• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Trevlig söndag Ryssvänner!en elektronika 1:p
image.jpg
7BF1F167-07C3-4593-84EE-0C46B9C08354.jpeg
Cool!! :D
 
  • Like
Reactions: Beo

seppo

Omega
2-Faktor
Finally! Direkt från Kharkiv via tullen, här är min Komandirskie. Tack för guidningen @Fixoflex :)

EIkRKiI.jpg

GCXz2TO.jpg


RFNHuap.jpg

lc9ZUag.jpg

5j8udYD.jpg


Gått runt ett antal gånger i lägenheten för att få perfekta ljuset, för tavlan är sjukt dynamisk beroende på ljussättningen. :D Får se till att ta några i dagsljus..

En fråga, har dessa urverk uppvridningsskydd? Dvs att det inte går att förstöra den genom att råka vrida för mycket, och om inte, när känner man..?
 

MAz_666

Rolex
Finally! Direkt från Kharkiv via tullen, här är min Komandirskie. Tack för guidningen @Fixoflex :)

EIkRKiI.jpg

GCXz2TO.jpg


RFNHuap.jpg

lc9ZUag.jpg

5j8udYD.jpg


Gått runt ett antal gånger i lägenheten för att få perfekta ljuset, för tavlan är sjukt dynamisk beroende på ljussättningen. :D Får se till att ta några i dagsljus..

En fråga, har dessa urverk uppvridningsskydd? Dvs att det inte går att förstöra den genom att råka vrida för mycket, och om inte, när känner man..?
Visst har den uppdragningsskydd. Håller man lite löst i kronan när man drar upp, ”tappar man smidigt greppet” då man når det, och ej riskerar att dra sönder nåt.
Så visst kan du förstöra den om du nyttjar för mycket kraft.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Antagligen en ganska dum fråga men någon här kanske vet :)

Vem tillverkade Molnija under tiden Molnija inte själva tillverkade klockor (2007-2012?)? Var det så att Volmax som köpte upp konkursboet efter Poljot köpte rättigheterna för att tillverka Molinja när dem själva slutade med armbandsur 2007? Nu har ju dessutom Molnija börjat tillverka egna klockor igen i fabriken i Tjeljabinsk, så då undrar jag om Volmax/Buran gått i konkurs och dem köpt tillbaka rättigheterna till deras egna klockor eller om Volmax bara droppat märket när de flyttade från Moskva till Schweiz? Sen verkar väl Buran gått i graven med nu och Volmax har blivit Volmaks och flyttat tillbaka till Ryssland och tillverkar nu bara Sturmanskie och Aviator?

Nördigt? Rörigt? Jag vet, men jag är nyfiken :D

Dagens ryss...
DEFAF0E4-F550-4B05-9B17-7730AE125D73.jpeg
 
Senast ändrad:

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Finally! Direkt från Kharkiv via tullen, här är min Komandirskie. Tack för guidningen @Fixoflex :)

EIkRKiI.jpg

GCXz2TO.jpg


RFNHuap.jpg

lc9ZUag.jpg

5j8udYD.jpg


Gått runt ett antal gånger i lägenheten för att få perfekta ljuset, för tavlan är sjukt dynamisk beroende på ljussättningen. :D Får se till att ta några i dagsljus..

En fråga, har dessa urverk uppvridningsskydd? Dvs att det inte går att förstöra den genom att råka vrida för mycket, och om inte, när känner man..?
Kul att den är i hamn! En ruff rackare! Tycker dom är coola med ”spider” tavla:)
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
En liten Vostok som legat länge i lådan, fick fram den och fixa till den nu!
För sonen på 11år är följare av någon "ryss" på Youtube, och kände då att jag fick ta chansen med att få han till och använda klocka!!!!
Får se om jag har tur :)
Han ville ha slitet band, så leta fram och fixa till ett ryskt!!!
IMG_20191112_162450_2.jpg
IMG_20191112_162306_3.jpg
 

MAz_666

Rolex
Jag skulle rekomendera Meranom.com och eventuellt Ebay.
Jag kör eBay, Meranom och Chistopolcity. Aldrig blivit besviken.
Är man lite trygghetsknarkare och vill slippa väntan, tull-/importkostnader etc. så skulle jag rekommendera svenska KlockanEtt.se
Ok priser, trevlig satan och har både gamla klassiker för typ 650kr - men även splitt nya lite coola moddar. Värt att kolla.
Och sedan om du lär dig lite vad saker är värda, så funkar Tradera bra!
 

Beo

Patek
Jag kör eBay, Meranom och Chistopolcity. Aldrig blivit besviken.
Är man lite trygghetsknarkare och vill slippa väntan, tull-/importkostnader etc. så skulle jag rekommendera svenska KlockanEtt.se
Ok priser, trevlig satan och har både gamla klassiker för typ 650kr - men även splitt nya lite coola moddar. Värt att kolla.
Och sedan om du lär dig lite vad saker är värda, så funkar Tradera bra!
Mycket bra uppdatering!håller helt med där.
 

Samlarn

Rolex
Tack! Det är en lite bisarr bild eftersom den visar en av de ovanligaste klockorna från Vostok ( Super Compressor ). De andra två kanske är ännu ovanligare? Jag har inte kontrollerat det själv men de lär inte finnas i någon av Vostoks kataloger.
Jag vill inte gärna ha dubletter i samlingen så en av de här klockorna kommer att säljas. Det är ingen brådska med det.
 
Topp