• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Jahapp, då dök äntligen min lilla franken Sturmanskie Yurij Gagarin upp :) Gissningsvis har den som sagt ett ZIM 2602-verk i magen. Skön sovjetisk känsla att vrida upp den i alla fall - kändes som veven till en medeltida sträckbänk :)

Jag satte på ett enkelt läderarmband jag råkade ha hemma, och den kommer att bli min lilla kufiska "dress watch" - mindre snygg men med desto mer karaktär. Och jo, jag vet att den är alldeles för liten för min feta handled :)
IhTbnc4ehugX2Gchms-Qz0ulfNw5Ogvw3vZ1VLwoOwbSKN5oRU-rQJpj5laA4VqH22Z4yp4ymt86X2dF84fYYyz8LUGPlyHKSt-0JtZ3QFei1OGg_5k3INlCUWBnGZyk1ixsdBYbEZt9cb_9JZHn4umoChuUnVYQqR4bYcr3CrD3nq1QYyw1hXAUKcgqbew72y3E41LwTdz7oFTcVnazqupA8H7dSDPUC-GYQPpcCTTGJWpz4jCQ2VT8sgicHNMOEI3yjMEY80jeY6kDp87SL4tLIzCqz6FKrYoGJ-dDN_QPw6jA694-EiUQi_Na3rVp0mDH5GobypSCVNJMWcz14h44ZoGOo4dt6dpUr_UcM3s8YY7tFjYj17CgkkQYWpy_k6Zn-CmP8G6E1Tz-_W7GZrjUbAwNao9zKNTHqVDEsaIKdVAVAucSJP2DDxoYWyPNQzunHXA1hieMBE8U_U1Mceiq3vidREaDzpdDI5weRNudsCXL_lGMfnKtvEEJYUTt-yOEsrUaVuQjvS4vKnfmsTTxNG5JizfFFe4Zqo0Hj5zUCAXcEsR-YbLfIlWXo9SmyLjoJz39Vvs7zbwUnxJHDuKmva4EuY-d4KIyISM0cYxucNwFjL07vRJfbYsy7jcvC-xD6QnxHtKQMXMcSENm23l0_dVUnt-FF7tii6YROoy9V9I57Zvp0g=w644-h857-no

M5Ed6xCTG3GxL6Z6K7WaE4w6lxQf8D_KlmevH8Yz_vOdocELg4QNjEjhajVXl87HSQomjGe2isYZPGNsBdyFnAt2l7FBKK517DkFn8tTH9gO8oVgJNElG53tqyEdmfVsRu5W7zptxy3zwFXYl468UToz86WTAVat5tCSWAqfQQ7_GfK_11Zu3zAZRfySoRjTvxaM0vsLMUXBIAtNUAHEaZMcx3UuTNOKqQXNqsYaujOt015b3I3tnSKbfIQgkMTk6Z5wlfo1YrAaQEXOFAxPRacaO9l9WxaTsFgT9-9kDH7uIXsLcGv1tEE9YuSc-UuSI3v11po7f4eT6x3zOguT34EsZcLosVSrcX_deRYLU087hzGGfSpeooE2dHHd0VHYbfM80qSXhqztrrj22E82Ubzn4EqMFWohzq49WNGrLcwwCXOL0mYdGkZGeggdYS6rEo5hgVizxeoB8jWQuH63iuHzItqh1AXQi59PwZ1NhY8EaG7YVqCC5Veln7oiksdF0bD3NRKYuzuzHWU_ik7PDqxk4pdtRj8t8Eghy5_2Q3XTNTG1iRtw9hsaErGzvcDFkQby2gDP4ikzq_csEwyN1GJ_ytOZRue2GG-mlAEh5tT51BN2jHElt-Y0xSn9prStw_2lCir0kSkVAGVM4oW1fEx-__KmWD_-WMRBuExMwdjfyRb4zxsiAQ=w1143-h857-no

