Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Joakim!
Tror att den är från ca 1993-94! På urtavlan står det inte CCCP utan tillverkad i Ryssland!
Verkar mystiskt! Har säljaren lurat dig?! Det kan vara så att mitten tavlan är utbytt! Verket är från SU-tiden!
Hej! vet ej om jag är lurad. Men jag har ändrat i annonsen nu till 90 talet!
Tack för info!
Joakim
Den kan mycket väl ha lämnat fabriken på det sättet! Det byttes friskt med delar vid murens fall och några år efter!
Vet du något (FixoFlex) om min gröna Vostok?
Mvh
Joakim
Det är en 2409 verk med 17 stenar! Den är tillverkad i mitten av 80-talet! Inte helt vanlig!
Brukar vara streck på boettlocket! Posta gärna en bild på boettlocket!
So itś a keeper then !Tror att locket är helt ok!
So itś a keeper then !
Gillar av någon anledning just färgen.
Har just ropat in en amphibia på E-bay, hoppas den skall vara original också...Bilder kommer.
Hur det nu fungerar att handla från Ukraina? Någon som vet?
Tack
JH
Ny på forumet, detta blir första posten. Hoppas inte bilderna blir för stora...
Gillar ryska klockor.
Raketa, Big Zero, med hammare och skära.
'
Vostok Amphibia, Scuba Dude, nyproducerad. Bytt ut vridringen, men vet inte om det blev bättre...
Vostok Amphibia Albatross, Radio Room, tillverkad nån gång innan 1990 (kvittot är utställt 1990). I originalförpackning.
Vostok Amphibia Albatross, flott-tema. Tillverkad 1990 eller tidigare. I originalförpackning.
Är denna äkta tro?
Jag gillar den verkligen!
http://www.ebay.com/itm/VOSTOK-WATE...432137751?pt=Wristwatches&hash=item25961af017
Hej! vet ej om jag är lurad. Men jag har ändrat i annonsen nu till 90 talet!
Tack för info!
Joakim
Jag har en lokal urmakare som servar allt utom kronograferEn kollega har på grund av mitt klockintresse frågat mig om råd för att serva en poljot klocka. Han har försökt med lokala urmakare i Stockholm utan framgång, någon som känner till någon urmakare som servar ryskt?
Härligt Onelund ! Ska kolla vad det är för typJag har en lokal urmakare som servar allt utom kronografer
Dock visade det sig nog vara en kronograf, har bett om bild från kollegan som inte hade koll på skillnaden mellan klocktyper.Gör så. Han är gammal gubben men han har hjälpt mig skaka liv i många udda ur.
Bifogar en bild bara för att
En kollega har på grund av mitt klockintresse frågat mig om råd för att serva en poljot klocka. Han har försökt med lokala urmakare i Stockholm utan framgång, någon som känner till någon urmakare som servar ryskt?
En kollega har på grund av mitt klockintresse frågat mig om råd för att serva en poljot klocka. Han har försökt med lokala urmakare i Stockholm utan framgång, någon som känner till någon urmakare som servar ryskt?