Pilspetsen var @TychoBrahe inne på tidigare och det är alltså i rätt riktning. Det bränns lite granna!Alla klockorna är armbandsur .
Rätt svar är att alla sekundvisare har en pilspets?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Pilspetsen var @TychoBrahe inne på tidigare och det är alltså i rätt riktning. Det bränns lite granna!Alla klockorna är armbandsur .
Rätt svar är att alla sekundvisare har en pilspets?
Sekundvisarna saknar lume?Pilspetsen var @TychoBrahe inne på tidigare och det är alltså i rätt riktning. Det bränns lite granna!
Nope (även om det nog stämmer)Sekundvisarna saknar lume?
Röda stjärnan?Nope (även om det nog stämmer)
Fel, men absolut, det stämmer ju. Dock inte det jag söker!Röda stjärnan?
Nä nu får du ge oss en ledtråd? Samtliga boetter är i mässing?Fel, men absolut, det stämmer ju. Dock inte det jag söker!
OK, ledtråd: Det har med urverket att göra och det är inte så enkelt som att alla klockorna skulle ha exakt samma urverk...Nä nu får du ge oss en ledtråd? Samtliga boetter är i mässing?
Alla har stannat Jag ger uppOK, ledtråd: Det har med urverket att göra och det är inte så enkelt som att alla klockorna skulle ha exakt samma urverk...
Edit: Och inte så enkelt som att alla har manuell uppdragning.
Aha... alla är till salu för att du ska köpa Amphibia för alla pengarna?????Dagens fråga:
Jag plockade ut nedanstående sex Komandirskies från min samling (ursäkta taskig bildkvalité, svårt med ljussättningen). Tidsmässigt spänner de från 60- till 80-tal. Den äldsta uppe till vänster har fö åldern bekräftad via ganska cool inskription på bakstycket.
Vad har dessa klockor gemensamt?
Ha ha! Både och finns i min samling, så... nej!Aha... alla är till salu för att du ska köpa Amphibia för alla pengarna?????
Alla urverken är märkta me SU?Ha ha! Både och finns i min samling, så... nej!
Kl 12:00 kommer svaret om ingen har gissat rätt!
Det utgår jag ifrån, men... nej!Alla urverken är märkta me SU?
Zakaz mo cccp?sent ute såg jag men srkundvisare?Dagens fråga:
Jag plockade ut nedanstående sex Komandirskies från min samling (ursäkta taskig bildkvalité, svårt med ljussättningen). Tidsmässigt spänner de från 60- till 80-tal. Den äldsta uppe till vänster har fö åldern bekräftad via ganska cool inskription på bakstycket.
Vad har dessa klockor gemensamt?
Som sagt: Alla har hacking!Zakaz mo cccp?sent ute såg jag men srkundvisare?
Den där är riktigt häftig. Min motsvarande (se nedan) är utan jämförelse den klocka jag har som har skapat flest klockrelaterade diskussioner IRL. Enkelt att bara be någon att titta på klockan och tala om vilken tid det är . I ärlighetens namn är den ganska svår att läsa av och man får ofta tänka till både en och två gånger för att riktigt förstå hur mycket klockan är.Då var mina första Ryssar på plats! Lyckades korta länken själv, första gången jag gett mig på det... Inte på Scuba Duden dock, den hade jag inga verktyg hemma som passade, så den får svågern fixa under dagen.
Komandierskie med 24hr visning, bara för att vara extra annorlunda
Känns helt ok, men mindre hade jag inte klarat av...
Tack!jo jag läste det lite längre ner och hade redan svarat men 2234 var min nästa gissning så då får Ni nästa gåta från migvad är det härSom sagt: Alla har hacking!
Men va f**n, jag måste ju jobba också. Kan inte sitta och gissa hela dagenTack!jo jag läste det lite längre ner och hade redan svarat men 2234 var min nästa gissning så då får Ni nästa gåta från migvad är det härför klocka o verk?
Jag ska fuska o berätta att det är en Luch 3055 med elektromekaniskt verk!Men va f**n, jag måste ju jobba också. Kan inte sitta och gissa hela dagen
Denna går jag bet på, tänker inte fuska med bildgoogling ock liknande
Cool! 80-tal och tydligen en konstruktion med 18 juveler, så verkar finnas hyfsat mycket mekanik kvar inombords iafall.Jag ska fuska o berätta att det är en Luch 3055 med elektromekaniskt verk!
Tycker fortfarande "elektromekaniskt" är så jäkla ryskt!Jag ska fuska o berätta att det är en Luch 3055 med elektromekaniskt verk!
Snyggt!Vad tycker ni om denna kombon? Testar en ny bezel.
tycker det ser kanon ut!Vad tycker ni om denna kombon? Testar en ny bezel.
Det hade jag gärna gjort men det övergår nog min förmåga att göra sådana ingrepp.Ser bra ut! Byt ut datumhjulet mot ett svart med vitt text också
Jag gillar också matchningen men är lite tveksam till höjden men får testa ett tag annars får jag flytta inlägget till en lägre bezel.Snyggt!
I allmänhet är jag annars mindre förtjust i höga bezels. Det blir som en brunn ned till klockglaset. Sluttande bezels lyfter fram det kupade glaset mer. Men i detta fall måste jag säga att det passar ju perfekt! Vilken matchning!