• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Till finuniformen en (Ryss)fredag är det bara Vostok-dressare från 70-talet som gäller!
13DAB926-043B-49BB-A7BA-FA998BF1290E.jpeg
Får man inte MUST efter sig då? :D
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Har blivit väldigt sugen på en Amphibian 710 Scubadude. Tanken var att jag skulle köpa den vanliga med svart tavla utan datum men sen fick jag i "Mikrotråden" syn på @FreakyLeo :s nyförvärv 670 med vit tavla och då blev jag lite inspirerad.
Nu är frågan; vilken ska man välja?
81o0P9s5HUL._AC_UY1000_.jpg
81d32FCQJ2L._AC_UY1000_.SR420,420_.jpg
Jag satsar nog på en av varje :) Undras om visarna är vitmålade på den svarta tavlan istället för silverfärgade, det hade ju varit kanon.
 

kruka

Omega
2-Faktor
Kollar lite på Meranom efter ett ny förvärv och har några funderingar. Är allt på deras sida original? Det jag främst undrar är över de klockor med paddel/svärdsvisare, är de något som Vostok själva gör eller är det något Meranom gjort själva och satt dit?
 

Samlarn

Rolex
Kollar lite på Meranom efter ett ny förvärv och har några funderingar. Är allt på deras sida original? Det jag främst undrar är över de klockor med paddel/svärdsvisare, är de något som Vostok själva gör eller är det något Meranom gjort själva och satt dit?
"Paddlar" är lite grejen med Vostok Amphibian, tycker jag.
Det finns flera vintage modeller där "paddelvisare" är orginal. Skulle tro att de är orginal hos Meranom.
Du tänker på Neptune modellerna va?
russian-military-vostok-komandirskie-tank-watch-211306.jpg
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Nu har jag "Den Ultimata Amphibian" enligt min mening! Franken skulle vissa elaka tungor kalla den... Boetten är en borstad 710 från AM-Watches sen lyfte jag (eller min urmakare gjorde det om man nu ska vara petnoga) över urverk med tavla och visare från en annan klocka och vips så fick jag den bästa Amphibian för mig. :)

20191203_181326.jpg
 

Samlarn

Rolex
Nu har jag "Den Ultimata Amphibian" enligt min mening! Franken skulle vissa elaka tungor kalla den... Boetten är en borstad 710 från AM-Watches sen lyfte jag (eller min urmakare gjorde det om man nu ska vara petnoga) över urverk med tavla och visare från en annan klocka och vips så fick jag den bästa Amphibian för mig. :)

20191203_181326.jpg
"Franken" är bara begrepp som knasiga samlare svänger sig med.
Kan man modifiera klockorna så att de passar bättre så är det lugnt. Du har ju inte förstört klockan. Tvärtom. Den blev f-rbannat snygg. :cigar:
Min favoritboett och en av mina favoriturtavlor.
 

Beo

Patek
Nu har jag "Den Ultimata Amphibian" enligt min mening! Franken skulle vissa elaka tungor kalla den... Boetten är en borstad 710 från AM-Watches sen lyfte jag (eller min urmakare gjorde det om man nu ska vara petnoga) över urverk med tavla och visare från en annan klocka och vips så fick jag den bästa Amphibian för mig. :)

20191203_181326.jpg
Inte franken,en mod så som du vill ha den och mycket fin!:)
 

Samlarn

Rolex
Idag är jag en mycket lycklig samlare av sovjetiska armbandsur! Hittade en tråd på W.U.S. om att Raketa är i slutfasen av att ta fram en ny - begränsad - upplaga av Raketa "Polar". Det är den enda klockan som jag riktigt saknat i min samling. Jag har letat efter ett orginal i flera år. Att en Okean saknas i samlingen just nu kan jag stå ut med. En Raketa "Polar" vill jag verkligen ha.
Raketa har tagit fram en riktigt fin reissue som är väldigt lik orginalet. Boetten är tydligen lite större för att kunna rymma ett lite större urverk än orginalets "Baltika".
Det här är alltså ingen reissue som tagits fram med hjälp av ett utländskt företag. Det är Raketa som tagit fram den här. Det är därför som jag betalat lite extra för en reissue. Den verkar blir klar i slutet av februari.

https://raketa.com/w/en/product/raketa-poljarnye-0270#tab-fields/
w-09-11-10-0270_2.jpg
 
Senast ändrad:
Topp