• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Äntligen leverans (från USA). Vad jag kan bedöma har den de attribut som krävs för en äkta series 1, men man kanske kan bli lurad iafall... 🙂
20201203_075123.jpg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Jag tycker mixen av väldigt olika klockor och intressen och den öppna och avslappnade attityden i denna tråd är både rolig och väldigt trevlig!
Det sköna är att det mesta som postas i denna Ryss-tråd - är just vintage! ;)😂😂😂
Gamla goa ryssar!
Men visst, ibland dyker en cool nyhet upp också ...

Ja det är verkligen den avslappnade attityden i den här tråden som är så underbar, inte ett spår av elitism här inte :D
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Tank-kommendör fick ett helt underbart band i kalvskinn från Singular Straps. Skit va’ skönt det sitter på handleden 👍🏻👍🏻👍🏻
2BE3B627-51FD-4F06-8D6F-79F51BC4B09E.jpeg
Riktigt snyggt, gillar den lite slitna ytan! Jag kört svart läder till min motsvarande Tankist, men det där var ingen dum idé. Fasen, just brunt läder blir snyggt till så oerhört många olika klockor.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Vad säger ni om denna, som jag har fått häng på. Tydligen det lite ovanliga 2214 med hacking, dvs det urverk som väl senare döptes om till 2234. OBS sekundvisaren, som jag tycker är riktigt snygg! Just detta ex kan, tack vare en inskription på bakstycket, dateras till 1969. I övrigt helt original och går bra.
Komandirskie_1969-1.jpg
 

Flipper2

Rolex
Riktigt snyggt, gillar den lite slitna ytan! Jag kört svart läder till min motsvarande Tankist, men det där var ingen dum idé. Fasen, just brunt läder blir snyggt till så oerhört många olika klockor.

Jag velade mellan detta ”Patina Choklad” och ”Expedition Green Canvas”.
Det gröna canvasbandet skulle passa perfekt också och ge klockan ett mer militant stuk, men den bruna patinan vann till slut pga sin mångsidighet... den passar ju till ALLT 👍
 

MAz_666

Rolex
Vad säger ni om denna, som jag har fått häng på. Tydligen det lite ovanliga 2214 med hacking, dvs det urverk som väl senare döptes om till 2234. OBS sekundvisaren, som jag tycker är riktigt snygg! Just detta ex kan, tack vare en inskription på bakstycket, dateras till 1969. I övrigt helt original och går bra.
Komandirskie_1969-1.jpg
Sekundvisaren är nästan exakt som min (komandirskie)visare i min heliga 350.
Även tavlan har en hel del likheter!
Samma typ av skinande patina - din brun, min grön.
72C326A8-6663-4B3E-B552-B139D0F47BBE.png
 

Samlarn

Rolex
Forskade lite på internet, runt mitt problem med det främmande paketet med den ännu mera främmande dockan i. Det går tydligen runt ett bedrägeri där personer får SMS från påstådda transportföretag. :banghead: De uppmanas att betala via en länk i SMS:et. Jag hittade också en sån länk i mitt SMS från DHL. Jag betalade aldrig.
Nu ringde jag DHL:s kundtjänst och de kan se att det är verkliga försändelser bakom de här numrena som stod i SMS:et. Mitt namn står även i samband med numrena så de tror inte att det är ett bedrägeriförsök. o_O Jätteskönt. Handläggaren ( agenten ) på DHL menar att det är avsändaren som gjort fel och att jag borde be dem förklara var min router är.
Nu kollade jag runt litegrann i min beställningshistorik - på internet - och hittade försändelsenumret på en order jag gjort och det stämmer med försändelsenumret på paketet jag fick. Skönt, det betyder - hoppas jag - att jag inte har gått på något bedrägeriförsök. Nu återstår bara för avsändaren att hitta min router.
Var försiktiga med SMS som ni inte kan koppla till era gjorda beställningar mina vänner. :angel:
Eftersom jag börjat skriva om min router - som kommit på avvägar på sin väg från Hong Kong till Solna - så får jag väl fortsätta att skriva om slutet. DHL ringde precis och berättade att de hittat mitt paket. Det är rätt fantastiskt alltså. Man måste få ha tur ibland.
 
Topp