Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skonsamt mot bakstycket, bara det håller i längden med plast. Finns det olika diametrar?Nytt tool för att öppna, check!
Nja, denna var färdig som jag printade, men går väl att ändra den lite som man vill om man är händig (vilket jag inte är)Skonsamt mot bakstycket, bara det håller i längden med plast. Finns det olika diametrar?
Aha, egen konstruktion eller från ritning du fått tag på?Nja, denna var färdig som jag printade, men går väl att ändra den lite som man vill om man är händig (vilket jag inte är)
Nej jag laddade ner den från thingiverse.comAha, egen konstruktion eller från ritning du fått tag på?
Jo jag har testat flera vostok och då till 10 bar med för de flesta testare går till 10 och de som går högre så plockar man ur verket im jag inte fattat fel men är Vostoken tät till 10 så är den säkerligen tät högre med iom att det är en compressor boett.Är det någon härinne som har trycktestat sin Vostok dykare ?
Gjorde trycktest på min Vostock Amphibia som ska klara av 20bar, men tanten på urmakeriet testade tydligen bara upp till 10 bar, med ursäkten att glaset kanske skulle "hoppa ur" en sån gammal klocka. Tror att den hade klarat 20bar utan problem, provar hos en annan urmakare när det blir aktuellt igen.
Tydligen ska den komma imorgon enligt UPS, otroligt snabbt ändå när den var i Kazan imorse.Jag beställde från vostok-watches24.com. Där hade man inget val av frakt. Hade säkert tagit UPS om det gått fortare
Min kom idag!Tydligen ska den komma imorgon enligt UPS, otroligt snabbt ändå när den var i Kazan imorse.
Oh, det var en finurlig pryl funkar?Nytt tool för att öppna, check!
Ja, verkar fungera braOh, det var en finurlig pryl funkar?
Har inte handlat där själv men det var där jag såg Vostok första gången. Snygga mods, men höga priser.Apropå ryssar.. har någon erfarenhet av denna site? Ser ju intressant ut..
Jag har handlat där. Snabb leverans och snabba svar på ev frågor så jag har bara positivt att säga om Bosse.Apropå ryssar.. har någon erfarenhet av denna site? Ser ju intressant ut..
Är 1690 högt pris för en ny Vostok moddad vad jag förstår? Tror de helt i original låg under 1000-lappen på siten..Har inte handlat där själv men det var där jag såg Vostok första gången. Snygga mods, men höga priser.
Original kostar runt 500-600 om du köper från Ryssland, vridring en hundralapp.Är 1690 högt pris för en ny Vostok moddad vad jag förstår? Tror de helt i original låg under 1000-lappen på siten..
Var hittar man dem billigare?
(jag har ingen koll så jag frågar er proffs..)
Mjo.. låter som ett rejält bra påslag!Original kostar runt 500-600 om du köper från Ryssland, vridring en hundralapp.
Över 100% påslag på en enkel modd som tar typ fem sekunder...ja, du får bedöma rimligheten själv
Jag köpte precis mina första 2 (bilder i tråden) dock inte moddade. Totalt för båda ink moms och expressfrakt lamdade på runt 1500:- Dock utan extra delar för moddning (som jag hoppas att någon har till salu snart )Är 1690 högt pris för en ny Vostok moddad vad jag förstår? Tror de helt i original låg under 1000-lappen på siten..
Var hittar man dem billigare?
(jag har ingen koll så jag frågar er proffs..)
Ska helt klart kolla in den siten! Tack för tips! Hade de delar där oxo?Jag köpte precis mina första 2 (bilder i tråden) dock inte moddade. Totalt för båda ink moms och expressfrakt lamdade på runt 1500:- Dock utan extra delar för moddning (som jag hoppas att någon har till salu snart )
Jag handlade på komandierskie.com i torsdags em och de kom hit igår
Japp, de har en del men inte allt i lagerSka helt klart kolla in den siten! Tack för tips! Hade de delar där oxo?
All respekt för att han vill ha mat på bordet också förståsMjo.. låter som ett rejält bra påslag!
Du kan ju alltid kika i köp och sälj här också, om du inte redan gjort detMjo.. låter som ett rejält bra påslag!
Nice tavla!En av för närvarande bara två komandirskie som jag har men som får hamna på handleden då och då.
Jag skulle säga att allt beror på vad man jämför med. Du får fortfarande en mekanisk klocka till en jämförelsevis hyfsat billig penning. Dessutom är chansen ganska liten att du träffar på någon annan med en likadan tingest på armen. Vi lever ju trots allt i en marknadsekonomi. Bosse gör dessutom jobbet, så om man är intresserad av klockorna men inte det minsta av att mecka själv är det ju ändå ett bra alternativ. En fördel är snabb leverans och att frakt ingår i priset. Skulle något strula är Bosse alltid trevlig och 100% serviceminded.Apropå ryssar.. har någon erfarenhet av denna site? Ser ju intressant ut..
Jag håller med @Jox. Den tavlan är helt fantastisk!En av för närvarande bara två komandirskie som jag har men som får hamna på handleden då och då.
Nice tavla!
Ja den är riktigt trevlig, retar mig lite på att två "lumeprickar" fått lite stryk men annars såJag håller med @Jox. Den tavlan är helt fantastisk!