• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

20181011_135242.jpg
20181011_135357.jpg

Tack!den räddade jag ifrån Ryssland och då såg den inte ut så kan jag lova:Dmen efter verkservice,putts,tillsnyggning,relumning och nya visare som @Samlarn var så hygglig och släppa till så är jag riktigt nöjd!:)

Nyfiken fråga: Är bezeln orginal eller eftermarknad? Alltså den som sitter på nu

Har en 710 och är verkligen nöjd med den. Den sitter skönt och är förbannat snygg.
Dock tycker jag att kronan är för stor och kanten på den alldeles för vass. Den liksom tar i och skaver in i handen ibland när jag grejar.

Kan man byta den lätt? Finns det någon smidigare? Hjälp!

Har en 710 och är verkligen nöjd med den. Den sitter skönt och är förbannat snygg.
Dock tycker jag att kronan är för stor och kanten på den alldeles för vass. Den liksom tar i och skaver in i handen ibland när jag grejar.

Kan man byta den lätt? Finns det någon smidigare? Hjälp!

Normalt finns det annorlunda Vostok kronor att beställa. Kan vara svårt att få tag på just nu, men bara att söka på Ebay eller på de vanliga handlarnas hemsidor. Ganska enkelt att byta, finns videos på Youtube.
https://www.youtube.com/results?search_query=change+crown+vostok+amphibia
Ser ut som följer och ett exempel på klocka.
crown.jpg

IMG_3141.jpg

Senast ändrad:
Det är en eftermaknad men jag har en orginal som är ganska fin men sparar på den tack vare jag använder alla mina dinkor!:)
För du menar bilderna när den är renoverad?men den kom med båda bezelarna om jag inte har fel,vi frågar @Samlarn ,@Vostok och @Fixoflex
Den som sitter på nu är en kopia som jag - tillsammans med några vänner - tagit fram genom en kinesisk fabrik. Jag har flera såna där om det är nå'n som behöver.
Jag tyckte att orginalbezeln "dominerade" hela 350-boetternas utseende så mycket och en sliten bezel kunde störa intrycket av en annars jäkligt fin klocka. Det var därför jag beställde nya bezlar. Nu har jag sett att bezeln funkar jäkligt bra till andra boetter också.

• Like
Reactions: Beo
Det är inte nån som sitter på en rysk vintage och vill bli av med den? Har hunnit skaffa en ny och en vintage Vostok och är verkligen biten! Helst med militär look :)
Skulle komplettera mina två!
20200521_091627.jpg
20200325_152233.jpg

Bilagor

• 20200325_152233.jpg
    20200325_152233.jpg
    620 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp