• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
Jisses så fina! Vad ska man söka på för att hitta en sådan pjäs? Har tittat på lite olika sovjetiska kvartsur men de här var ju i en egen liga. Elektromekaniska, så mjukt svepande sekundvisare också?
Tack!jo de är fina och ja den har Rolex svepande visare och om du söker på Luch 3055 på Ebay och kolla då in säljaren whitelion-2 för hans är nyservade och går kanon bra,det är nämligen han som servat/reparerat några av mina och då håller de tiden minst inom 0.2 sek/dag och han packar kanonbra och skriver tulldeklarationen så jag alldrig haft problem samt han bor i Ukraina så du har dinkan då inom 1-2 veckor.:)hans är lite dyrare men då kan jag gå i godo för att det är bra grejer som håller.
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Tack!jo de är fina och ja den har Rolex svepande visare och om du söker på Luch 3055 på Ebay och kolla då in säljaren whitelion-2 för hans är nyservade och går kanon bra,det är nämligen han som servat/reparerat några av mina och då håller de tiden minst inom 0.2 sek/dag och han packar kanonbra och skriver tulldeklarationen så jag alldrig haft problem samt han bor i Ukraina så du har dinkan då inom 1-2 veckor.:)hans är lite dyrare men då kan jag gå i godo för att det är bra grejer som håller.
Tack för info, riktigt häftiga klockor! Hmm... det hamnar högt upp på listan. Som du säger, lite dyrare, men är det genomgånget och välfungerande slipper man mycket huvudverk. Det här forumet är inte bra för plånboken :)
 
  • Like
Reactions: Beo

Beo

Patek
Tack för info, riktigt häftiga klockor! Hmm... det hamnar högt upp på listan. Som du säger, lite dyrare, men är det genomgånget och välfungerande slipper man mycket huvudverk. Det här forumet är inte bra för plånboken :)
Hehehe!nä det är som @Stroboman säger!finns en låååång måstebehöverha lista;)kan föresten tillägga att han whitelion-2 har alla möjliga nyservade Ryska quartzare.:)
 

Husse

Patek
Tack för info, riktigt häftiga klockor! Hmm... det hamnar högt upp på listan. Som du säger, lite dyrare, men är det genomgånget och välfungerande slipper man mycket huvudverk. Det här forumet är inte bra för plånboken :)
Katastrof!
Söker jobb på en bank i morgon!
OBS! Inget skämt! :)
Måste komma in i deras bonussystem. Kommer att gå illa annars! ;)
 
  • Like
Reactions: Beo

Kropoth

Cartier
Här har du lite mer boetter med nummer:
b476f2d298f6a214ed89830ff3e3431c.jpg
Innan jag tänker för mycket/långt. Går alla dessa att få med glasbaksida?

Jag fantiserar t o m om en kvartsklocka med dito.:cool:
 

Kropoth

Cartier
Där är jag lite men osäker faktist,har inte kollet diameter på komandirskie baklock men kan göra det senare men det jag vet är att isåfall måste ena 'styrflärpen' slipas bort.
Hittade denna av en slump tidigare, men det är inte den boetten jag helst vill ha.

https://meranom.com/komandirskie/komandirskie-k39/vostok-watch-komandirskie-k39-390638.html

Edit: En till.
https://meranom.com/komandirskie/ko...tok-watch-komandirskie-k-34-2416b-480514.html
 
  • Like
Reactions: Beo

Kropoth

Cartier

boena

Omega
Tack!jo de är fina och ja den har Rolex svepande visare och om du söker på Luch 3055 på Ebay och kolla då in säljaren whitelion-2 för hans är nyservade och går kanon bra,det är nämligen han som servat/reparerat några av mina och då håller de tiden minst inom 0.2 sek/dag och han packar kanonbra och skriver tulldeklarationen så jag alldrig haft problem samt han bor i Ukraina så du har dinkan då inom 1-2 veckor.:)hans är lite dyrare men då kan jag gå i godo för att det är bra grejer som håller.

Riktigt läcker! Däremot hittar jag inget på whitelion-2, brukar han bara ha uppe objekt lite sporadiskt bara eller blev det tryck nu från KS? :) Tyckte verkligen den du har med vit tavla var snyggast så vill köra en sån.
 
  • Like
Reactions: Beo

Beo

Patek
Riktigt läcker! Däremot hittar jag inget på whitelion-2, brukar han bara ha uppe objekt lite sporadiskt bara eller blev det tryck nu från KS? :) Tyckte verkligen den du har med vit tavla var snyggast så vill köra en sån.
Ahh!jag vet att han har tagit semester så kolla igen till helgen eller till början nästa vecka för jag vet han har en sån till salu,ha is i magen och vänta tills han är tillbaka för jag lovar det lönar sig.:)
 

Beo

Patek
Grat
Några frågor från en nybliven amphibiaägare.
Låter urverket, främst rotorn, en del?
Bezeln verkar sakna "klick" helt, den skjuts fram/bak helt utan några klick.
Tack på förhand
Bildbevis på ägarskapet:
MVIMG_20190826_162620.jpg
Grattis till en fin scuba dude!och ja det är inget klick på bezel och den kan vridas åt båda håll samt att lite swish ljud kan det vara från balansvikten men det ska inte vara nått knaster eller klonk:p!
 

Acos

Audemars
Tjena alla ryss fantaster, har många gånger sneglat på vostok men aldrig kommit till skott, men då det gick en på tradera igår och jag sneglade in här igen kan jag verkligen inte stå emot längre :D.. så min fråga är bör man vända sig till eBay eller meranom?
 

Samlarn

Rolex
Tjena alla ryss fantaster, har många gånger sneglat på vostok men aldrig kommit till skott, men då det gick en på tradera igår och jag sneglade in här igen kan jag verkligen inte stå emot längre :D.. så min fråga är bör man vända sig till eBay eller meranom?
Tjena Acos.
Vostok är ett bra val. Lågt pris och bra kvalitet. Nästan oändligt mycket tillbehör att köpa till klockan.
Ska du köpa vintage, köp på eBay. Vill du köpa nytt - köp av Meranom. Förbered dig på en ganska lång leveranstid.
20180516_170917_banana_utsikt.jpg
 

Acos

Audemars
Tjena Acos.
Vostok är ett bra val. Lågt pris och bra kvalitet. Nästan oändligt mycket tillbehör att köpa till klockan.
Ska du köpa vintage, köp på eBay. Vill du köpa nytt - köp av Meranom. Förbered dig på en ganska lång leveranstid.
20180516_170917_banana_utsikt.jpg

Får nog bli någon ny från meranom och hoppas på att det går lite fortare än eBay medans man kanske får försöka landa nån vintage från eBay, har sneglat på dom här alldeles för länge nu i omgångar men kombinationerna är nästan för många för att kunna bestämma sig :D.. känns även som ett bra insteg till att börja våga modda och öppna upp mekaniska klockor, fastnat för 710 caset men tycker det är lite svårt att se hur pass blå tavlorna är.. är riktigt svag för sunburst och då speciellt blå men även 710 med valfri svart tavla på sharkmesh är ju verkligen inte fyskam.. det här kan ju få en att ligga sömnlös haha...
 
Topp