Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen och grattis till ett snyggt nyförvärv!Har aldrig varit särskilt inne på klockor men insåg för ett litet tag sedan att jag behövde en ny och började titta på runt lite. Hamnade plötsligt här och lika plötsligt dök denna tråd upp och efter att ha bläddrat igenom merparten av denna tråd så kändes det helt rätt att beställa en Vostok.
Efter 1,5 vecka kom så klockan idag och efter ett ganska smidigt, för att vara första gången, byte av bezel och armband så känns den jäkligt bra.
Grattis till ett trevligt val och välkommen i Ryss värmen!Har aldrig varit särskilt inne på klockor men insåg för ett litet tag sedan att jag behövde en ny och började titta på runt lite. Hamnade plötsligt här och lika plötsligt dök denna tråd upp och efter att ha bläddrat igenom merparten av denna tråd så kändes det helt rätt att beställa en Vostok.
Efter 1,5 vecka kom så klockan idag och efter ett ganska smidigt, för att vara första gången, byte av bezel och armband så känns den jäkligt bra.
Snyggt! Välkommen till beroendet från öst...Har aldrig varit särskilt inne på klockor men insåg för ett litet tag sedan att jag behövde en ny och började titta på runt lite. Hamnade plötsligt här och lika plötsligt dök denna tråd upp och efter att ha bläddrat igenom merparten av denna tråd så kändes det helt rätt att beställa en Vostok.
Det från meranom?det är riktigt bra tycker jag kolla bara så du får rätt ändlänkar till din boett.Är det värt att köpa till "oyster"-armbandet som de tillverkar?
Det från meranom?det är riktigt bra tycker jag kolla bara så du får rätt ändlänkar till din boett.
Det är breddas lite mot klockan/luggen!Exakt de jag väldigt otydligt avsåg.
Är det samma bredd/vidd runt om eller smalnar det av mot låset?
Den var riktigt snygg!Nyförvärv på Perlon
Såg att den fanns i lager på Meranom. Kunde inte låta bli att beställaNyförvärv på Perlon
Härliga visare!NVCh-30 type 350
Det här är en annan gammal vintage Vostok som jag sparat.
Det där blev ju kalas!och den duggar det ju inte tätt av med aluminium bezel!Har lyckats hitta en orginalkrona till min gamla 2209 type 350. Den passar perfekt.
Så här såg det ut med den förra kronan. Det är snyggare med orginal, tycker jag.
Klockan är bland det "kultigaste" som Vostok har gjort så det var värt att leta fram en orginaldel.
Grattis!nos,box och papper!NVCh-30 type 350
Snyggt med komplett set. Från vilket år?NVCh-30 type 350
Det är otroligt fina klockor!From Russia with love!
Den är från 1977.Snyggt med komplett set. Från vilket år?
Då har vi minst två på forumet.
Tack!ja och tavlorna finns i så många varianter!och alla är vackra på sitt eget sätt samt tidshållningen är ju super!0.2 sek/dag är inte illa för en vintage elektro-mekanisk rackare!Det är otroligt fina klockor!
Skön tavla. Mycket som händer i den.Tack!ja och tavlorna finns i så många varianter!och alla är vackra på sitt eget sätt samt tidshållningen är ju super!0.2 sek/dag är inte illa för en vintage elektro-mekanisk rackare!
Satan vad snyggt!Tack!ja och tavlorna finns i så många varianter!och alla är vackra på sitt eget sätt samt tidshållningen är ju super!0.2 sek/dag är inte illa för en vintage elektro-mekanisk rackare!
Ja den listan är lång och den blir ju inte kortare med tiden!Satan vad snyggt!
Min villhöverlista blir bara längre och
längre...
Tack!ja just den är grym med räfflingen,det är flera andra som har sunburst slipning i olika vinklar och de är helsköna med samt de enfärgade som har en härlig enkelhet!Skön tavla. Mycket som händer i den.
Jisses så fina! Vad ska man söka på för att hitta en sådan pjäs? Har tittat på lite olika sovjetiska kvartsur men de här var ju i en egen liga. Elektromekaniska, så mjukt svepande sekundvisare också?Tack!ja just den är grym med räfflingen,det är flera andra som har sunburst slipning i olika vinklar och de är helsköna med samt de enfärgade som har en härlig enkelhet!
Obs bilden är från i förrgår.