• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Mycket snygg!då måste jag skylta mitt bygge som blev klart idag med,en 090 boett som jag glasblästrat på ovansidan och lämnat sidorna polerade samt en sandwishtavla där med och troika visare,sen graverad krona och så var jag tvungen att byta balans med brygga för den var kass och vobblade när jag köpte den som renoverings objekt.Jag säger tack till @Teppas79 som var så bussig och släppte bezelen till mig med,jag blev riktigt nöjd med resultatet eller vad sägs?:)
20200323_181517.jpg
20200323_181534.jpg
20200323_181609.jpg
20200323_181716.jpg
20200323_183202.jpg
20200323_183134.jpg
Kanonresultat! Kul att du delar, kul att se, riktigt inspirerande!

Men hallå där, de där visarna är väl från Raffles Time i Singapore?
Och jag håller med dig, blev bra mycket bättre med bezeln du bytte till.

De kan definitivt vara från Raffles Time. Misstänker Iofs att de säljs på lite olika håll:)

Ang bezel målade jag 3/6/9/12 gula. Gul/svart känns för mig som ett färgtema som passar för militära flyget:)

Mycket snygg!då måste jag skylta mitt bygge som blev klart idag med,en 090 boett som jag glasblästrat på ovansidan och lämnat sidorna polerade samt en sandwishtavla där med och troika visare,sen graverad krona och så var jag tvungen att byta balans med brygga för den var kass och vobblade när jag köpte den som renoverings objekt.Jag säger tack till @Teppas79 som var så bussig och släppte bezelen till mig med,jag blev riktigt nöjd med resultatet eller vad sägs?:)
20200323_181517.jpg
20200323_181534.jpg
20200323_181609.jpg
20200323_181716.jpg
20200323_183202.jpg
20200323_183134.jpg
Coolt, riktigt grymt!! Måste göra klart min jag med men får ju inte motivation att göra något :D

• Like
Reactions: Beo
Tjenare alla ryssar!
Har sett att många i denna tråden beställt via meranom, hur lång tid tog det att få klockan?
Klockan jag köpt skickades för två veckor sedan och statusen är sedan en vecka”Transport av försändelse har påbörjats i avsändarlandet”.
Är detta normal väntetid eller har posten supit bort den:)

Tjenare alla ryssar!
Har sett att många i denna tråden beställt via meranom, hur lång tid tog det att få klockan?
Klockan jag köpt skickades för två veckor sedan och statusen är sedan en vecka”Transport av försändelse har påbörjats i avsändarlandet”.
Normalt från meranom är 2 veckor ca,men jag fick just medelande från en annan rysk leverantör att ryska posten stängt export/import en tid tydligen!:wtf:

:(:(:(
Tjenare alla ryssar!
Min erfarenhet av både Meranom och gråsäljare i Ryssland är att man får nog räkna 3-6 veckor innan leverans, går ditt paket att spåra hade jag nog inte börjat oroa mig ännu på några veckor.
Är det dessutom så att de tillfälligt stängt import/export enl svaret ovan lär det kanske dröja lite till! :(

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp