Acos
Guld
Man får gratulera!Vann bud på den här idag..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man får gratulera!Vann bud på den här idag..
Min första modd. Crown, caseback , bezel och strap. Skönt att jag inte "fuckde upp" nåt men är inte nöjd med hur någon av bezelarna.... 090 case är ju rätt stor så man behöver nog nåt som "tar för sig" lite mer. Sen har jag ju den matta/blästrade casen så jag får nog fundera lite till.Trevlig Måndag på Er! Bär denna idag bara för att det ligger ett paket och väntar på det lokala Postnordombudet!
Fortsättning följer....
Gillar’t!
Min första modd. Crown, caseback , bezel och strap. Skönt att jag inte "fuckde upp" nåt men är inte nöjd med hur någon av bezelarna.... 090 case är ju rätt stor så man behöver nog nåt som "tar för sig" lite mer. Sen har jag ju den matta/blästrade casen så jag får nog fundera lite till.
Vad tycker ni, ärliga åsikter är bäst och jag blir inte sur för vad ni säger! Nått tips på lämplig bezel?
Mycket bra enligt min åsikt!fint jobbat!
Min första modd. Crown, caseback , bezel och strap. Skönt att jag inte "fuckde upp" nåt men är inte nöjd med hur någon av bezelarna.... 090 case är ju rätt stor så man behöver nog nåt som "tar för sig" lite mer. Sen har jag ju den matta/blästrade casen så jag får nog fundera lite till.
Vad tycker ni, ärliga åsikter är bäst och jag blir inte sur för vad ni säger! Nått tips på lämplig bezel?
Den bezelen gjorde sig bra där! Tumme upp!Den här tycker jag var snygg.
Den svarta bezelen ger ett "djup" som den ofärgade inte gör, tycker jag.
Kul att se!och skadad eller inte för jag gillade den och tycker den var fin i klockanså grattis till ett kul köp!Trodde att jag sett det mesta av Vostoks klockor, tills jag såg den här. En Super Compressor-urtavla i en vanlig 710 ministryboett med ett vanligt automatiskt 2416b-urverk. Om det vore en compressor-urtavla borde den ha svårt att passa i ett vanligt 2416b-urverk? Urtavlans ben borde inte passa. Antingen är det en urtavla till en Vostok Super Compressor med kapade ben - som är limmad till urverket - eller så är det nå'n slags fejk, tänkte jag. Bläddrade bort annonsen men urtavlan gav mig ingen ro. Måste kolla den igen. Jag har aldrig hört talas om en urtavla som ser ut som Super Compressorns urtavla men som passar till vanliga 2416b-urverk.
Vostoks Super Compressor är en av de ovanligaste klockorna från Vostok som man känner till. Kanske en av de ovanligaste klockorna från Sovjet Unionen?
Äh, jag köpte den. Måste "syna korten", liksom. Urtavlan är väldigt skadad men intressant för mig.
Idag kom den hem:
Jag var ju bara tvungen att skruva isär den direkt för att kontrollera om urtavlan hade kapade ben och satt limmad till urverket eller om den fästs på något annat sätt.
Urtavlan är ju väldigt skadad - tyvärr.
Vostok Super Compressor är en av de ovanligaste klockorna från Vostok och den har ju en väldigt speciell - supersnygg - boett. Undrar hur ovanlig den här urtavlan är? Om den ens är äkta?
Jo, jag monterade ihop klockan igen såklart.
Jag är väldigt mallig över den här samlingen. Har ingen färsk bild efter de senaste tillskotten men den här bilden visar en stor del av samlingen:
Tid.. Ett flyktigt koncept. Senaste tiden flyende! Men nu äntligen har jag tagit mig en titt på din samling.. Oj. Är mäkta imponerad och glad över att se en sån samling, med en sådan presentation! Bra jobbat!!
Annars ligger de flesta av mina sovjetiska klockor på den här sajten: http://www.gallerie.se/
Har du koll på ref på den, tack?Nytt för dagen, Vostok med 24 tim verk!
39mm och 18 mellan luggarna !
Här finns den i en massa olika versioner, både med 24h och 12h.Har du koll på ref på den, tack?
420E05-22 tror jag det är!Har du koll på ref på den, tack?
Än mer specifikt.Här finns den i en massa olika versioner, både med 24h och 12h.
https://meranom.com/amphibian-se/
För att hedra Leonov?!den Strelan är fin!
Man kanske skulle se till att skaffa en ryss ändå, cool klocka det där
Scubadude
"Scuba dude" är en av Vostoks bästa klockor, tycker jag.Man kanske skulle se till att skaffa en ryss ändå, cool klocka det där
Ja den ser ju rätt kul ut så får väl ta och testa, får läsa lite och se vad man ska ha"Scuba dude" är en av Vostoks bästa klockor, tycker jag.