• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Nu måste du nog välja en favorit? Kul att du varierar boetterna tycker jag✌🏼

(synd att det inte blir några fler bara 😆)
170549 och 030936 håller jag nog som dom med bäst finish. Betyder dock inte att det är favoriterna. K-35:an ligger mig varmt om hjärtat, kan inte riktigt sätta fingret på varför men den är grym med sin vita tavla. Radio room har tagit mig med storm och med rubinröd alu-bezel så är den rent av vacker 😊. Svårt att peka på en favvo, alla har sin charm på något sätt 👍🤘.

Samlingen växer. Nu räcker det 😇.
PSX_20201124_195835.jpg
Riktigt snygg samling!

Riktigt snygga allihop! Armbandet till 24-timmaren är ju fö ruskigt snyggt! Var får man tag på ett sådant?
Tackar 😊. Det bruna läderbandet har jag haft i lådan ett bra tag och jag minns inte var jag köpt det, tyvärr. Skulle själv vilja ha ett till men... Hittar jag det igen så kommer info 😊👍.
Det var tidigare slätt men jag hålade det själv och det blev riktigt bra.

Så jäkla klassiskt att man inte köper en klocka när den finns. Detta är en av de få Vostok jag suktar efter. Vet du om det finns någon plan att få in dom igen hos tex Meranom?
Yes box, de ska vara på gång så vitt jag förstått det. Har själv ångrat mig sen jag sålde min och måste köpa in en ny till mig, vill du att jag norpar en till dig också om jag kommer över? Annars är det bara att hålla koll på de sedvanliga handlarna. Sista ropet var månadskiftet typ 😁

Cool och ovanlig! Det tog en stund innan jag insåg att punkten på sekundvisaren måste vara placerad exakt så och att den symboliserar Sputniks bana runt jordklotet. Men, hur gammalt är just detta exemplar? Sputnik skickades ju upp 1957 och den där ser ju spontant ut att vara väldigt mint...
Jo jag har oxå tänkt tanken att dem inte borde va så fräscha som många är.... Man får nog forska lite först innan så man inte köper grisen i säcken...

Yes box, de ska vara på gång så vitt jag förstått det. Har själv ångrat mig sen jag sålde min och måste köpa in en ny till mig, vill du att jag norpar en till dig också om jag kommer över? Annars är det bara att hålla koll på de sedvanliga handlarna. Sista ropet var månadskiftet typ 😁
När jag kikade runt lite hos Meranom i går såg det för första gången på väldigt länge ut som att de har fyllt på lagren en aning (ha inte för höga förväntningar...). Vissa Dudes finns tex plötsligt hemma, så kan vara idé att klicka runt lite mer där nu. Glöm bara inte att välja UPS som leveranssätt... :)

• Like
Reactions: M26
Tackar 😊. Det bruna läderbandet har jag haft i lådan ett bra tag och jag minns inte var jag köpt det, tyvärr. Skulle själv vilja ha ett till men... Hittar jag det igen så kommer info 😊👍.
Det var tidigare slätt men jag hålade det själv och det blev riktigt bra.
Tack för tips, att håla själv är ju faktiskt en riktigt bra idé! 👍

Grymt! Vi hörs via PM.

• Like
Reactions: M26
Hörrni vänner som kan mer: Nedanstående har jag sett ett par gånger, dvs en Amphibia med det som onekligen ser ut som ett manuellt urverk och en pass-ring för att det skall rymmas i den större boetten. Är detta original eller är det någon som skämta aprillo?
s-l500.jpg

Senast ändrad:
En relaterad fråga ang. ovanstående inlägg. Jag köpte en 090-boett där jag fick denna ring med. Jag satte in KGB-tavlan (utan denna ring för då passar inte tavlan), men verkar ändå vara ett "glapp" så att man ser bommen. Ska det vara så? Den passar perfekt från undersidan och som jag förstod det som ska ett verk från 420 passa en 090.
IMG_20201125_123252.jpg

Edit: Efter lite googling verkar det som att boetten jag köpte med den tillhörande ringen ska passa äldre verk 2209. Det kanske är så att de är mindre, men med större tavla? Därav passningsringen.

Senast ändrad:
En relaterad fråga ang. ovanstående inlägg. Jag köpte en 090-boett där jag fick denna ring med. Jag satte in KGB-tavlan (utan denna ring för då passar inte tavlan), men verkar ändå vara ett "glapp" så att man ser bommen. Ska det vara så? Den passar perfekt från undersidan och som jag förstod det som ska ett verk från 420 passa en 090.
IMG_20201125_123252.jpg

Edit: Efter lite googling verkar det som att boetten jag köpte med den tillhörande ringen ska passa äldre verk 2209. Det kanske är så att de är mindre, men med större tavla? Därav passningsringen.

Tror du saknar "spänn-ringen" som ska sitta på insidan glaset, därför har du glapp där så att man ser bommen..
Men helt rätt som du skriver ska det sitta ett 2209 i den.
1606312585098.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp