• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Sådär så!nu är det mer rätt i urverket:pmin ocd tyckte det var en vämjelse med en plast verkring så tack @Vostok för den i metall!nu känns det bättre:D!eller vad sägs?
Före
AC3A0EB4-7D59-44D1-B45C-1F54165C138B.jpeg
efter
2157ECF6-376F-4272-B10F-DA01A6448829.jpeg

Senast ändrad:
Ber om ursäkt om du redan berättat denna historia, men vad är detta för klocka? Vilka delar har du använt för att bygga ihop den?
Du får så gärna fråga:)det är en högblank 090 boett med 2415 verk(automat utan datum)som jag har glasblästrat upptill och behållt det blanka på sidorna,sen är det en tavla från ebay visare från one second closer och bezelen fick jag från @Teppas79 samt ett 20 atm glas baklock även det från ebay och vill du ha exakta adresser dra ett pm:happyhappy:.
Jag missade 090 graverad krona från meranom och som finns på ebay med men är då dyrare.

Du får så gärna fråga:)det är en högblank 090 boett med 2415 verk(automat utan datum)som jag har glasblästrat upptill och behållt det blanka på sidorna,sen är det en tavla från ebay visare från one second closer och bezelen fick jag från @Teppas79 samt ett 20 atm glas baklock även det från ebay och vill du ha exakta adresser dra ett pm:happyhappy:.
Jag missade 090 graverad krona från meranom och som finns på ebay med men är då dyrare.

Kul, tack för info! Har precis beställt denna från vostok-watches24.com

Sitter som bäst och funderar på vilka mods jag vill göra. Klassiska gyllene USSR-paddelvisare är redan beställda, liksom lång rak röd sekundvisare. Dessutom beställt vad som utger sig för att vara ett original nvch-30 glas, men det är en säljare i Moldavien, så sannolikt handlar det om en kopia. Men kunde ändå vara en kul mod. Boetten tänkte jag blankpolera på sidorna. Däremot var det svårare att hitta någon som vill/kan göra en starburst-polering av ovansidan av boetten, så leker med tanken att helt enkelt mattborsta i längdriktning med mkt fin borst så borsten inte syns för blotta ögat. Gillar inte riktigt den sandblästrade finishen (tror jag för har inte sett den i verkligheten ännu).

Vridringen funderar jag på att polera upp alt mattborsta. Dessutom tänkte jag fylla i med mörkröd lume i det röda fältet + komplettera mellan 30 och 45 med röd lume, som original. Plus 15 kan också få röd lume.
1585909100.jpg

1585909100 (3).jpg

1585909100 (5).jpg

1585909100 (7).jpg

Bilagor

• 1579039872 (1).jpg
    1579039872 (1).jpg
    59.4 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Kul, tack för info! Har precis beställt denna från vostok-watches24.com

Sitter som bäst och funderar på vilka mods jag vill göra. Klassiska gyllene USSR-paddelvisare är redan beställda, liksom lång rak röd sekundvisare. Dessutom beställt vad som utger sig för att vara ett original nvch-30 glas, men det är en säljare i Moldavien, så sannolikt handlar det om en kopia. Men kunde ändå vara en kul mod. Boetten tänkte jag blankpolera på sidorna. Däremot var det svårare att hitta någon som vill/kan göra en starburst-polering av ovansidan av boetten, så leker med tanken att helt enkelt mattborsta i längdriktning med mkt fin borst så borsten inte syns för blotta ögat. Gillar inte riktigt den sandblästrade finishen (tror jag för har inte sett den i verkligheten ännu).

Vridringen funderar jag på att polera upp alt mattborsta. Dessutom tänkte jag fylla i med mörkröd lume i det röda fältet + komplettera mellan 30 och 45 med röd lume, som original. Plus 15 kan också få röd lume.
1585909100.jpg
Bra val och det låter som det kan bli en riktigt fin mod tycker jag.:)
Ska du plocka ur glaset så borde du kunna göra en ganska fin sunburst med dremmel eller borrmaskin och mässing trissa skulle jag tro men annars är faktiskt orginal blästringen inte så dum heller.

Om någon mot förmodan skulle ha den speciella vridringen Bezel 090 Stainless Steel med lume pip liggande så köper jag den gärna

Bezel 090.JPG

• Like
Reactions: Beo
En fråga till kunniga här på forumet:
Jag har ingen erfarenhet av äldre boetter (ännu). Vet ni om gamla vridringar passar på nya boetter? I det här fallet är tanken att använda bezeln på en 090-boett.
Tack på förhand!
:)
Ja amphibia bezelarna passar på alla amphibia men nya 090 boetten är lite större än gamla 090 tonneau boetten.

Den moderna som är lite grövre har jag en med om den är intressant för den stämmer bra till moderna 090 boetten.
image.jpg
Tack för erbjudandet, men klockan jag har i åtanke kommer med en variant av just den vridringen. Det är för övrigt den jag postat litet tidigare här i tråden. Vridringen som kommer med är vad de kallar för satinerad. Om intresse finns kan jag tänka mig att byta den mot en standard kromad. Jag får för mig att den satinerade (bead-blasted, matt) är litet ovanligare än standard.
image.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp