• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Fick hem en skapligt sliten Komandirskie, precis som jag vill ha dem :). Måste bara rengöras lite runt kronan men verkar ticka på fint.
IMG_20190730_195505-01.jpeg

Skön Ghettolösning på spännet! Ja, det är en vikt spik och en udda länkbit...
IMG_20190730_195300-01.jpeg

Med grön VDV-kompis.
IMG_20190730_195714-01.jpeg

Då var det gjort.
Före.
20190730_201827.jpg

Efter.
20190730_220234.jpg

Hoppas verket höll efter min ibland vårdslösa hantering. Satte bla verkshållarringen åt fel så kronan inte gick in. Höll på att för hjärnblödning men sen så...
Bra jobbat där!! Det där där blev ju kanon!! :)
En sak jag är lite nyfiken på är hur den tavlan som du plockade ur ser ut på baksidan? Kan du ta en bild på baksidan av den och lägga upp tror du?? :)

Senast ändrad:
Bra för annars kan sekunden bli lite hoppig men då har det gått bra,snyggt blev det i alla fall!:)
Tackar, japp tickar fortfarande.
Bra jobbat där!! Det där där blev ju kanon!! :)
En sak jag är lite nyfiken på är hur den tavlan som du plockade ur ser ut på baksidan? Kan du ta en bild på baksidan av den och lägga upp tror du?? :)
Tackar, absolut. Återkommer med bild.

Fukten kan ha trängt in vid kronaxeln eftersom det varit problem när man
vrider upp den!
Men som sagt var, packningen ser ju väldigt klen ut!
Hade jag en bronsare skulle jag byta till en fetare packning, skruva på locket med våld om så behövs och sedan trycktesta den. Tror det skulle lösa problemet. Det syns ju på bilden att det finns utrymme över i bronsarn.

Tillbaka
Topp