Ja och jag undrar om inte alla större speditionsfirmor stresstestas till max den här Julen?
I slutet av november beställde jag hem en del elektronik från Hong Kong. Tänkte sitta och pyssla på ett projekt under den kommande storhelgen.
Paketen dimper ner lite då och då nu. Jag styr dem via en app till tobaksbutiken på andra sidan kvarteret. Sen går jag ner och hämtar paketen på kvällarna.
Igår fick jag ett SMS att det här gigantiska, internationella speditionsföretaget har försökt att leverera mitt paket under dagen men misslyckats. Konstigt, jag var ju hemma hela dagen?
Försökte styra om paketet till tobaksbutiken men det gick inte. Det närmaste ställe att hämta paketet var i Rosersberg.
Ikväll styrde jag till Rosersberg och en stor terminal för det här transportföretaget. Uppgav sändningsnumret till receptionisten. Hon kollade på sin terminal och bad att få se mitt SMS, precis som att hon inte trodde på att jag hade fått det. Hon bad om mitt namn.
"Ja, just ja!", säger hon. "Det var ett paket med ditt namn på men det var samtidigt ett annat namn och adress på samma paket. Jag tyckte att det var konstigt så jag höll paketet här.", säger kvinnan. Jag får paketet. Kollar adressen. Det är till mig och det är min adress. Det står samtidigt en annan mottagare på samma paket men etiketten med mitt namn sitter över den andra ev. mottagarens adress.
Jag tar hand om paketet. Det ska ligga en router i mitt paket och storleken och tyngden stämde med paketet.
Nu när jag kommer hem och öppnar paketet så ligger en docka och ett kramdjur i paketet. Det är typ 50 år sen jag slutade leka med kramdjur.
Paketet kommer från Kina.
Vad ska jag göra med det här liksom? Jag får ju åka tillbaka till Rosersberg imorgon och lämna tillbaka det här. Det står min adress på paketet men det kan ju inte vara till mig.
Det är nog inte bara Postnord som har "tomtar på loftet" de här veckorna.