Det värmer alltid att kunna hjälpa!Underbart med forum som detta! Finns alltid hjälpsamma själar.. Det borgar för en bättre värld!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det värmer alltid att kunna hjälpa!Underbart med forum som detta! Finns alltid hjälpsamma själar.. Det borgar för en bättre värld!
Jag gillar Vostok Amphibians klockor. Har försökt att hålla en "röd tråd" i samlingen och det är dykarur. Ett och annnat "snedsteg" syns i samlingen. Det är inte så lätt att hålla en linje. *skrattar* Eftersom de var stor leverantör till det sovjetiska försvaret så finns det också ganska intressant bakgrund kring vissa modeller. Vostoks modernare klockor har sina egna urverk som de gör "in-house". Det är lite speciellt, tycker jag. Inga superinvecklade urverk ( jämfört med t.ex. schweizarnas fantastiska urverk ) men de funkar ganska bra ändå. Boetter i rostfritt stål gör att de håller formen.Samlarn verkar kunna sina Vostoks..
Ja, Poljot ligger på tur att utforskas. Ska bara bli ”klar” med VostokJag gillar Vostok Amphibians klockor. Har försökt att hålla en "röd tråd" i samlingen och det är dykarur. Ett och annnat "snedsteg" syns i samlingen. Det är inte så lätt att hålla en linje. *skrattar* Eftersom de var stor leverantör till det sovjetiska försvaret så finns det också ganska intressant bakgrund kring vissa modeller. Vostoks modernare klockor har sina egna urverk som de gör "in-house". Det är lite speciellt, tycker jag. Inga superinvecklade urverk ( jämfört med t.ex. schweizarnas fantastiska urverk ) men de funkar ganska bra ändå. Boetter i rostfritt stål gör att de håller formen.
Det finns flera andra ryska märken med intressanta bakgrunder. Raketa och Poljot är t.ex. två andra intressanta märken.
Kul med blank bezel! du får posta och hålla oss uppdaterade i moddandet, Blev själv väldigt sugen på modda efter jag såg lite videos på tuben igår men är förtillfället riktigt nöjd med min amphibiaHåller på att ”marinera” min Zissou.
Just nu endast kosmetiskt, och kanske väldigt nära franken..
Det är denna som ska få sig nya visare, mer maritimt!
Tack! Ja, jag har en liten förkärlek till blanka och kontrasterande bezeler.. Men jag måste ju även ha en orginal, måste lära mig att stå emot moddandet!Kul med blank bezel! du får posta och hålla oss uppdaterade i moddandet, Blev själv väldigt sugen på modda efter jag såg lite videos på tuben igår men är förtillfället riktigt nöjd med min amphibia
Blir nog bezelbyte på min när jag tröttnar men ska nog dra hem någon för moddning nån gång! Borsta den osv blir ruskigt snyggtTack! Ja, jag har en liten förkärlek till blanka och kontrasterande bezeler.. Men jag måste ju även ha en orginal, måste lära mig att stå emot moddandet!
Mitt lilla avkrominingsexperiment börjar härÄr det någon som avkromat bezel från Vostok?
Har en på ingång som är av typen kromad mässing.. Har hört att sandpapper kan göra susen.
Min Rysska Raketa BIG ZERO tillverkad 1990 NOS har idag fått göra premiär på armen för allra första gången.Jag har ett gäng, här ett litet axplock:
Den sista sitter faktiskt på handleden just nu. Man får riktigt mycket kul för bara några hundralappar med dessa!
/Daniel Z.
Jag är väldigt mallig över den här samlingen. Har ingen färsk bild efter de senaste tillskotten men den här bilden visar en stor del av samlingen:Ja, Poljot ligger på tur att utforskas. Ska bara bli ”klar” med Vostok
Har du någon bild/bilder på samlingen? Vore ju intressant att få se och beundra den.
Snyggt! Raketas ursprungsnamn på urtavlan - Peterhof. Box och certifikatet ska du försöka spara såklart.Min Rysska Raketa BIG ZERO tillverkad 1990 NOS har idag fått göra premiär på armen för allra första gången.
Jag är väldigt mallig över den här samlingen. Har ingen färsk bild efter de senaste tillskotten men den här bilden visar en stor del av samlingen:
Annars ligger de flesta av mina sovjetiska klockor på den här sajten: http://www.gallerie.se/
Hade väl egentligen från början tänkt byta bort den mot nån annan cool klocka men nu gillar jag den så mycket att den får nog stanna. Bara uppdatera med ett nytt armband.Snyggt! Raketas ursprungsnamn på urtavlan - Peterhof. Box och certifikatet ska du försöka spara såklart.
Vackert!Jag är väldigt mallig över den här samlingen. Har ingen färsk bild efter de senaste tillskotten men den här bilden visar en stor del av samlingen:
Annars ligger de flesta av mina sovjetiska klockor på den här sajten: http://www.gallerie.se/
Tack. Jo, samlingen är fin. Det finns några dubletter som jag kanske säljer av senare men jag vill behålla samlingen ett bra tag till.Vackert!
Skitsnyggt ju! Klockan är min favorit bland de ryska klockorna. Liknar ingen annan klocka jag sett tidigare.Dagens Vostok på nytt band,blev riktigt bra tycker jag!och ja jag vet "dykare på läder"!
Tackar för de orden!jo lite puts o service har gjort skillnad och även visarna och bezel från dig!så tack för det!Skitsnyggt ju! Klockan är min favorit bland de ryska klockorna. Liknar ingen annan klocka jag sett tidigare.
Du har ju snyggat till den där väldigt bra. Jag minns vilket bedrövligt skick den där var i när du köpte den.
Ser ut som 420 men skulle vilja se den drån andra sidan med för att va säker.Frågan är bara vilken bas den är på? 420?
Ser ut som 420 men skulle vilja se den drån andra sidan med för att va säker.
Japp!420 och trevlig glasbaksida!
Det här är dom bilder som fanns, utöver den förra. Ser helt klart ut som en 420. Föll för bezelen!
Tack, nu slipper jag fundera!Japp!420 och trevlig glasbaksida!
Meranoms länk till 420 är riktigt fin om du funderar på länk.Det här är farligt. Tredje Vostoken
Tack, nu slipper jag fundera!
Ska bli trevligt och få hem den. Funderar dock på att skaffa nytt band, men får väl känna lite på den innan nytt införskaffas..