Får man inte MUST efter sig då?Till finuniformen en (Ryss)fredag är det bara Vostok-dressare från 70-talet som gäller!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får man inte MUST efter sig då?Till finuniformen en (Ryss)fredag är det bara Vostok-dressare från 70-talet som gäller!
Om du ska ha mesh-armband - svart urtavla. Annars - vit urtavla, tycker jag.Har blivit väldigt sugen på en Amphibian 710 Scubadude. Tanken var att jag skulle köpa den vanliga med svart tavla utan datum men sen fick jag i "Mikrotråden" syn på @FreakyLeo :s nyförvärv 670 med vit tavla och då blev jag lite inspirerad.
Nu är frågan; vilken ska man välja?
Ok, tack.. Ja tanken är väl att alternera lite mellan mesh och svart nato eller mn-strap..Om du ska ha mesh-armband - svart urtavla. Annars - vit urtavla, tycker jag.
Svart nato och vit urtavla blir skitsnyggt.Ok, tack.. Ja tanken är väl att alternera lite mellan mesh och svart nato eller mn-strap..
Jag satsar nog på en av varje Undras om visarna är vitmålade på den svarta tavlan istället för silverfärgade, det hade ju varit kanon.Har blivit väldigt sugen på en Amphibian 710 Scubadude. Tanken var att jag skulle köpa den vanliga med svart tavla utan datum men sen fick jag i "Mikrotråden" syn på @FreakyLeo :s nyförvärv 670 med vit tavla och då blev jag lite inspirerad.
Jag kör vittavlad på svart gummi och svart bezelHar blivit väldigt sugen på en Amphibian 710 Scubadude. Tanken var att jag skulle köpa den vanliga med svart tavla utan datum men sen fick jag i "Mikrotråden" syn på @FreakyLeo :s nyförvärv 670 med vit tavla och då blev jag lite inspirerad.
Ja jag har sett bild på din tidigare minns jag nu.. Snygg!Jag kör vittavlad på svart gummi och svart bezel
Fin!Kanske en gröntavlad med original bezel?
Tror att de är silver på den svarta. För något år sen sålde Meranom vita visare löst men de tog slut hela tiden..Jag satsar nog på en av varje Undras om visarna är vitmålade på den svarta tavlan istället för silverfärgade, det hade ju varit kanon.
Tack!Nej det är ett 2409 verk och så kallad no date scuba dude.Fin!
Men den där tavelfärgen görs väl inte längre?
Citerar mig själv med en Edit:Tror att de är silver på den svarta. För något år sen sålde Meranom vita visare löst men de tog slut hela tiden..
Skulle se sjukt bra ut på den svarta om det är silverfärgade original.Citerar mig själv med en Edit:
Hittade precis de här på ebay
Vita visare till Vostok Amphibian..
Ja jag blev sugen på att köpa.. Men så måste ju själva bytet göras sen också..Skulle se sjukt bra ut på den svarta om det är silverfärgade original.
"Paddlar" är lite grejen med Vostok Amphibian, tycker jag.Kollar lite på Meranom efter ett ny förvärv och har några funderingar. Är allt på deras sida original? Det jag främst undrar är över de klockor med paddel/svärdsvisare, är de något som Vostok själva gör eller är det något Meranom gjort själva och satt dit?
"Franken" är bara begrepp som knasiga samlare svänger sig med.Nu har jag "Den Ultimata Amphibian" enligt min mening! Franken skulle vissa elaka tungor kalla den... Boetten är en borstad 710 från AM-Watches sen lyfte jag (eller min urmakare gjorde det om man nu ska vara petnoga) över urverk med tavla och visare från en annan klocka och vips så fick jag den bästa Amphibian för mig.
Inte franken,en mod så som du vill ha den och mycket fin!Nu har jag "Den Ultimata Amphibian" enligt min mening! Franken skulle vissa elaka tungor kalla den... Boetten är en borstad 710 från AM-Watches sen lyfte jag (eller min urmakare gjorde det om man nu ska vara petnoga) över urverk med tavla och visare från en annan klocka och vips så fick jag den bästa Amphibian för mig.
Tackar! Tyckte själv den blev lyckad. Monokrom och allt!Inte franken,en mod så som du vill ha den och mycket fin!