Tackar för din uppskattning!Stiligt i vanlig ordning!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar för din uppskattning!Stiligt i vanlig ordning!
Håller helt med dig där,klart härliga klockor i oändliga varianter!Hur kan man inte älska dessa kupade glas?
Verkligen! Nästa får nog bli en gmtHåller helt med dig där,klart härliga klockor i oändliga varianter!
Den är fin!svart elller vit?Verkligen! Nästa får nog bli en gmt
Har inte bestämt mig ännu, även om prislappen inte kunde vara bättre måste jag iallafall avyttra nån klocka innan...Den är fin!svart elller vit?
Grattis!den var trevlig och välkommen in i gänget!Ohoj!
Ny här på KS, och en nyfrälst bärare av Vostok. Tänkte väl ta och läsa igenom ”Ryssen” i portioner..
Här är iaf min senaste uppdatering av min första Vostok. Väl mött!
Tackar! Ja, den är ju lite trevlig.. Men vilken Vostok är inte det?Grattis!den var trevlig och välkommen in i gänget!
Grattis!Ohoj!
Ny här på KS, och en nyfrälst bärare av Vostok. Tänkte väl ta och läsa igenom ”Ryssen” i portioner..
Så rätt så!Tackar! Ja, den är ju lite trevlig.. Men vilken Vostok är inte det?
Härlig klocka och band!Ohoj!
Jävlar vilken stekare!Sist ut i Luch 3055 samlingen är en guldare som jag själv servat och tickar riktigt fint!även denna är feån 80-84,ha en skön söndag.
Tack!Jävlar vilken stekare!
Tackar! Ja, jag blev helt såld när jag hittade bandet. Är en sucker för brogues, så bandet kändes som ett starkt ’villhöver’Härlig klocka och band!
Oh, så stilig! Hatten av för den!Så rätt så!
Tack då mycket!det är en mod som jag själv gjort med en gammal tunna boett och ett 2209 verk som jag servat och sedan en nytillverkad "tårtbit" tavla och nytillverkade paddelvisare som har superluminova och en meranom bezel.Oh, så stilig! Hatten av för den!
Helt rätt, lite racing feeling ju riktigt bra matchat!Tackar! Ja, jag blev helt såld när jag hittade bandet. Är en sucker för brogues, så bandet kändes som ett starkt ’villhöver’
Tackar och bockar!Helt rätt, lite racing feeling ju riktigt bra matchat!
Ursäkta språket.. Men JÄVLAR vilken fin pjäs! Härlig ”field”känsla i den kompositionen.Kör en liten Vostok denna måndag,ha en bra veckostart!
Direkt rädd behöver du inte vara men är det ett 24xx verk så har de en fjäder som trycker på sekund axeln och då när man ska sätta dit sekundvisaren så måste man ha ett plant mothåll så man inte puttar ut sekundaxeln och stukar den fjädern,är det ett 2416b verk(automat) så måste du med andra ord ta bort automat uppdrags bryggan för att montera visaren men det finns jättebra videor på youtube som kan guida dig genom allt!Ok.. Hur nervös/”rädd” ska man vara för att ge sig på att byta visare på sin ryss? Nu är jag helt klart en novisens novis i hantverket, så allt efter att kosmetikmoddning är ju nytt för mig..
Tack!det är en civil modell av den ryska 300m dykaren,boetten är en 350 som kallas swing lugg eller i det här fallet wire lugg,paddel visare,bezelen är en nytillverkad som är orginalkopia på den äkta som är köpt från @Samlarn här på forumet.Ursäkta språket.. Men JÄVLAR vilken fin pjäs! Härlig ”field”känsla i den kompositionen.
Då blir det att sätta på plugghatten och plöja youtube!Direkt rädd behöver du inte vara men är det ett 24xx verk så har de en fjäder som trycker på sekund axeln och då när man ska sätta dit sekundvisaren så måste man ha ett plant mothåll så man inte puttar ut sekundaxeln och stukar den fjädern,är det ett 2416b verk(automat) så måste du med andra ord ta bort automat uppdrags bryggan för att montera visaren men det finns jättebra videor på youtube som kan guida dig genom allt!
Samlarn verkar kunna sina Vostoks..Ursäkta språket.. Men JÄVLAR vilken fin pjäs! Härlig ”field”känsla i den kompositionen.
Ja, du verkar också kunna dina Vostoks!Tack!det är en civil modell av den ryska 300m dykaren,boetten är en 350 som kallas swing lugg eller i det här fallet wire lugg,paddel visare,bezelen är en nytillverkad som är orginalkopia på den äkta som är köpt från @Samlarn här på forumet.
Ja och skulle nåt strula så finns det flera som kan hjälpa och guida dig här på forumet.Då blir det att sätta på plugghatten och plöja youtube!
Är sjukligt fascinerad av allt Vostok.. Historierna, myterna och det faktiska. Spännande värld helt enkelt!
Som gubbarna i SAS så fint säger, Who dares wins!
Underbart med forum som detta! Finns alltid hjälpsamma själar.. Det borgar för en bättre värld!Ja och skulle nåt strula så finns det flera som kan hjälpa och guida dig här på forumet.