• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

LasPalmas

Breitling
Tack:happyhappy:!ja Ryssarna har många fina klockor och i oändliga variationer så det är bara att botanisera i det man gillar.:p
Ja verkligen! Ännu mer spännande blir det när folk börjar modda mellan modellerna. Bland de coolaste ryska klockor jag har sett är nog en sådan här klocka fast med Copernicus-visarna. Kan tyvärr inte hitta annonsen längre och grämer mig till denna dag att jag inte köpte den :D
 

Bilagor

  • s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    195.5 KB · Visningar: 1

Samlarn

Rolex
Slänger upp ett par bilder av min "beater". Den här klockan brukar sällan svika. Natobandet har blivit sådär skönt slitet, ungefär som gamla jeans kan bli när de börjat forma sig efter benen. Spännet hade börjat bli slappt så att det gick upp när jag spände knytnäven. Hittade inga spännen som passade men köpte några som såg snygga ut. Nu sitter armbandet fast igen.
20191025_scuba2.jpg


20191025_scuba1.jpg
 
Senast ändrad:

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Tackar! :happyhappy:
Just denna tillhör de första 100 som såldes utanför USSR (därav den engelska texten). Urverket är ett Raketa 2609НП. Håller tiden relativt bra (+15sek per dag) med sina 19 jewels, och 45h reserv från fabrik (nu ungefär 40). Skall försöka hitta en verkstad som är villig att iallafall gå igenom och smörja in urverket; så blir den verkligen i topp-skick!
 

Beo

Patek
Tackar! :happyhappy:
Just denna tillhör de första 100 som såldes utanför USSR (därav den engelska texten). Urverket är ett Raketa 2609НП. Håller tiden relativt bra (+15sek per dag) med sina 19 jewels, och 45h reserv från fabrik (nu ungefär 40). Skall försöka hitta en verkstad som är villig att iallafall gå igenom och smörja in urverket; så blir den verkligen i topp-skick!
Ja den var riktigt trevlig så en service kan den ju vara värd.:)
 

karvinen

Breitling
2-Faktor
Hej alla! Jag är ny här, och söker info om klockan jag bifogat bild på. Har haft svårt att hitta vad det är för något. Baksidan är stämplad med 154782.
 

Bilagor

  • IMG_1782.jpg
    IMG_1782.jpg
    126.1 KB · Visningar: 2

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Hej alla! Jag är ny här, och söker info om klockan jag bifogat bild på. Har haft svårt att hitta vad det är för något. Baksidan är stämplad med 154782.

Den ser ut som ihopplock av olika klockor, delvis så är den gjord under Sovjet-eran, men samtidigt har den ryska flaggan i tavlan? Vostok-logo.

”Murmansk 75” står det iallafall i mitten :)
 
Senast ändrad:
Topp