bakboetten har inte samma låsring som klassiska vostok-boetter ska ha så jag antar att boetten inte är en klasssk kompressor-boett på det sätt som Vostok Amphibian ska vara. Aldrig sett en rysk klocka som ser ut så där. Ingen annan heller för den delen. Forskade lite efter information om klockan och den är ovanlig eftersom den togs ur sortimentet ganska snabbt. Problemet var att den fanns på en rysk annonssajt. Min ryska är väldigt begränsad. Säljaren snackade engelska men ville inte gärna skicka den utomlands. Lyckades övertala honom iallafall.
Idag kom den hem! Köpte den begagnad men den här klockan har aldrig använts. Plasten sitter kvar på klockan - än så länge.
Wow, grymt cool ju!
Vostok Amfibia Scuba 070449
Lite rolig boett på den där. Inte så vanliga, tror jag.Min gamla Amphibia.
Nej då. Det ser ut som en 420-boett men det där är en helt egen modell. Jag minns inte vad den kallas bara. Ganska ovanlig.Jag tror dock att någon har modifierat en 420 boett, den ska nog vara rund.
Nej då. Det ser ut som en 420-boett men det där är en helt egen modell. Jag minns inte vad den kallas bara. Ganska ovanlig.
Snygg den känner jag igen
Jag å min första ryss tittar ut...
270 heter den där boetten och den är lite ovanlig..Min gamla Amphibia.
270 heter den där boetten och den är lite ovanlig..
Urtavlan är en så kallad KGB tavla och heter 945
Det står lite info här om det hela:Vet du tanken bakom designen på vridringen på dessa klockor?
Tycker det är riktigt snyggt.
Jag har en "scuba-boy" på väg från Ryssland och den är utrustad med denna typ av bezel.
Riktigt mycket klocka för under tusingen.
Är riktigt imponerad faktiskt
Tack Jazon506
TackDet står lite info här om det hela:
https://forums.watchuseek.com/f10/question-vostok-amphibian-bezel-graduation-568942.html