• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Med små medel kan man fixa fina dinkor. Ny vridning och ”nytt” band på Amphibian som kom med ryska posten idag. Aka Yachtski.
271E6B24-F611-48D2-AAA0-E3C95FB70CE6.jpeg

Senast ändrad:
@Teppas79 Har du tips på vart man kan handla insert? Hitta inte riktigt nån jag fastna för på one second closer så har inte beställt nån vridning ännu

Insert finns det bra utbud på (till skillnad från bezel). Det beror ffa på att insert till SKX 007/009 passar även Vostok. Detta gäller alltså på diametern, sedan kan väl bredden variera, men det är nog i allmänhet inga problem... Jag tror att de flesta som säljer inserts har konto på Ebay, så där finns mycket kul att hitta (sök SKX:))

Insert finns det bra utbud på (till skillnad från bezel). Det beror ffa på att insert till SKX 007/009 passar även Vostok. Detta gäller alltså på diametern, sedan kan väl bredden variera, men det är nog i allmänhet inga problem... Jag tror att de flesta som säljer inserts har konto på Ebay, så där finns mycket kul att hitta (sök SKX:))
Okej tack! Synd att dom inte hade Batman på one second closer smidigt att ta allt från samma ställe

Okej tack! Synd att dom inte hade Batman på one second closer smidigt att ta allt från samma ställe

Yes, tyvärr verkar det vara genomgående att man inte kan ta allt från samma säljare om man vill ha ett ok utbud. Och bra inserts säljs nästan alltid från utanför EU, så kilopriset på inserts blir väl ungefär som på heroin:)

Vostok Scuba dude, no date
Hittade en till! Scuba dude utan datum med en "transitional" urtavla. Det här tycker jag är en av de snyggaste urtavlor Vostok har gjort. Ganska ovanliga så jag måste ha den till samlingen, tyckte jag. Den här är klarblå. Min mobilkamera klarar inte att visa det riktigt. Det finns en med svart urtavla i samlingen sen tidigare.
20200219_no_date_scuba.jpg

0a2.jpg_l.jpg

bb8.jpg_m.jpg
Snygg, betydligt mer clean utan datum. Grattis!

• Like
Reactions: Beo
Tillbaka
Topp