De är fina de där,och snyggt band har du med!Compressor reissue idag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De är fina de där,och snyggt band har du med!Compressor reissue idag
Tack. Det är ett Hirsch Performance carbo med lite orange för att plocka upp det oranga från tavla och sekund visare.De är fina de där,och snyggt band har du med!
Tackar för tippset för det var snyggt,själv kör jag mes sailcloth från royal straps med orange stickning.Tack. Det är ett Hirsch Performance carbo med lite orange för att plocka upp det oranga från tavla och sekund visare.
Ah, Sail cloth funkar också riktigt bra! Har ett från @Rawa (strapped.se) som jag varvar med på denna.Tackar för tippset för det var snyggt,själv kör jag mes sailcloth från royal straps med orange stickning.
Tjena!jag tänkte bara berätta för de som var intresserade av whitelion-2's quartz Luchar eller andra ryss quartzare att nu är de tillbaka! @boena @Flecktarn[/USER]Perfekt, tack Då väntar jag
Grattis!den var ju trevlig!
Polsk pilotklocka.
En jobbarkompis hade hört att jag samlade på klockor. Han hade fått en kopia av en polsk pilotklocka tidigare och tyckte att en samlare borde glädjas mer av klockan. Han skänkte den till mig. Box, certifikat och allting. Ingen aning om vad det är för någonting. Jag får forska mer på den senare. Det är en reissue upplaga alltså.
Ganska stilren och snygg. Sitter skönt på armen. Går väldigt bra med ett schweiziskt urverk.
Grattis! Trevlig jobbarkompis.
Polsk pilotklocka.
En jobbarkompis hade hört att jag samlade på klockor. Han hade fått en kopia av en polsk pilotklocka tidigare och tyckte att en samlare borde glädjas mer av klockan. Han skänkte den till mig. Box, certifikat och allting. Ingen aning om vad det är för någonting. Jag får forska mer på den senare. Det är en reissue upplaga alltså.
Ganska stilren och snygg. Sitter skönt på armen. Går väldigt bra med ett schweiziskt urverk.
Ja, det är han faktiskt. Frågade direkt om han samlade på något. Polaren grubblade lite och klämde ur sig "gitarrplektrum från kända rockgrupper"! Hur ska jag fixa det här?Grattis! Trevlig jobbarkompis.
Haft klockan på mig en halv dag. Den går exakt. Urtavlan har inte det "liv" som den handlumade urtavlan under det tjocka plexiglaset på en Vostok har. Den är lite "stum" där.Grattis! Trevlig jobbarkompis.
Snygg!bra skick på den där.Asymmetrisk Slava
Fick upp ögonen för en märklig boett bland Slavas klockor för ett tag sen. Vet inte speciellt mycket om den.
Sjukt cool och asymmetrisk på ett helt nytt sätt. Lite mycket vodka under designfasen eller var det maskinisten som inte riktigt var vaken?Asymmetrisk Slava
Fick upp ögonen för en märklig boett bland Slavas klockor för ett tag sen. Vet inte speciellt mycket om den.
Den är lite cool faktiskt. En grön urtavla med sunburst hade varit snyggare kanske? Automatiskt urverk. Den kostade 500 kr inkl. frakt. Jag har sett armband som är dyrare än den här klockan.Sjukt cool och asymmetrisk på ett helt nytt sätt. Lite mycket vodka under designfasen eller var det maskinisten som inte riktigt var vaken?
Den är lite cool faktiskt. En grön urtavla med sunburst hade varit snyggare kanske?
Den här blir bra inför den eventuellt kommande reissue:n av Slava Sadkon senare.
Han gav ju klockan 8,4 i totalbetyg iaf så det är ju inte illa pinkat!och armbandet var ju det som drog ner betyget en del men det armbandet är ju inte så rassligt som de tidigare var så?!hyffsat bra betyg från en som troligen kanske är mer van Schweizare?Trevlig youtube video av en urmakare som recenserar en Vostok Amphibian.
Han tar bl a upp konstruktionen för vattentäthet, plockar isär den och pratar om urverket m.m.
Skön video helt enkelt, även om jag tycker hans betygsskala verkar lite off.
Jag tänkte snarare att han kanske gav lite högt betyg på ett par saker. Tänker främst på lumen som han sa att han tyckte var riktigt dålig, men ändå gav betyg 6/10.Han gav ju klockan 8,4 i totalbetyg iaf så det är ju inte illa pinkat!och armbandet var ju det som drog ner betyget en del men det armbandet är ju inte så rassligt som de tidigare var så?!hyffsat bra betyg från en som troligen kanske är mer van Schweizare?
Aha!du menade så,jag brukar luma om visare och tavla på de äldre jag har och hur är lumen övrigt på en nästan 30 år annan klocka?nya Amphibian visare med superluminova så är den saken biff juoch helt klart är Ampibian en härlig klocka!Jag tänkte snarare att han kanske gav lite högt betyg på ett par saker. Tänker främst på lumen som han sa att han tyckte var riktigt dålig, men ändå gav betyg 6/10.
Trevlig video i vilket fall och kul att han uppskattade och förstår storheten med Amphibian
Fasen vad duktigt du är ifall du har lumat om den där!Aha!du menade så,jag brukar luma om visare och tavla på de äldre jag har och hur är lumen övrigt på en nästan 30 år annan klocka?nya Amphibian visare med superluminova så är den saken biff juoch helt klart är Ampibian en härlig klocka!
Tack så jättemycket!kul när det blir uppskattat.Fasen vad duktigt du är ifall du har lumat om den där!
Måste ju vara ett riktigt pill göra? Iallafall om man ska få det så där braTack så jättemycket!kul när det blir uppskattat.
Jo lite pill är det men den är inte så knivig,då var det värre med den här!Måste ju vara ett riktigt pill göra? Iallafall om man ska få det så där bra
Ambitöst iallafall och alltid kul med bra lume!Jo lite pill är det men den är inte så knivig,då var det värre med den här!
Snygg klocka. Kostar ungefär lika mycket som ett bra läderarmband. Den kommer säkert att funka bra i många år om den är servad.Hej Ryssälskare!
Kunde inte låta bli att köpa mig min första Slava, då den såg lite hård och metal ut!
Satte den på min Zissous Vostokmetallband. Classic!
Har verkligen ingen relation till dessa, utan är total novis.
Det jag killgissat mig fram till är endast detta:
Köpt från Bulgarien. Bulgariske säljaren köpte den i Ryssland. Säljarens uppfattningen är att detta är ett original (och ej en Franken') Nittiotal. 21 jewels och helmekanisk.
Är det någon här som vet ngt mer om dessa? Eller som kullkastar mina gissningar?
Tack vänner!
Den var billigare än ett normalt läderband ...Snygg klocka. Kostar ungefär lika mycket som ett bra läderarmband. Den kommer säkert att funka bra i många år om den är servad.