• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Compressor reissue idag
IMG_20190901_144125.jpg
De är fina de där,och snyggt band har du med!:)

20190903_polsk.jpg

Polsk pilotklocka.
En jobbarkompis hade hört att jag samlade på klockor. Han hade fått en kopia av en polsk pilotklocka tidigare och tyckte att en samlare borde glädjas mer av klockan. Han skänkte den till mig. Box, certifikat och allting. Ingen aning om vad det är för någonting. Jag får forska mer på den senare. Det är en reissue upplaga alltså.
Ganska stilren och snygg. Sitter skönt på armen. Går väldigt bra med ett schweiziskt urverk.

20190903_polsk.jpg

Polsk pilotklocka.
En jobbarkompis hade hört att jag samlade på klockor. Han hade fått en kopia av en polsk pilotklocka tidigare och tyckte att en samlare borde glädjas mer av klockan. Han skänkte den till mig. Box, certifikat och allting. Ingen aning om vad det är för någonting. Jag får forska mer på den senare. Det är en reissue upplaga alltså.
Ganska stilren och snygg. Sitter skönt på armen. Går väldigt bra med ett schweiziskt urverk.
Grattis!den var ju trevlig!:)

20190903_polsk.jpg

Polsk pilotklocka.
Grattis! Trevlig jobbarkompis.

Sjukt cool och asymmetrisk på ett helt nytt sätt. :) Lite mycket vodka under designfasen eller var det maskinisten som inte riktigt var vaken? :p
Den är lite cool faktiskt. En grön urtavla med sunburst hade varit snyggare kanske? Automatiskt urverk. Den kostade 500 kr inkl. frakt. Jag har sett armband som är dyrare än den här klockan.
Den här blir bra inför den eventuellt kommande reissue:n av Slava Sadkon senare.
sadko10.jpg

Senast ändrad:
Trevlig youtube video av en urmakare som recenserar en Vostok Amphibian.
Han tar bl a upp konstruktionen för vattentäthet, plockar isär den och pratar om urverket m.m.
Skön video helt enkelt, även om jag tycker hans betygsskala verkar lite off.
Han gav ju klockan 8,4 i totalbetyg iaf så det är ju inte illa pinkat:D!och armbandet var ju det som drog ner betyget en del men det armbandet är ju inte så rassligt som de tidigare var så?!:cigar:hyffsat bra betyg från en som troligen kanske är mer van Schweizare?

Han gav ju klockan 8,4 i totalbetyg iaf så det är ju inte illa pinkat:D!och armbandet var ju det som drog ner betyget en del men det armbandet är ju inte så rassligt som de tidigare var så?!:cigar:hyffsat bra betyg från en som troligen kanske är mer van Schweizare?
Jag tänkte snarare att han kanske gav lite högt betyg på ett par saker. Tänker främst på lumen som han sa att han tyckte var riktigt dålig, men ändå gav betyg 6/10.
Trevlig video i vilket fall och kul att han uppskattade och förstår storheten med Amphibian :)

Jag tänkte snarare att han kanske gav lite högt betyg på ett par saker. Tänker främst på lumen som han sa att han tyckte var riktigt dålig, men ändå gav betyg 6/10.
Trevlig video i vilket fall och kul att han uppskattade och förstår storheten med Amphibian :)
Aha!du menade så,jag brukar luma om visare och tavla på de äldre jag har och hur är lumen övrigt på en nästan 30 år annan klocka?nya Amphibian visare med superluminova så är den saken biff ju;)och helt klart är Ampibian en härlig klocka!:pompus:
20190129_191617.jpg

Senast ändrad:
Var ett tag sedan jag gjorde ett inlägg här, även om jag läser ikapp tråden då och då. Har varit på jakt efter en Vostok Precision 2809 ett par år, haft som krav att den ska vara i bra bruksskick, ingen exportmodell, ingen röd visare, guldboett, guldurverk. Till slut kom den!

Bilagor

• 0A5326AB-2E9B-4C2F-8358-5D3E04E77BE9.jpeg
    0A5326AB-2E9B-4C2F-8358-5D3E04E77BE9.jpeg
    239.8 KB · Visningar: 3
  • 9D604618-36A7-49DE-854C-3617882B076B.jpeg
    9D604618-36A7-49DE-854C-3617882B076B.jpeg
    203.5 KB · Visningar: 4
Hej Ryssälskare!
Kunde inte låta bli att köpa mig min första Slava, då den såg lite hård och metal ut!
Satte den på min Zissous Vostokmetallband. Classic!
Har verkligen ingen relation till dessa, utan är total novis.
Det jag killgissat mig fram till är endast detta:
Köpt från Bulgarien. Bulgariske säljaren köpte den i Ryssland. Säljarens uppfattningen är att detta är ett original (och ej en Franken') Nittiotal. 21 jewels och helmekanisk.
Är det någon här som vet ngt mer om dessa? Eller som kullkastar mina gissningar?
Tack vänner!
upload_2019-9-11_8-56-37.png

Hej Ryssälskare!
Kunde inte låta bli att köpa mig min första Slava, då den såg lite hård och metal ut!
Satte den på min Zissous Vostokmetallband. Classic!
Har verkligen ingen relation till dessa, utan är total novis.
Det jag killgissat mig fram till är endast detta:
Köpt från Bulgarien. Bulgariske säljaren köpte den i Ryssland. Säljarens uppfattningen är att detta är ett original (och ej en Franken') Nittiotal. 21 jewels och helmekanisk.
Är det någon här som vet ngt mer om dessa? Eller som kullkastar mina gissningar?
Tack vänner!
upload_2019-9-11_8-56-37.png
Snygg klocka. Kostar ungefär lika mycket som ett bra läderarmband. Den kommer säkert att funka bra i många år om den är servad.

• Like
Reactions: Beo
Tillbaka
Topp