Jdv7admo9g9xsXOYlUsaCWwHkJq-u8J2u8spo-sW6DuF_UOvfsgqs9lIkWf2v5oLv1e8NCmrlkCsdlqEf8eko861FYaNCUgjZTtX6FYfPKadliuPLT_Fum3hUOgA8vJemURC15_s_nkkDR8WYI_D9PlUc6DpVroOG6nxxGQkZkYuu1sgGiljcoML3OXvCov2seaVEvRNGqaysWcl35-8G3bIFwbvxPdjrXhVQSqkEiTYYmqCrueut4FSmPhWp25t2iHrNlZalZJsgepHr_FbwPrX9NfAwUIHFsADxqfFYedsO812VJVEw6xowrx-GiP8Z_ToWsXh4wa-uHZMkNRfB-fYDeu8hrOknDIjNGu0n7Ei5r6zNuDL10bVgRCNPHR3BmXyA1BMAhylb_n-vPlDOJkw17Qma0YVVfHc1vHAu-XODD7CLggInK2Q3a3-JpHwTq2n4AxoUERijNqtYS5m4mJL4BmlXDz1SMsSZDxTsG0HThVZ6D5kCfT5LuN8jZsWK72RmCWq3DMqVO-ZU7uT8DsLwK1laDUvaH-ega1gHnJKWjtbWIcjZry2QwvnkZRgJsM5wEeNHo0CVJzqJPH6qaHIcrNqwrHLsd8P5wV1MyVVA8FNpi0Z1wH5TU3wdDUc4DqKinV0EVjhzXIdzec1aCBCb8A1EP1fZjixN4MWKmN2nO28orUTPg=w644-h857-no

Senast ändrad:
Vostok Scuba dude, no date
Hittade en till! Scuba dude utan datum med en "transitional" urtavla. Det här tycker jag är en av de snyggaste urtavlor Vostok har gjort. Ganska ovanliga så jag måste ha den till samlingen, tyckte jag. Den här är klarblå. Min mobilkamera klarar inte att visa det riktigt. Det finns en med svart urtavla i samlingen sen tidigare.
20200219_no_date_scuba.jpg

0a2.jpg_l.jpg

bb8.jpg_m.jpg

Hittade en till! Scuba dude utan datum med en "transitional" urtavla. Det här tycker jag är en av de snyggaste urtavlor Vostok har gjort. Ganska ovanliga så jag måste ha den till samlingen, tyckte jag. Den här är klarblå. Min mobilkamera klarar inte att visa det riktigt. Det finns en med svart urtavla i samlingen sen tidigare.

0a2.jpg_l.jpg

bb8.jpg_m.jpg
Grattis!den var superfin!:hungry:

0a2.jpg_l.jpg

bb8.jpg_m.jpg

Det var en riktig höjdare! Förstår att du är nöjd med den:)

0a2.jpg_l.jpg

bb8.jpg_m.jpg
Riktigt riktigt fin :) Å riktigt gött att slippa datum också :)

Två nyinförskaffade Vostok inför helgen, efter att ha hämtat ut en bunt kuvert från Posten:) Getingen var tänkt till en Tonneau som ligger i tullen, men får sitta på Scuba ett tag dessförinnan. Den lille vet jag inget om, men tyckte den var fin och dessutom servad av ukrainsk urmakare (om man ska tro det man läser...) Nu kan helgen börja! Trevlig helg på er
5B0EF370-3446-468C-9FD9-9898BCE8F8E5.jpeg

482AABF6-2B9E-40CA-9F2D-952C559DFC6C.jpeg

Fin tavla du valde, och kul med kosmonaut ‍ på locket - det har jag tyvärr inte på någon av mina Amphibia. Grattis!

Tackar! Har haft den på bevakning ett tag. Ville helst ha en Scuba dude utan datum då jag tycker det är lite segt utan quik set.

Två nyinförskaffade Vostok inför helgen, efter att ha hämtat ut en bunt kuvert från Posten:) Getingen var tänkt till en Tonneau som ligger i tullen, men får sitta på Scuba ett tag dessförinnan. Den lille vet jag inget om, men tyckte den var fin och dessutom servad av ukrainsk urmakare (om man ska tro det man läser...) Nu kan helgen börja! Trevlig helg på er
5B0EF370-3446-468C-9FD9-9898BCE8F8E5.jpeg

482AABF6-2B9E-40CA-9F2D-952C559DFC6C.jpeg

Häftig GMT bezel! Gillar färgerna :)

Tackar! Har haft den på bevakning ett tag. Ville helst ha en Scuba dude utan datum då jag tycker det är lite segt utan quik set.

