• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Teppas79

Cartier
Idag kom "rätt" band till min desert shield och det satt som en smäck:p!ett ljisbrunt vintage och jag tackar Martin på @tidochting.se för ett kalasband med blixtsnabb frakt!:)
20200303_195833.jpg
20200303_195749.jpg

Grattis - en grymt läcker klocka (med som jag förstår en intressant historia:))
 

Teppas79

Cartier
Har lite problem med gången på min Amphibia ”Shestakov”. Alltför ojämn och har till och med haft problem att få den att gå öht. Helt enkelt lite oberäknelig. I lådan ligger en 12h Komandirskie (med samma mått på case) som går som en...ja...klocka... Borde väl gå bra att sätta detta verk i Amphibia, eller har jag missat något:)?
BDEB1891-8A6C-4D50-811F-D0985D2D1258.jpeg
 

Beo

Patek
Grattis - en grymt läcker klocka (med som jag förstår en intressant historia:))
Tackar!:)ja det är lite kult!
Har lite problem med gången på min Amphibia ”Shestakov”. Alltför ojämn och har till och med haft problem att få den att gå öht. Helt enkelt lite oberäknelig. I lådan ligger en 12h Komandirskie (med samma mått på case) som går som en...ja...klocka... Borde väl gå bra att sätta detta verk i Amphibia, eller har jag missat något:)?
BDEB1891-8A6C-4D50-811F-D0985D2D1258.jpeg
Är båda 24xx verk så är det inga problem mer än lite pill!:D
 

Teppas79

Cartier
Tackar!:)ja det är lite kult!

Är båda 24xx verk så är det inga problem mer än lite pill!:D

Tack för svar:) Ja, båda lär vara 24XX (ska öppna för att dubbelkolla). Gör troligen ett försök inom kort även om jag troligen tar mig vatten över huvudet. Risken att jag snart står med två icke fungerande klockor är överhängande:D
 

Beo

Patek
Tack för svar:) Ja, båda lär vara 24XX (ska öppna för att dubbelkolla). Gör troligen ett försök inom kort även om jag troligen tar mig vatten över huvudet. Risken att jag snart står med två icke fungerande klockor är överhängande:D
Ing jätte konstigheter,är det automatverk måste updrgs bryggan demonteras förnär du sätter sekundvisaren måstedu ha ett mothåll annars trycker du sönder fjädern som puttar sekundaxeln med lagom tryck mot tvelsidn.
 

Teppas79

Cartier
Ing jätte konstigheter,är det automatverk måste updrgs bryggan demonteras förnär du sätter sekundvisaren måstedu ha ett mothåll annars trycker du sönder fjädern som puttar sekundaxeln med lagom tryck mot tvelsidn.

Demontera uppdragsbryggan är nog över min nivå, men ska gräva runt lite på nätet efter instruktioner. Jag kan f.ö. misstänka att det är bytet av visare som orsakat problemet från första början, utan att förstå mig på exakt vad som strular... Tack för input!
 
  • Like
Reactions: Beo

Beo

Patek
Demontera uppdragsbryggan är nog över min nivå, men ska gräva runt lite på nätet efter instruktioner. Jag kan f.ö. misstänka att det är bytet av visare som orsakat problemet från första början, utan att förstå mig på exakt vad som strular... Tack för input!
Kolla på youtube för där finns mpnga bra mod film snuttar.:)
 
Tack för svar:) Ja, båda lär vara 24XX (ska öppna för att dubbelkolla). Gör troligen ett försök inom kort även om jag troligen tar mig vatten över huvudet. Risken att jag snart står med två icke fungerande klockor är överhängande:D
Är det inte synd att "skruva sönder" en fungerande klocka. Du kan väl beställa hem ett nytt urverk till den trasiga istället, -kostar ju bara några hundra..
 

Teppas79

Cartier
Är det inte synd att "skruva sönder" en fungerande klocka. Du kan väl beställa hem ett nytt urverk till den trasiga istället, -kostar ju bara några hundra..

Funderade på det, har samtligt en helt ny klocka som bara ligger och andrahandsmarknaden för dessa verkar ju vara halvdöd... Men du kan ha rätt, kanske ändå beställer ett nytt verk och låter min helgula Komandirskie vara ifred:)
 

Teppas79

Cartier
Äh, kör åtminstone ryssförmiddag även idag. Denna har legat i lådan utan band ett tag, men klämde nu på ett svart i väntan på det croc som ligger i posten. Stämpeln på boetten mitt under 6:ans index säger ”AU”, dvs den har i vart fall varit i närheten av lite sovjetiskt guld. Dock inte den där tjocka och mustiga pläteringen:)
B96F4331-9AA4-4F49-97AB-11A85390E110.jpeg
 

Teppas79

Cartier
Redigt trevlig urtavla! Har en likadan fast i en 150 boett. Riktigt snygg, grattis!

Tack:) Var en klocka som tyvärr bara låg i lådan. Såg ut som nedan när jag köpte den av Bosse på Klockanett. Bestämde häromdagen mig för att ge den en mer ”autentisk” look (och återanvända Bosses delar till annat projekt). Tror att jag kommer använda den betydligt mer framöver.
70690624-42E5-46E6-BA9E-0C3C3B949B85.jpeg
 

Daniel80

Cartier
Är det nån i tråden som har ett par wire lugs till övers för denna?
20200308_164714.jpg

Finns ett par på bukten men jag tycker 8-900 kr är lite väl mycket.
Gillar klockan och dess historia som bara den och jagade denna ganska länge men har svårt för de smala 18 mm som nuvarande lugs ger. Således tacksam för hjälp för jag vill verkligen inte släppa denna.
 

Beo

Patek
Är det nån i tråden som har ett par wire lugs till övers för denna?
20200308_164714.jpg

Finns ett par på bukten men jag tycker 8-900 kr är lite väl mycket.
Gillar klockan och dess historia som bara den och jagade denna ganska länge men har svårt för de smala 18 mm som nuvarande lugs ger. Således tacksam för hjälp för jag vill verkligen inte släppa denna.
Grattis till rn mysig klocka,här har du en länk till ett ställe som har wireluggar och honom har jag handlat av så säljaren är seriös,om du jagar en bezel till klockan så kan du snacka med @Samlarn för han har tagit fram en ny batch av den.
https://meshok.net/item/172191598_н..._ушек_на_часы_НВЧ_30_и_Восток_амфибия_ушастые
 

Daniel80

Cartier
Grattis till rn mysig klocka,här har du en länk till ett ställe som har wireluggar och honom har jag handlat av så säljaren är seriös,om du jagar en bezel till klockan så kan du snacka med @Samlarn för han har tagit fram en ny batch av den.
https://meshok.net/item/172191598_новые_комплекты_проволочных_нерж_ушек_на_часы_НВЧ_30_и_Восток_амфибия_ушастые

Wow, bara så jag fattat/läst rätt - kostnaden är 900 rubel för luggarna plus 450 rubel för frakt vilket ger ca 200 kr?
Detta vore fantastiskt och jag slår till direkt om detta stämmer.
 
Topp