• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Vi kör en bild på dagens klocka, som fö inte har någonting att göra med den tidigare upplagda bildgåtan! 😄
20210119_092510.jpg
Mycket fin! Notera en punkt över stjärnan! Har endast noterat det med 3AKA3 tavlor.
 

Delgada

Patek
Så kom Amphibian på armen. Byte av bezel så snart jag hittar nån kul... Gillar denna också, även om länken är aningen rassligare än den på Komandierskien. Tur jag hittade hit så jag kan njuta av roliga, prisvärda ryssar!
20210119_183040.jpg
Bra val av boett. Jag tycker att 710 boetten är den snyggaste. Enda nackdelen är att det finns vissa begränsningar vad gäller val av bezel då kronan är infälld i boetten jämfört med 150, 170 och 090 boetterna. Men det är ju bara att kolla när man väljer bezel.👍
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Bra val av boett. Jag tycker att 710 boetten är den snyggaste. Enda nackdelen är att det finns vissa begränsningar vad gäller val av bezel då kronan är infälld i boetten jämfört med 150, 170 och 090 boetterna. Men det är ju bara att kolla när man väljer bezel.👍
Tack för tipset, hade jag inte ens tänkt på. Kronan alltså. Denna jag gillade bäst också och är glad att den passar bra på armen 👍
En rootbeer, orange eller kanske coke bezel, eller nåt annat som bryter av tror jag kommer lyfta den en bit!
 

Boatman

Cartier
Diggar den vridringen men inte inlägget, för seikoaktigt och typsnittet skär sig tavla/inlägg, tycker det blir för stökigt.
Förmodligen bara jag så ta det med en rejäl skopa salt✌🏼
Tack för din input. Jag har faktiskt inte tänk på typsnittet utan mest fokuserat på färgkombinationer. När man letar inlägg hädanefter blir det ytterligare en faktor att ta hänsyn till.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
På tal om moddar så slänger jag in mitt senaste projekt som jag tror är färdigt nu. Nytt glas, vridring samt handmålad minut.
Schleten var grundtanken, blir aldrig helt nöjd men blev ungefär som tänkt 🙂
dAXRcyS.jpg

qwbA6k1.jpg
Riktigt snyggt! Min spontana reaktion var att, "Inget lume på visarna, men det är väl OK..." Sedan bläddrade jag ner till nästa bild! COOOOL! Dessutom riktigt lyckat med den målade minutvisaren!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Riktigt snyggt! Min spontana reaktion var att, "Inget lume på visarna, men det är väl OK..." Sedan bläddrade jag ner till nästa bild! COOOOL! Dessutom riktigt lyckat med den målade minutvisaren!
Tack snällaste! Ja, kanske inte så uppenbart vid första anblick, desto roligare. Blir tydligt och lättavläst i alla ljusförhållanden och gillar även att det blir som en 3D-effekt i vissa ljus 🙂
Cool. Ser ut som en riktig yrkes-dykare.
Nytt glas? Berätta.
Boetten? Är det en 150 som sprayats svart?
Ja, berätta gärna hur du gjort med färgningen. Ser coolt ut när det chippats av lite sådär, tror du resten kommer hålla eller lossna vartefter ?
Tack så mycket! Mad Max tooligt låg i fokus (finns det någon rysk motsvarighet?🤔).
Boetten är en gammal 710 och glaset var bortom all räddning, passade på att trycka in ett nytt när jag bytte packningar och så.

Slipade och ruggade boetten och körde några omgångar värmebeständig lack som man använder till avgassystem, grillar och liknande. Ville åt det slitna PVD stuket som man ofta ser på äldre 80-90-tals dykare. Kanterna slets upp rätt snabbt men det verkar som det sitter rätt bra på släta ytorna, får se hur det utvecklas helt enkelt 😊
 
Är det någon härinne som har trycktestat sin Vostok dykare ?
Gjorde trycktest på min Vostock Amphibia som ska klara av 20bar, men tanten på urmakeriet testade tydligen bara upp till 10 bar, med ursäkten att glaset kanske skulle "hoppa ur" en sån gammal klocka. Tror att den hade klarat 20bar utan problem, provar hos en annan urmakare när det blir aktuellt igen.
 

nbla

Cartier
Tack så mycket! Mad Max tooligt låg i fokus (finns det någon rysk motsvarighet?🤔).
Boetten är en gammal 710 och glaset var bortom all räddning, passade på att trycka in ett nytt när jag bytte packningar och så.
Aldrig riktigt fått klart för mig om det är en packning under glaset eller inte? Och var får man tag på en sån isåfall? De som säljs på meranom är väl bara för kronan och boettlocket?
 
Topp