• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Ni beställde dessa från? Härligt med USA-flagga på ryskt ur!

De är lite roliga faktiskt. Snyggare i verkligheten.
Vill man bara ha en rysk klocka med en amerikansk flagga är det nog enklast att hitta dem här: https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr...TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=vostok+amphibian+
Just den här ( Desert shield ) gjordes i en begränsad upplaga och orginalen är lite svårare att hitta men det är inte omöjligt.
img_20200328_144423-jpg.1394211
Går ju att köpa från rysk AD annars. https://meranom.com/en/amphibian-cl...n-classic-420b35-operation-desert-shield.html

Har nyligen fått upp ögonen för Vostok och även Raketa. Hittade själv Meranom som nämns flitigt i tråden men hur är det med tull och moms därifrån? Tyckte mig se att dom skrev på sin webbsida att du fular genom att skicka via annat land etc. men såna utfästelser brukar man inte kunna lita på. Så frågan är, brukar Meranoms försändelser fastna i tullen eller ser dom ut som vanliga EU-försändelser? Finns det annan vettig ÅF inom EU/EES förutom meranom och klockanett.se (som mest verkar ha moddade ex.) att köpa Vostok från?

Raketa, var köper man lämpligen dom från?

Har nyligen fått upp ögonen för Vostok och även Raketa. Hittade själv Meranom som nämns flitigt i tråden men hur är det med tull och moms därifrån? Tyckte mig se att dom skrev på sin webbsida att du fular genom att skicka via annat land etc. men såna utfästelser brukar man inte kunna lita på. Så frågan är, brukar Meranoms försändelser fastna i tullen eller ser dom ut som vanliga EU-försändelser? Finns det annan vettig ÅF inom EU/EES förutom meranom och klockanett.se (som mest verkar ha moddade ex.) att köpa Vostok från?

Har beställt två gånger och båda gångerna betalat moms samt avgift. Tror det var strax under 200-lappen.

Nån som vet vart jag kan få tag på själva ringen/packningen som ska va i vridningen? Fick tag i en orginal vridning med inlägg från skx007 jag tänkte sätta på min 710406 men saknar själva stål bläcket

• Like
Reactions: Beo
Jag har gjort ett inlägg i min Vostok-blogg om Desert Shield: https://www.klockanett.se/om-vostok-desert-shield

Hej Bosse,

Tänkte bara säga att jag uppskattar dina mail med alla olika Vostok moddar :) En Seamaster-Scuba Dude mod skulle dock vara trevlig att se :D

Jag beställde nyligen och betalade 140ish kronor med tull och PostMords avgifter.

Hej Bosse,

Tänkte bara säga att jag uppskattar dina mail med alla olika Vostok moddar :) En Seamaster-Scuba Dude mod skulle dock vara trevlig att se :D
Tack! :)
När väl Vostok öppnar fabriken igen och ryska tullen släpper exportpaket så kör jag igång som vanligt. Hade tänkt en modell i veckan minst, så nån gång ska jag väl kunna få ihop en som klickar för dig...;)
/Bosse

När väl Vostok öppnar fabriken igen och ryska tullen släpper exportpaket så kör jag igång som vanligt. Hade tänkt en modell i veckan minst, så nån gång ska väl väll kunna få ihop en som klickar för dig...;)
/Bosse

Toppen! Skickade tillbaka en Vostok till Meranom för lite TLC. Lär få vila ett tag i Postnords händer tills Putin öppnar gränserna igen :bag:

Nån som vet vart jag kan få tag på själva ringen/packningen som ska va i vridningen? Fick tag i en orginal vridning med inlägg från skx007 jag tänkte sätta på min 710406 men saknar själva stål bläcket
Menar du fjädern som läggs i bezelen för att hålla bezelen på plats på boetten?

Tackar! :)
Det var den här "bak boetten" jag velat se på den, men din va fin med..
Den är nämligen lite ovanlig med denna bakboett med texten "в честь 50 летия КВПО" upptill :)

3cfa7b19e36a7e5d59fd798226992bb4
Tackar för intressant info!vet du vad kvpo är för något?
in honor of the 50th anniversary of KVPO.

När väl Vostok öppnar fabriken igen och ryska tullen släpper exportpaket så kör jag igång som vanligt. Hade tänkt en modell i veckan minst, så nån gång ska jag väl kunna få ihop en som klickar för dig...;)
/Bosse

Låter kanon Bosse! Även jag har köpt mod av dig och gillar verkligen det du gör. Dessutom ofta med läckra läder:) Bara en tidsfråga innan jag slår till igen!

• Like
Reactions: Beo
Kastar upp en bild på min fredagsdinka. Jag sysslar lite med självvald isolering nu när influensan härjar vilt i Stockholm. Jobbet måste jag gå till men all annan tid är hemma. I brist på nå't att göra bytte jag spänne på armbandet till den här.
Den här urtavlan är så snygg. :)
IMG_20200402_154218.jpg

IMG_20200404_024204.jpg

Senast ändrad:
Kastar upp en bild på min fredagsdinka. Jag sysslar lite med självvald isolering nu när influensan härjar vilt i Stockholm. Jobbet måste jag gå till men all annan tid är hemma. I brist på nå't att göra bytte jag spänne på armbandet till den här.
Den här urtavlan är så snygg. :)
IMG_20200402_154218.jpg
Snygg!inte sämsta corona syselsättningen heller,själv fick jag mitt 20atm godkända baklock idag så jag var tvungen o testa men blånerade skruvarna och metall verkringen hålls gisslan i Ryssland fortfarande!:pirate:
5A1B2A0B-4425-4FF7-BC1B-40832D31CF26.jpeg

Tillbaka
Topp