• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Ryssveckan går mot sitt slut (fast jag har väl numera ryssar varannan dag, ändå:))Hittade denna i lådan. Fått alldeles för lite handledstid känner jag:)
CE2FE8B8-D4C0-49CC-8CD0-5E82EB180B4D.jpeg

Köpte denna på Tradera härom veckan, skön på armen! Undrar om det är rätt vridring för plast boetten? Någon som vet? Har bytt krona då den som satt på var kass!
IMG_20200727_084824.jpg
Håller med Beo! Har aldrig sett den kombinationen innan! Vridningen på din klocka är troligen något yngre! Spelar ingen roll, du hittar snart en korrekt variant (se beos exemplar) Fin klocka annars:)

Ni med mindre handleder vilka boetter använder ni? Har en 420 och 710. Känner dock att 420 caset är lite högt och lite synd med 18mm bredd på bandet. 710 funkar bättre tycker jag.

Ni med mindre handleder vilka boetter använder ni? Har en 420 och 710. Känner dock att 420 caset är lite högt och lite synd med 18mm bredd på bandet. 710 funkar bättre tycker jag.
Testa 320 eller 479(Albatross) de är som 420 men oftasr med 2409/14 verk(manuella)de borde sitta som en smäck!:)

Fick idag hem en Vostok Komandirskie VDV som jag köpt på Ebay.
Mycket nöjd med hur den ser. Dock lite trist nog så går den inte.

Så den behöver lämnas in till urmakare.
Någon speciell urmakare som är duktig och prisvärd för Vostok-klockor?

Bor i Malmö, men inte oäven att skicka på posten.
Noterat att det finns i utlandet, men skickar helst till någon i landet.

/Storken
Fick du igång Kommandirskien VDV?
Hur löste du det?

• Like
Reactions: Beo
Halloj och Sorry för sent svar - renoverar nya lägenheten, så blir alltför lite KS:( Jag använder vanliga hobbyfärger/modellfärger, (som förstås kan blandas för olika nyanser). Just i detta fall har jag även borstat bezel.
Full förståelse att KS inte alltid kommer i första hand:)
Är det typ denna? https://panduro.com/sv-se/produkter/mala-rita/farg/emaljfarger/humbrol-069-yellow-gloss-321029
Skrapar du ur gamla färgen med typ en nål och sedan påför nya på samma sätt? :) Hade varit roligt med ett DIY inlägg hur du brukar göra :D

Ny på forumet, första inlägget. Har dock bedrivit fast spaning på denna tråd ett tag.
Inköpte min första Vostok i höstas. Amphiba 710927 från soviet.market, har gjort en enkel mod med en slät bezel från meranom och ett racingarmband från Geckota.
Jag är mycket nöjd med resultatet.
20200729_114450.jpg
20200729_114532.jpg

Jag är dock rädd att ni lurat in mig i ett beroende. Har beställt en Amphibia till, en 170.... återkommer med bild när den anlänt.

IMG_20200731_135906_1.jpg

PostNord gjorde sig påminda idag.
Trodde aldrig att jag skulle köpa ett metallarmband från Ryssland men jag gjorde det i maj. Idag kom det fram.
Den var tänkt till en omgjord Vostok "tunna" som jag köpte för några år sen. Jag gillade formen på den här "tunnan" och jag har faktiskt bara sett ytterligare ett ex som ser ut som den här. Tycker den påminner om en spole.
534.jpg_l.jpg

Den enda nackdelen med formen är 18 mm bandet. Jag gillar bredare band.
Det här nya metallarmbandet är lite "rassligt" men det är inte obekvämt som vissa andra metallarmband som jag kastat. Armbandet tar fram formen på "spolen" ganska bra tycker jag.
IMG_20200731_124858.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp