• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Här är en bild på stämpeln (denna är från 91 alltså)
stacks-image-70de5bd-1200x828.jpg
Ok! Märkningen var så tydlig ändå! Tackar återigen för dina inlägg!
 

slaven

Omega
Är så sugen på en amphibia Scuba dude, men hur funkar det med att beställa från eBay nu? Någon som har en liggandes annars?
 

Samlarn

Rolex
Är så sugen på en amphibia Scuba dude, men hur funkar det med att beställa från eBay nu? Någon som har en liggandes annars?
Scuba dude är ett bra val och beställa på eBay är nog inget problem. Det är väl leveranstiden på varor från utanför EU som kan vara ett problem? Jag väntar fortfarande på ett armband som jag beställde i mitten av mars. Jag förstod ju att det skulle ta tid när jag beställde. Ingen överaskning direkt. Det kanske går snabbare om du köper en Scuba dude från en säljare inom EU? Då hoppar du ju över tullmomentet iallafall.
 

Storken

Breitling
Fick idag hem en Vostok Komandirskie VDV som jag köpt på Ebay.
Mycket nöjd med hur den ser. Dock lite trist nog så går den inte.

Så den behöver lämnas in till urmakare.
Någon speciell urmakare som är duktig och prisvärd för Vostok-klockor?

Bor i Malmö, men inte oäven att skicka på posten.
Noterat att det finns i utlandet, men skickar helst till någon i landet.

/Storken
 

MAz_666

Rolex
Fick idag hem en Vostok Komandirskie VDV som jag köpt på Ebay.
Mycket nöjd med hur den ser. Dock lite trist nog så går den inte.

Så den behöver lämnas in till urmakare.
Någon speciell urmakare som är duktig och prisvärd för Vostok-klockor?

Bor i Malmö, men inte oäven att skicka på posten.
Noterat att det finns i utlandet, men skickar helst till någon i landet.

/Storken
Ett typiskt "skicka-runt-världen-fel" som kan avhjälpas är att vrida upp den rejält, och sedan "banka" den hårt i t.ex. din handflata. Sedan lite våldsamt "knycka den fram och åter" ungefär som om du jagade mygg med den.
Går den inte igång då, får du fråga vidare ...
 

skyseeker

Rolex
Förvärvat denna trevliga skapelse.
Nu är jag helt grön på Ryssar... så vet inte ens vad det är för något, så blir att studera tråden kommande dagar...
Om någon har någon rolig fakta eller kuriosa om modellen är all info välkommen :angel:
F45D9373-6EB5-4893-ABB7-1C858EEDA25D.jpeg
336D04DE-6AC7-44BF-88D7-B6179DBAF2C8.jpeg

Klart är iaf att det är en mycket trevlig dinka :)
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
Förvärvat denna trevliga skapelse.
Nu är jag helt grön på Ryssar... så vet inte ens vad det är för något Så blir att studera tråden komman de dagar...
Om någon har någon rolig fakta eller kuriosa om modellen är all info välkommen :angel:
F45D9373-6EB5-4893-ABB7-1C858EEDA25D.jpeg
336D04DE-6AC7-44BF-88D7-B6179DBAF2C8.jpeg

Klart är iaf att det är en mycket trevlig dinka :)
Vostok komandirskie och 3aka3 mo cccp betyder beställd av försvars ministeriet,stannar sekund visaren när du drar ut kronan så är det 2234 verk annars 2214.grattis till en trevlig klocka!:)
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Förvärvat denna trevliga skapelse.
Nu är jag helt grön på Ryssar... så vet inte ens vad det är för något, så blir att studera tråden kommande dagar...
Om någon har någon rolig fakta eller kuriosa om modellen är all info välkommen :angel:
F45D9373-6EB5-4893-ABB7-1C858EEDA25D.jpeg
336D04DE-6AC7-44BF-88D7-B6179DBAF2C8.jpeg

Klart är iaf att det är en mycket trevlig dinka :)
Mycket trevlig! Som sagt tidigare, 3aka3 gör den ju lite extra rolig. Snygg patina. Verkar den gå som den ska?
 

skyseeker

Rolex
Vostok komandirskie och 3aka3 mo cccp betyder beställd av försvars ministeriet,stannar sekund visaren när du drar ut kronan så är det 2234 verk annars 2214.grattis till en trevlig klocka!:)
Mycket trevlig! Som sagt tidigare, 3aka3 gör den ju lite extra rolig. Snygg patina. Verkar den gå som den ska?
Tackar o bugar för infon :)
Sekundvisaren stannar inte, så 2214 verk då med andra ord.
Har bara haft den ett par dagar, men verkar hålla tiden bra och allt verkar fungera som det ska. Riktigt nöjd - charmig pjäs :)
Återigen stort tack för info!
 
Topp