• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Japp! Rysslördag. :happyhappy:
20190803_scubafram.jpg

Den här har jag haft på mig hela veckan. :D Spider web urtavla.

Nån som sett denna variant förut? Hittade den på tratten.
https://www.tradera.com/item/360163315

Zakaz Mo CCCP på tavlan och det är ju en Dirskie men har aldrig sett den tavlan förut.
"ruska klocka"!! Den som lagt lume prickarna verkar ha haft en hård helg vart fall!! ;) Inget datumhål på urtavlan heller och väldigt suddiga bilder på just urtavlan!!! Tror det där är fejk faktiskt, men jag kan ha fel!? :)

Har precis börjat kolla runt på vad som verkar vara oändliga varianter av vostoks och undrar var man kan hitta en.Vågar man Amazon.de eller finns det bättre ställen?

Senast ändrad:
Har precis börjat kolla runt på vad som verkar vara oändliga varianter av vostoks och undrar var man kan hitta en.Vågar man Amazon.de eller finns det bättre ställen?
Sedan är ett tips att t.ex. kolla Meranoms presentationer av boett-typer tillsammans med bild-googling satan, så du börjar hitta vilken boett du gillar bäst (d.v.s. 090-modellerna, 420, 710 o.s.v.) Själv gillar jag 710 skarpt!
vostok-amphibian-cases.gif

Därefter börjar du bild-googla din boettmodell (t.ex. 090***) och hittar vilken urtavla du gillar. De tre sista siffrorna i Vostoks sexsiffriga koder är taveltypen (färg, date eller no-date etc.)
Till slut har du hittat en boett och modell du kan leta efter på t.ex. eBay. Exempelvis är 090059 Vostok Amphibias klassiska turkosblå Scuba Dude i en s.k. tonneau-boett! (Ofta med en pepsi-bezel).
SEDAN har du alla Raketa-klockor, med mer, med mer ... ;):eek:

Sedan är ett tips att t.ex. kolla Meranoms presentationer av boett-typer tillsammans med bild-googling satan, så du börjar hitta vilken boett du gillar bäst (d.v.s. 090-modellerna, 420, 710 o.s.v.) Själv gillar jag 710 skarpt!
vostok-amphibian-cases.gif

Därefter börjar du bild-googla din boettmodell (t.ex. 090***) och hittar vilken urtavla du gillar. De tre sista siffrorna i Vostoks sexsiffriga koder är taveltypen (färg, date eller no-date etc.)
Till slut har du hittat en boett och modell du kan leta efter på t.ex. eBay. Exempelvis är 090059 Vostok Amphibias klassiska turkosblå Scuba Dude i en s.k. tonneau-boett! (Ofta med en pepsi-bezel).
SEDAN har du alla Raketa-klockor, med mer, med mer ... ;):eek:
Här har du lite mer boetter med nummer:
b476f2d298f6a214ed89830ff3e3431c.jpg

Hallå där! Är oroligt sugen på en amphibia scuba dude med 710 boetten, hur lång är leveranstiden från eBay? Eller om någon kanske har en till övers :rolleyes::rolleyes:
Beror alldeles på var i världen butiken som marknadsför sig på eBay ligger. Just de ryska klockornas butiker ligger ofta i forna Sovjet. Därifrån har det för mig tagit 7 dagar, och upp till 7 veckor.
Andra butiker/enskilda kan vara från USA.
Den som väntar på ngt gott ...

Tillbaka
Topp