Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läcker!jag kör en äldre variant idag!Ryssveckan går mot sitt slut (fast jag har väl numera ryssar varannan dag, ändå)Hittade denna i lådan. Fått alldeles för lite handledstid känner jag
Dags att lufta ryssen
Coolt hur gör du/vad använder du för något för att måla bezeln?Vart lite kladd när dottern somnat. Använder sällan originalbezlarna, så kan leka lite
Trevlig!men jag tror inte det är rätt bezel men det kan finnas varianter och här kommer ett kort på min!Köpte denna på Tradera härom veckan, skön på armen! Undrar om det är rätt vridring för plast boetten? Någon som vet? Har bytt krona då den som satt på var kass!
Håller med Beo! Har aldrig sett den kombinationen innan! Vridningen på din klocka är troligen något yngre! Spelar ingen roll, du hittar snart en korrekt variant (se beos exemplar) Fin klocka annarsKöpte denna på Tradera härom veckan, skön på armen! Undrar om det är rätt vridring för plast boetten? Någon som vet? Har bytt krona då den som satt på var kass!
Testa 320 eller 479(Albatross) de är som 420 men oftasr med 2409/14 verk(manuella)de borde sitta som en smäck!Ni med mindre handleder vilka boetter använder ni? Har en 420 och 710. Känner dock att 420 caset är lite högt och lite synd med 18mm bredd på bandet. 710 funkar bättre tycker jag.
Tror med att det är sådan bezel det skall vara!Trevlig!men jag tror inte det är rätt bezel men det kan finnas varianter och här kommer ett kort på min!
Ska ta och kolla dessa, tack!Testa 320 eller 479(Albatross) de är som 420 men oftasr med 2409/14 verk(manuella)de borde sitta som en smäck!
Kolla ebay för det är troligast eller på Meshok som är en rysk tradera.Tror med att det är sådan bezel det skall vara!
Får leta rätt på den, om någon har tips så är det välkommet!
Fick du igång Kommandirskien VDV?Fick idag hem en Vostok Komandirskie VDV som jag köpt på Ebay.
Mycket nöjd med hur den ser. Dock lite trist nog så går den inte.
Så den behöver lämnas in till urmakare.
Någon speciell urmakare som är duktig och prisvärd för Vostok-klockor?
Bor i Malmö, men inte oäven att skicka på posten.
Noterat att det finns i utlandet, men skickar helst till någon i landet.
/Storken
Tack!Borstade vridningen blev ju ball!
Riktigt fina färgerRätt fin version från am-watches! Tankar? Synpunkter?
Riktigt fina färger
Riktigt bra samman sättning!Rätt fin version från am-watches! Tankar? Synpunkter?
Coolt hur gör du/vad använder du för något för att måla bezeln?
Rätt fin version från am-watches! Tankar? Synpunkter?
Full förståelse att KS inte alltid kommer i första handHalloj och Sorry för sent svar - renoverar nya lägenheten, så blir alltför lite KS Jag använder vanliga hobbyfärger/modellfärger, (som förstås kan blandas för olika nyanser). Just i detta fall har jag även borstat bezel.