• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Ny på forumet, detta blir första posten. Hoppas inte bilderna blir för stora...

Gillar ryska klockor.

Raketa, Big Zero, med hammare och skära.
IMAG0948.jpg
'

Vostok Amphibia, Scuba Dude, nyproducerad. Bytt ut vridringen, men vet inte om det blev bättre...
IMAG0947.jpg

Vostok Amphibia Albatross, Radio Room, tillverkad nån gång innan 1990 (kvittot är utställt 1990). I originalförpackning.
IMAG0951.jpg

Vostok Amphibia Albatross, flott-tema. Tillverkad 1990 eller tidigare. I originalförpackning.
IMAG0952.jpg

So itś a keeper then ;) !
Gillar av någon anledning just färgen.

Har just ropat in en amphibia på E-bay, hoppas den skall vara original också...Bilder kommer.
Hur det nu fungerar att handla från Ukraina? Någon som vet?

Tack
JH

Posta så fort den är i land! Nja, jag har endast handlat några klockor från Ukraina utan problem. Dock skall sägas att det flesta klockor jag har köpt på nätet är via Tratten!

Ny på forumet, detta blir första posten. Hoppas inte bilderna blir för stora...

Gillar ryska klockor.

Raketa, Big Zero, med hammare och skära.
IMAG0948.jpg
'

Vostok Amphibia, Scuba Dude, nyproducerad. Bytt ut vridringen, men vet inte om det blev bättre...
IMAG0947.jpg

Vostok Amphibia Albatross, Radio Room, tillverkad nån gång innan 1990 (kvittot är utställt 1990). I originalförpackning.
IMAG0951.jpg

Vostok Amphibia Albatross, flott-tema. Tillverkad 1990 eller tidigare. I originalförpackning.
IMAG0952.jpg

Välkommen, det är såhär man ska göra entré! :)

Tycker att vridringen på din Scuba Dude blev bra, fin samling du har. Gillar också din "Radio Room", fräck och roligt med originalförpackningen.

Joakim!

Den ser helt ok ut! Tänk på att länken är fastnitad. Det går alltså inte att byta länk - den är integrerad i klockan!
Modellen är relativt ovanlig. Länken är original, spännet kan vara bytt (brukar vara ZIM stämpel på den). På min klocka har jag lilla måsen på boettlocket, tror docka att allt är ok!
DSCF1006.JPG

Finns även som detta boettlock (med serie nr)
DSCF1052.JPG

Tycker mycket talar för denna klocka!

Kör!

En kollega har på grund av mitt klockintresse frågat mig om råd för att serva en poljot klocka. Han har försökt med lokala urmakare i Stockholm utan framgång, någon som känner till någon urmakare som servar ryskt?

En kollega har på grund av mitt klockintresse frågat mig om råd för att serva en poljot klocka. Han har försökt med lokala urmakare i Stockholm utan framgång, någon som känner till någon urmakare som servar ryskt?

Kotten!

Det vore kul å se chronon! Fråga om lite bilder! Det är säkerligen ett 3133 verk!!

Tillbaka
Topp