• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Mycket pålitligt. Skickar även med UPS för den som inte vill vänta (som jag då 😊). Går ruggigt fort (ca 5 dagar dom ggr jag har beställt) och priserna både på klockor och tillbehör är kanon, slår dom flesta andra på fingrarna.
Jag har också positiv erfarenhet av Komandirskie.com, köpte 2 klockor av dem i våras strax innan Coronaskiten smällde till. smidig affär och bra pris!

Vad är det för bezel du har på din scuba dude där?
Är den lite bruntonad eller är det ljuset som lurar. Jag har letat intensivt efter en brun bezel ett tag men inte hittat nån.
Var har du köpt din?
Snyggt var det!
Vill du visa fler bilder i olika vinklar?
Hej igen! Såg nedanstående och kom att tänka på att du frågade om just bruna bezels:

Hej igen! Såg nedanstående och kom att tänka på att du frågade om just bruna bezels:
Tack. Det ska kollas.

Ny bekantskap i form av en lite lagom tillbakalutad Raketa-dressare, som kom hem i går. Jag vet ärligt talat inte så mycket om den. Boetten har jag sett, men inte i kombination med denna tavla och urverk. Det är ju uppenbarligen en exportmodell, som av någon anledning blivit kvar i Ukraina. Går lite långsamt (ca -60s / 24h), men det kanske går att justera. Jag inser också att jag bara MÅSTE skaffa en timegrapher!
20201126_080543.jpg

Jag kom plötsligt att stöta på begreppet "Generalskie" och inser att jag inte har en aning om hur detta begrepp förhåller sig till mer vanliga "Komandirskie". Någon som vet mer om bakgrunden till detta? Handlar det bara om samma klockor med olika tavlor? Är "Generalen" mer sällsynt och åtråvärd ur ett samlarperspektiv? Bakgrunden är att jag blev erbjuden just en "Generalskie" i bra skick från sovjet-tiden i radio room-utförande.

Jag kom plötsligt att stöta på begreppet "Generalskie" och inser att jag inte har en aning om hur detta begrepp förhåller sig till mer vanliga "Komandirskie". Någon som vet mer om bakgrunden till detta? Handlar det bara om samma klockor med olika tavlor? Är "Generalen" mer sällsynt och åtråvärd ur ett samlarperspektiv? Bakgrunden är att jag blev erbjuden just en "Generalskie" i bra skick från sovjet-tiden i radio room-utförande.
Ah, jag hittade själv lite info om Generalskie när jag sökte runt. Verkar ju faktiskt vara lite mer än bara ett ord på tavlan:

Japp som @Johanaxe66 sa, Vostok24 har det dock inte mig veterligen, tar ett par veckor och skickas via något nederländskt dotterbolag så garanterat inga extra avgifter som tillkommer.
Ja, det är ju snyggt när leveransen går via i ett annat EU-land. Jag har själv en leverans på väg från Ukraina just nu och den kommer in via Lettland. Återstår att se om detta ger samma effekt. Dock inte via ett bolag i Lettland utan bara den postvägen, så det kanske inte hjälper... :)

Snyggt! Hur är färgen på tavlan? Har läst att färgen lutar mer åt det gröna hållet än det blåa.

Å
Tack! För d-vla snygg färg skulle jag säga, blå men lite åt det gröna. Jag gillar den skarpt. Har inte sett den i solsken än (tavlan kom ikväll nät det var mörkt).
20200919_130554.jpg
Den här bilder visar ganska rätt färg på tavlan. Jag skulle kalla den teal, alltså blå/grön.

Tillbaka
Topp