Vostok
Guld
Cool!!Trevlig söndag Ryssvänner!en elektronika 1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool!!Trevlig söndag Ryssvänner!en elektronika 1
Visst har den uppdragningsskydd. Håller man lite löst i kronan när man drar upp, ”tappar man smidigt greppet” då man når det, och ej riskerar att dra sönder nåt.Finally! Direkt från Kharkiv via tullen, här är min Komandirskie. Tack för guidningen @Fixoflex
Gått runt ett antal gånger i lägenheten för att få perfekta ljuset, för tavlan är sjukt dynamisk beroende på ljussättningen. Får se till att ta några i dagsljus..
En fråga, har dessa urverk uppvridningsskydd? Dvs att det inte går att förstöra den genom att råka vrida för mycket, och om inte, när känner man..?
Kul att den är i hamn! En ruff rackare! Tycker dom är coola med ”spider” tavlaFinally! Direkt från Kharkiv via tullen, här är min Komandirskie. Tack för guidningen @Fixoflex
Gått runt ett antal gånger i lägenheten för att få perfekta ljuset, för tavlan är sjukt dynamisk beroende på ljussättningen. Får se till att ta några i dagsljus..
En fråga, har dessa urverk uppvridningsskydd? Dvs att det inte går att förstöra den genom att råka vrida för mycket, och om inte, när känner man..?
Grattis!den är så läcker.Roterar en klocka i min samling. En klassisk Vostok 2209 med 350-boetten som jag köpte av en amerikansk samlare för nå't år sen. Paul Schnurr har egen sajt: https://sites.google.com/view/one-hundred-soviet-hours/home
Det unika är väl skicket och den kyrilliska loggan.
Jag skulle rekomendera Meranom.com och eventuellt Ebay.God kväll! Precis börjat nörda ner mig i ryssklockornas magiska värld. Underbart! Om man vill köpa nytt, vad rekommenderar ni för siter?
Tack på förhand!
John
Nice. Swing lugs kallas det väl. Blev riktigt bra på bund.Min 2209 Amphibian med kiryllisk tårbits tavla och ett nytt bund band(Rios 1931) som jag fick ifrån @rogart-63 så tackar så mycket och jag blev riktigt nöjd!
Jag köpte precis från Poljot24.de Han var grymt trevlig att ha och göra med och snabbt gick detGod kväll! Precis börjat nörda ner mig i ryssklockornas magiska värld. Underbart! Om man vill köpa nytt, vad rekommenderar ni för siter?
Tack på förhand!
John
Tack!ja jag håller helt med och jädrigt bekvämt,japp det kallas swinglug.Nice. Swing lugs kallas det väl. Blev riktigt bra på bund.
Jag kör eBay, Meranom och Chistopolcity. Aldrig blivit besviken.Jag skulle rekomendera Meranom.com och eventuellt Ebay.
Mycket bra uppdatering!håller helt med där.Jag kör eBay, Meranom och Chistopolcity. Aldrig blivit besviken.
Är man lite trygghetsknarkare och vill slippa väntan, tull-/importkostnader etc. så skulle jag rekommendera svenska KlockanEtt.se
Ok priser, trevlig satan och har både gamla klassiker för typ 650kr - men även splitt nya lite coola moddar. Värt att kolla.
Och sedan om du lär dig lite vad saker är värda, så funkar Tradera bra!
Snudd på bättre än Classican tycker jagKomandirskie K65
Ja den är faktiskt väldigt bra men måste bort nu pga. konsolidering, du vet hur det ärSnudd på bättre än Classican tycker jag
Härlig trippel!Vostok Super Compressor
Tack! Det är en lite bisarr bild eftersom den visar en av de ovanligaste klockorna från Vostok ( Super Compressor ). De andra två kanske är ännu ovanligare? Jag har inte kontrollerat det själv men de lär inte finnas i någon av Vostoks kataloger.Härlig trippel!