• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Samlarn

Rolex
Helt obegränsat mallig slänger jag upp en bild på den här skönheten som damp ner i min samling idag. Jag berättar mer senare.
Raketa Polar:
IMG_20200529_162641.jpg
 

Kohkoinen

Omega
Här är resultatet av mitt första bygge. Den gamla handvevade Komandirskien ropade jag in för 150 kr på en Ebayauktion. Medan jag väntade in den (det tog två månader innan den hittat till mig från Ukraina), så skaffade jag ny boett, nya visare och ett autoverk. När omsider klockan damp ner, så blev det slakt. Resultatet ser ni här:
upload_2020-5-25_23-59-45.png

upload_2020-5-26_0-0-46.png

upload_2020-5-26_0-1-17.png

Blev en liten omklädning av mitt hemmabygge, omväxling förnöjer ju :) Så här kommer den nog att få fortsätta se ut ett bra tag dock!
upload_2020-5-29_23-12-32.png
 

Wilko

Cartier
Den är klockren stilistiskt och den som gillar att "modda" kanske skulle sätta "paddlar" på den.
63d.jpg_l.jpg

Tack!
Snygg original-dinka du har!

Den enda modd jag planerar för min 420 är blankpolering av bezeln och tim- & minutvisare i guld istället för silver. Om jag förstått det hela rätt så kom urtavlan med trianglar ursprungligen i 350-boett med gyllene necktie-visare medan paddlarna kom på tavlan med 12, 3, 6, 9 i siffror. Men vad vet jag, det verkar ju ha rått ganska fria regler i gamla Sovjet och man förefaller ha blandat friskt!
 
Senast ändrad:

Samlarn

Rolex
Tack!
Snygg original-dinka du har!

Den enda modd jag planerar för min 420 är blankpolering av bezeln och tim- & minutvisare i guld istället för silver. Om jag förstått det hela rätt så kom urtavlan med trianglar ursprungligen i 350-boett med gyllene necktie-visare medan paddlarna kom på tavlan med 12, 3, 6, 9 i siffror. Men vad vet jag, det verkar ju ha rått ganska fria regler i gamla Sovjet och man förefaller ha blandat friskt!
Det ska vara strictly necktie visare till den där urtavlan men eftersom jag hade ett par överflödiga "paddlar" så provade jag dem till den urtavlan och det funkar för mig.
4a0.jpg_l.jpg
 
Senast ändrad:
Topp