Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hehe!ja de kom med och utan lume plupp men min var så dålig så jag petade bort den gamla och gjorde en ny plupp!Nu blir jag avundsjuk! Du har ju lume på din vridring;-)
Snyggt jobbat!höll du emot sekund axeln när satte sekundvisaren?Då var det gjort.
Före.
![]()
Efter.
![]()
Hoppas verket höll efter min ibland vårdslösa hantering. Satte bla verkshållarringen åt fel så kronan inte gick in. Höll på att för hjärnblödning men sen så...
Nja, verket låg mot ett hårt underlag så jag tror det gick bra.Snyggt jobbat!höll du emot sekund axeln när satte sekundvisaren?![]()
Bra för annars kan sekunden bli lite hoppig men då har det gått bra,snyggt blev det i alla fall!Nja, verket låg mot ett hårt underlag så jag tror det gick bra.
Det är rätt så, Komandirskie ska ej ha "lumeplupp" på bezel... Endast Amphibia ska ha det egentligen...Nu blir jag avundsjuk! Du har ju lume på din vridring;-)
Bra jobbat där!! Det där där blev ju kanon!!Då var det gjort.
Före.
![]()
Efter.
![]()
Hoppas verket höll efter min ibland vårdslösa hantering. Satte bla verkshållarringen åt fel så kronan inte gick in. Höll på att för hjärnblödning men sen så...
Tackar, japp tickar fortfarande.Bra för annars kan sekunden bli lite hoppig men då har det gått bra,snyggt blev det i alla fall!![]()
Tackar, absolut. Återkommer med bild.Bra jobbat där!! Det där där blev ju kanon!!
En sak jag är lite nyfiken på är hur den tavlan som du plockade ur ser ut på baksidan? Kan du ta en bild på baksidan av den och lägga upp tror du??![]()
Kanon!! Tack!!Här kommer bilder på den utbytta tavlan.
![]()
![]()
Helt platt.Kanon!! Tack!!Ser faktiskt ganska välgjord ut
Visst är den helt platt eller finns det en liten "välvning"i ytterkant på den??
Packningen ser ganska fin ut? Är det inte den som ligger där? Har fukten trängt in någon annanstans?
Efter den torkat, funderar på att behålla tavlan och visarna (se rostangreppen p tavlan)![]()
Efter den torkat, funderar på att behålla tavlan och visarna (se rostangreppen p tavlan)![]()
Ser inte packningen jevvligt klen ut?Packningen ser ganska fin ut? Är det inte den som ligger där? Har fukten trängt in någon annanstans?![]()
Jo. Inte de där "traktordäcken" som man är van att se på Vostoks grejer.Ser inte packningen jevvligt klen ut?![]()
Nej, det ska vara rejäla doningar. Fråga är om man kan sätta på en "riktig" packning i den där bronsarn?Jo. Inte de där "traktordäcken" som man är van att se på Vostoks grejer.
Du läste mina tankarNej, det ska vara rejäla doningar. Fråga är om man kan sätta på en "riktig" packning i den där bronsarn?
![]()
Hade jag en bronsare skulle jag byta till en fetare packning, skruva på locket med våld om så behövs och sedan trycktesta den. Tror det skulle lösa problemet. Det syns ju på bilden att det finns utrymme över i bronsarn.Fukten kan ha trängt in vid kronaxeln eftersom det varit problem när man
vrider upp den!
Men som sagt var, packningen ser ju väldigt klen ut!
Ruskigt snygg den där!Aha!ryssfredag.![]()
Tack!Ruskigt snygg den där!