Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, den har jag aldrig sett.En liten fråga såhär på Söndagen.
Finns det någon mer som sett en bakboett med denna lilla stjärnmärkning?
Jäklar vad läcker! Brytningen mellan den superfräscha boetten och den väderbitna urtavlan ger en skön kontrast. Ett stycke konstverk nästan. Kreativt.Här är resultatet av mitt första bygge. Den gamla handvevade Komandirskien ropade jag in för 150 kr på en Ebayauktion. Medan jag väntade in den (det tog två månader innan den hittat till mig från Ukraina), så skaffade jag ny boett, nya visare och ett autoverk. När omsider klockan damp ner, så blev det slakt. Resultatet ser ni här:
Jäklar vad läcker! Brytningen mellan den superfräscha boetten och den väderbitna urtavlan ger en skön kontrast. Ett stycke konstverk nästan. Kreativt.
Ja den där klockan kommer att gå bra i 50 år till.Tackar! Det var lite den effekten som jag var ute efter. Det var också därför jag valde den väl synliga röda sekundvisaren, dels för funktionalitetens skull men just för att den skulle vara tydligt modern till skillnad från urtavlan. Att en klocka varit konstruktionsmässigt oförändrad i närmare 50 år, såpass att gamla delar fortfarande är helt kompatibla med moderna/nyinköpta tycker jag är något att fira
Normalt finns det annorlunda Vostok kronor att beställa. Kan vara svårt att få tag på just nu, men bara att söka på Ebay eller på de vanliga handlarnas hemsidor. Ganska enkelt att byta, finns videos på Youtube.
https://www.youtube.com/results?search_query=change+crown+vostok+amphibia
Ser ut som följer och ett exempel på klocka.
Tack. Den är fin även med grön eller röd urtavla.Riktigt tjusig. Har sett med blå urtavla innan men den vita är ju perfekt
Snyggt jobbat, och fint att se den ”räddningen”Uppdaterade min sommar ryss!!!
Förra versionen strulade, och efter mycket felsökning visade det sig att verkhållaren var lite för hög! Gjorde att datum skivan klämdes mellan urtavla och verk, har eftermarknads baklock med glas och det är bredare så pressa mer mot hållaren. Suck efter alla ihop och isär samt slir i verket gav jag upp, men slö surfade förbi annan tavla på Ebay och köpte nytt verk från Soviet market. Så nu är den ihop igen .
Och faktiskt snyggare .
Nu.
Förr.
Grattis!den blev mycket fin tycker jag,mer retro helhet!Fick precis hem en aftermarket-kopia på den traditionella något mindre bezeln som omedelbart åkte på.
Tycker retrokänslan blev mer framträdande.
Grattis!! Jäkla grym "banan"!!Äntligen efter 1 1/2 månads väntan kom min Vostok Banana hemser riktigt bra ut tycker jag.
Tack!ja den var i ganska hyffsat skick tycker jag!Grattis!! Jäkla grym "banan"!!
Grattis!den blev mycket fin tycker jag,mer retro helhet!
Det kommer bli kul att se slut resultatet för den är riktigt fin redan!Tack!
Det funkar ju att göra så med den moderna boetten som inte har försänkt bezel i boetten
Nu väntar den bara på att få bli ivägskickad för boett med blankpolerade sidor och "starburst" borstning av ovansidan.
Den där var snygg! Påminner ganska mycket om de klassiska type 350 och det är en bra förebild.Titta vad brevbäraren kom med idag!
Tack! Det var precis vad jag tyckte också. En modern 350-hommage med liten twist i form av sandwichtavla. Tim- och minutvisaren har jag för avsikt att byta till guldfärgade och bezeln ska få sig en polering för att ytterligare närma sig original 350.Den där var snygg! Påminner ganska mycket om de klassiska type 350 och det är en bra förebild.
Brutal - snygg - bezel på den Scuban.Blev klassisk ryssfredag med Yachtski Dude Trevlig helg!