Jo, det är segt utan quick set (även om det väl finns ngt hack för datumet på Vostok...men segt ändå...)

Häftig GMT bezel! Gillar färgerna :)

Tack, var eg ute efter ett root beer-insert men slog till på detta istället. Kanske lite överilat, men gillar ändå resultatet med det lite mer ovanliga gula utseendet. GMT är väl dock mer ett oundvikligt aber om man ska ha häftiga och udda inserts (och tex seikos inserts tycker jag i allmänhet inte passar så bra ihop med Vostok...). GMT passar dock såklart bäst ihop med onumrerade tavlor, så på min kommande svarta Tonneau kommer den nog bli bra:)

Tack, var eg ute efter ett root beer-insert men slog till på detta istället. Kanske lite överilat, men gillar ändå resultatet med det lite mer ovanliga gula utseendet. GMT är väl dock mer ett oundvikligt aber om man ska ha häftiga och udda inserts (och tex seikos inserts tycker jag i allmänhet inte passar så bra ihop med Vostok...). GMT passar dock såklart bäst ihop med onumrerade tavlor, så på min kommande svarta Tonneau kommer den nog bli bra:)

Tycker den funkar med den du har nu, härligt med lite annorlunda färgkombinationer :)!

Jag tyckte då det var en riktigt häftig kombo med både vridningen och inlägget!:)

Det förstår jag, vad är det för vridning du bytt till? Börjar nästan bli lite sugen på byta på min när man ser alla lyckade koncept här på forumet:)

Dessa tillverkas av en polack som heter Kryzysztof och driver One Second Closer, se nätet. Grym finish och precision på dem. Han verkar bra att ha att göra med:)

Finns ju f.ö. vissa som via nätet säljer moddar på Vostok, bla Klockanett här i Sverige. Sett att de troligen delvis använder Kryzysztofs vridningar. Lite skumt är att när jag gör mina små moddar så kommer jag sällan under ca 1500 kr tot (oftast lite över). Många av de ”professionella” tar typ 15-1800 kr för sina Moddade Vostok, då ofta inkl nya fina läder, så jag undrar ju vad jag missat... De får väl Iofs lite bättre pris när de beställer fler, etc, men några lysande marginaler kan det ju knappast vara fråga om:) Sedan är det ju förstås kul och tillfredsställande att göra själv, och man kan helt välja utseende...

Har ett antal av dessa (de flesta från Ukraina där de servats, och går kanon). Petade lite på den som tappat nästan all färg. Är väl inte direkt PK att gå på vintageklockor såhär, men ändå lite kul kan jag tycka:) Dessutom enkelt att återställa i originalkulörer...
531C48A4-C92F-434F-9195-D3B498F80E92.jpeg

Dessa tillverkas av en polack som heter Kryzysztof och driver One Second Closer, se nätet. Grym finish och precision på dem. Han verkar bra att ha att göra med:)

Finns ju f.ö. vissa som via nätet säljer moddar på Vostok, bla Klockanett här i Sverige. Sett att de troligen delvis använder Kryzysztofs vridningar. Lite skumt är att när jag gör mina små moddar så kommer jag sällan under ca 1500 kr tot (oftast lite över). Många av de ”professionella” tar typ 15-1800 kr för sina Moddade Vostok, då ofta inkl nya fina läder, så jag undrar ju vad jag missat... De får väl Iofs lite bättre pris när de beställer fler, etc, men några lysande marginaler kan det ju knappast vara fråga om:) Sedan är det ju förstås kul och tillfredsställande att göra själv, och man kan helt välja utseende...
Tack, Ja jag skulle inte köpa en modd utan snarare byta vridning på min 710406 isåfall även om jag varit väldigt nöjd med den så skulle det vara kul att byta, dom måste ju ha dealat till sig markant bättre priser via bulk :)

Tillbaka
Topp